Preskočite na glavni sadržaj

Objavljena knjiga Nenada Polimca 'Život u filmu 1: Uzori i dosezi'

Objavljena je knjiga jednog od najistaknutijih hrvatskih filmskih kritičara Nenada Polimca, 'Život u filmu 1: Uzori i dosezi', prvu od tri kojima autor sumira svoje bavljenje filmom kao kritičar i novinar u proteklih skoro pedeset godina.
vrijeme: 12.03.2020.
mjesto: Zagreb
Polimac se filmskom kritikom bavi od početka sedamdesetih godina, a u ovim će knjigama, s tekstovima većinom objavljivanima u časopisima, novinama, knjigama, monografijama, dati svojevrsnu kroniku hrvatske kinematografije.
 
Prva knjiga donosi eseje i razgovore s filmskim redateljima, a Polimac piše i o domaćim časopisima koji su na njega najviše utjecali, beogradskom listu Film i časopisu Film danas, podsjeća na zagrebačku grupu hičkokovci iz šezdesetih te na časopis Film koji je uređivao.
 
Generacijski i žanrovski je širok raspon obuhvaćenih autora. Piše, među ostalim, o Vladimiru Pogačiću, Oktavijanu Miletiću, Branku Marjanoviću, Branku Belanu, Branku Baueru, Zvonimiru Berkoviću, Anti Babaji, Kreši Goliku, Vatroslavu Mimici, Nikoli Tanhoferu, Zoranu Tadiću, Fadilu Hadžiću, Borivoju Dovnikoviću, Tomislavu Gotovcu.
 
Druga knjiga, "Lice i naličje kinematografije" očekuje se ove godine, a bit će usmjerena na redatelje iz regije, polemike i filmska otkrića, a treća, koja se planira za 2021. godinu, na strane filmske uzore koji su ga formirali kao ljubitelja filma, eseje o istaknutim kritičarima te razgovore s renomiranim inozemnim redateljima.
 
Polimac u uvodnom dijelu knjige objašnjava kako je zavolio film - bilo je to još potkraj pedesetih godina, kada se u Zagrebu povećavao broj kina, naslovi su postajali sve atraktivniji, procvala je i domaća kinematografija, postojala je dvorana kinoteke, a nakon Hollywooda stigli su novi val i autorski film.
 
Najprije je povremeno pisao o filmu, u omladinskim glasilima te izdanjima najveće hrvatske novinske kuće "Vjesnik“, a sredinom sedamdesetih pokreće s kolegama kritičarima časopis Film.

"Ne samo da smo bili u prilici izdvajati ono što smo u svjetskoj kinematografiji smatrali najvažnijim zahvaljujući solidnom kino repertoaru i programima stranih kulturnih centara malo nam je toga tih godina promaklo, nego smo mogli revalorizirati i domaću baštinu. Više nam je značilo otkriće zanemarenog filma Branka Belana 'Koncert' nego pisanje o nekom američkom ili njemačkom dragulju iz Kinoteke", ustvrdio je.
 
Po njegovim riječima, u tri knjige pod zajedničkim naslovom "Život u filmu“ namjera mu je izložiti svoja iskustva filmskog kritičara, počevši od odjeljka u prvoj knjizi "Uvod u publicistiku“ kao temelja na kojem je sve kasnije nastajalo.
 
U drugom odjeljku "Hrvatski filmski klasici“, predstavlja domaće redatelje, od kojih je sve dobro poznavao, osobno s njima razgovarao i radio intervjue.
 
Većinom piše o dugometražnim igranim filmovima, no dio je posvećen animaciji, s dvojicom po njemu najvažnijih autora, Nedeljka Dragića i Borivoja Dovnikovića.
 
Odjeljak "Profesije“ donosi nekoliko priloga o Kruni Heidleru, kao jedinom kreativnom producentu hrvatske kinematografije, a dio "Eksperimentalni film“ posveta je Mihovilu Pansiniju, Ivanu Martincu i Tomislavu Gotovcu.
 
Nenad Polimac (Zagreb, 1949.)  je suosnivač Globusa, Nacionala i časopisa Film. Urednik je znamenitih monografija o Živojinu Pavloviću i Branku Baueru, a s Vladimirom Tomićem autor je nekoć popularnih televizijskih emisija o filmu Moderna vremena i Vrtoglavica. Dobitnik je godišnje nagrade Hrvatskog društva filmskih kritičara »Vladimir Vuković«.  
 
"Život u filmu 1: Uzori i dosezi" su objavili 'Gordogan' i Srpsko kulturno društvo 'Prosvjeta', uz financijsku potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Savjeta za nacionalne manjine RH i HAVC-a.
 
Knjiga je trebala biti predstavljena u četvrtak navečer u zagrebačkoj Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, no otkazana je iz preventivnih razloga. (Hina)