Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Ane-Marije Smoljanec 'Kokošinjac' u Križevcima

U subotu, 22. veljače, u 19,30 sati, bit će otvorena izložba križevačke umjetnice i likovne pedagoginje Ane-Marije Smoljanec. Ovom izložbom otvara se četvrta izložbena sezona od osnutka nezavisne galerije 'K2' u kojoj udruga K.V.A.R.K. izvodi i prezentira programe povezane s suvremenom umjetnošću i urbanom kulturom.
vrijeme: 22.02.2020.
mjesto: Križevci; Galerija K2, Trg Antuna Nemčića bb
url: https://www.facebook.com/galerijak2/
 

I ove godine, koja je ujedno slavljenička godina u kojoj udruga obilježava dvadesetogodišnjicu od osnutka i njenog neprekinutog rada pripremljen je program niza izložbenih projekata renomiranih umjetnika mlađe generacije.

 

Ana-Marija  Smoljanec predstavit će se u galeriji „K2“ slikarskom instalacijom pod nazivom „Kokošinjac“ u kojoj će predstavlja svoj recentni rad koji je prilagođen arhitekturi galerijei  postav ovog rada vođen je idejom autorice izraženom u nazivu projekta. Autorica  u svojim radovima koristi zoomorfni motiv kokoši koji joj kroz različito likovno oblikovanje i preoblikovanje bojom, gestom i ekspresijom služi kak bi prenjela njena  promišljanja o problematici svakodnevice i suvremenog društva, o odnosu urbanog i ruralnog, sela i grada na papir ili platno.

 

“Motiv kokoši, ali i ostalih domaćih životinja karakterističnih za kraj u kojem živim, provlači se kroz moje stvaralaštvo od mojih dječjih radova.  Tako su se baš kokoši našle i u slobodnim temama u srednjoškolskim radovima, pa do pripremnih radova sa slobodnom tematikom prilikom upisa na Likovnu akademiju. Već tada se iskristaliziralo da će to nekako biti ona tema koju slikam kada nisam ograničena nekim zadanim motivom…. Kokoši sam postupno sve više apstrahirala, pa sam ih tako negdje svodila na plohe, negdje su tek linijski naznačene, negdje neprepoznatljive, naglašavajući kolorit i odnos plohe, boje i linije. Međutim, osjećam potrebu da naglasim kako sam paralelno sa samim likovnim stvaralaštvom sve dublje promišljala i o samoj tematici, i zašto sam baš odlučila odabrati motiv te životinje a ne neke druge. Dolazim do zaključka kako postoji više platformi razmišljanja o motivu, pa svakako je jedna od njih i doza feminizma, direktnog i banalnog povezivanja žene i kokoši, na koji god način to protumačili, pa i uloga žene u društvu , majčinstvo i slične poveznice. Također može se sagledati i simbolična sfera životinje kao takve, pa različiti oblici metamorfoza i sl.“   - Ana-Marija Smoljanec o svom radu.

 

Svojim slikarskim opusom Ana-Marija Smoljanec svjedoči opredijeljenost prema istraživanju i govoru kroz slikarstvo na drugačije načine, gdje slika nije isključivo estetski objekt, nego je naracija obojena njenim etosom izgrađenim kroz  dihtomiju seoskog i gradskog. Ta podjela se prije činila organskom i prirodnom. Kako u suvremenosti sve više selo živi grad, a grad živi selo kako i kroz pozitivno tako i kroz negativno ta granica se počinje tanjiti.

 

„Priča o odrastanju i sazrijevanju Ana-Marije Smoljanec, slikarice ženski boja i muškog crteža svjedočenje je o svojevrsnoj emancipaciji sela, alegorija koja nam otvara brojna društvena pitanja, a sve na obrascu od kojega se to ne bi očekivalo.“ iz predgovora Igora Brešana.