obavijest

Oris objavio arhitektonsku monografiju 'Odrastanje uz arhitekturu'


vrijeme: 22.02.2021.

Arhitektonska monografija "Odrastanje uz arhitekturu, Dječji vrtići i škole u 21. stoljeću", koju potpisuju Borka Bobovec, Davor Mateković i Goran Rako, vodi kroz prikazane primjere arhitekture suvremenih vrtića i škola u Hrvatskoj i svijetu. Izdavač monografije je tvrtka Oris.

Autori u monografiji inovativnim pristupom vode čitatelja kroz prikazane primjere arhitekture suvremenih vrtića i škola u Hrvatskoj i svijetu, gdje se na izravan način može usporediti trenutačna situacija i pravac kojim ide hrvatska arhitektura, navedeno je u priopćenju kojim je u petak tvrtka Oris d.o.o. za izdavaštvo izvijestila o objavljivanju te monografije.

Upućena dionicima koji neposredno utječu na izgradnju škola

Kako je istaknuto, knjiga iz pera uglednih arhitekata obraća se dionicima koji neposredno utječu na izgradnju škola, a sadrži i ogledna promišljanja i selektivno izložene informacije za interaktivni znanstveni, stručni i društveni diskurs u kojemu nastaje škola kao arhitektonsko djelo.

Za lakše i jednostavnije razumijevanje i mogućnost usvajanja i primjene kvalitetnih elemenata, odabrani su različiti primjeri koji su izvedeni nakon 2000. - ukupno 44 dječja vrtića i škole.

Posebna pozornost posvećena je pak odabiru kojim se željelo pokazati da zgrade u kojima se provodi obrazovni proces, posebno u malim sredinama, postaju mjesta gdje se djeca prvi put susreću s oblikovanim prostornim odnosima i uče o kulturi građenja.

Knjiga također nudi i vrijedan izbor domaćih i stranih odgojno-obrazovnih institucija, kao i savjete za buduća promišljanja o prostoru i kontekstu formiranja mladih generacija.

Urednica monografije je Ariana Štulhofer, recenzenti Nikola Bašić, Tadej Glažar i Ines Nizić, autor predgovora Maroje Mrduljaš, a dizajn potpisuju Ana Rako i Goran Raukar.

Kako je, među ostalim, istaknuto u sažetku monografije, "nimalo lak posao je stvoriti mjesta na kojima će generacije koje dolaze učiti i usvajati znanja kojima će sutra oblikovati svijet u kojemu ćemo živjeti".

Jer, podsjeća se, sve se mijenja, iz dana u dan tehnologija je sve naprednija i zahtjevi koji se stavljaju pred odgajatelje, učitelje, planere i arhitekte sve su veći.

"Imajući u vidu sve zahtjeve koje tradicionalni odgoj i obrazovanje uz stalan i progresivan tehnološki napredak stavljaju pred sve sudionike u procesu, dovedeni smo u poziciju preispitivanja postavki koje određuju strukturiranje i oblikovanje", navedeno je u sažetku.

Također, istaknuto je kako je jednako važan zadatak naučiti djecu od vrtićke dobi, pa kroz cjelokupni obrazovni sustav, što znači kvalitetan izgrađeni prostor  i materijali kojima je građen, kao i pribaviti svu potrebnu didaktičku opremu i knjige.

Knjiga je ostvarena uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja. (Hina)

(D.H.F., 22.02.2021)