" />
projekcija

Strah od pretvaranja u vlastitu majku – ciklus filmova 'Kontra matere'


vrijeme: 01.02.2018. - 22.02.2018.
mjesto: Zagreb; Kinoklub Zagreb, Trg žrtava fašizma 14

U veljači u Kinoklubu Zagreb očekuje vas novi filmski ciklus 'Kontra matere' u kojem razne protagonistkinje osjećaju matrofobiju. Ne, matrofobija nije strah od majke i ne, ona nije strah od vlastitog majčinstva. Termin je dio feminističkog diskursa i označava strah od pretvaranja u vlastitu majku. Ulaz na sve projekcije je slobodan!

Postavlja se pitanje što je toliko zazorno u ideji ponavljanja majčinog obrasca ponašanja? Koliku odgovornost za ovu „fobiju“ snose biološke razlike, koliku generacijski jaz, a koliku patrijarhat i društvene okolnosti? Zašto je lakše odbaciti majku (stvoriti „fobiju“) i apostrofirati ju kao nepoželjnu figuru identifikacije umjesto uvidjeti faktore koji su je učinili nepoželjnom figurom? Legitimno je i pitati se dokle će „majka biti kriva za sve“ i gdje je iz ove jednadžbe nestao otac?


Matrofobija povlači mnoga pitanja, fenomen je aktualan i nedovoljno osviješten, a odgovori nisu jednoznačni. Stoga, želite li promišljati, promatrati, analizirati i / ili polemizirati matrofobiju, dođite na filmski ciklus „Kontra matere“ u veljači.


Svakog četvrtka u 21h u prostorijama Kinokluba Zagreb (Trg žrtava fašizma 14) odvijat će se projekcije odabranih filmova s kratkim diskusijama nakon projekcija. U fokusu su filmovi švedskog redatelja Lukasa Moodyssona čiji likovi tinejdžerica, uz intenzivno propitivanje vlastitih identiteta, propituju i
identitete svojih majki, te filmski klasik redatelja Ingmara Bergmana koji direktno tematizira ambivalentan odnos majke i kćeri. Selektorica programa je članica Kinokluba Zagreb Anita Čeko.


Program:


01.02. Fucking Åmål / Pokaži mi ljubav (1998.), r. Lukas Moodysson

Popularna Elin, i autsajderica Agnes se svaka na svoj način i neovisno jedna o drugoj, osjećaju “skučenima” u švedskom gradiću Amalu. Obje sablažnjava pomisao da bi jednog dana mogle nalikovati svojim majkama. Majka prve je samohrana, ne prima alimentaciju i rinta radeći noćne smjene; majka druge je holivudski ideal lijepe, zadovoljne i ekstrovertirane heteroseksualke.

 

08.02. Vi är bäst! / Mi smo najbolje! (2013.), r. Lukas Moodysson

Radnja filma se odvija u Stockholmu 1982. godine. Trinaestogodišnje Bobo i Klara osnivaju punk bend koji zaživi tek kad im se pridruži povučena kršćanka Hedvig. U borbi za vlastiti glas, Bobo i Hedvig pregovaraju s identitetima svojih majki.

 

15.02. Lilya 4-ever / Ljilja 4-ever (2002.), r. Lukas Moodysson

Šesnaestogodišnja Lilya živi u siromašmoj neimenovanoj postosvjetskoj državi. Njezina majka bježi u potrazi za boljim životom, raskida svaki odnos s kćeri kao i državom u kojoj je živjela, a kasnije se i odriče majčinskog identiteta. Lilya ostaje sama.

 

22.02. Höst sonaten / Jesenja sonata (1978.), r. Ingmar Bergman

Lik majke i lik kćeri žive sasvim različitim životnim stilovima. Majka Charlotte je svjetski uspješna i samodostatna pijanistica. Kći Eva je pak „udarila kontru“ i živi kao povučena kućanica na selu. U njihovom odnosu se nataložila nemala količina zamjeranja.


Facebook event

 

(R.P.B., 30.01.2018)