Skladbe, ponajprije popijevke, Josipa Hatzea sastavni su dio repertoara pjevača u Hrvatskoj od njihovih učeničkih dana te tijekom cijelog vokalnog obrazovanja i kasnijega umjetničkog djelovanja. Hatzeov opus sadrži 57 umjetničkih popijevki, a tek je dio njih prisutan na pozornicama. Rijetko su izvođene i njegove kantate, a tek se povremeno izvode njegove opere Povratak (1911.) i Adel i Mara (1936.), koje su, u vremenu kad su nastale, bile praćene danas nezamislivim ovacijama te im se predviđao veliki uspjeh, slavna budućnost i trajna prisutnost na domaćim i svjetskim pozornicama. Skladatelj, kojega je pomagao i poticao muzikolog Franjo Kuhač nazivajući ga sjajnom zvijezdom hrvatske glazbe, studirao je kod velikoga Pietra Mascagnija koji je tijekom cijeloga svog života pratio Hatzeov život i rad i uvijek isticao da je Hatze njegov najomiljeniji učenik.
Uz Blagoja Bersu Josip Hatze predstavlja temelje moderne u Hrvatskoj, a Hatzeov je životni i umjetnički credo kao primarno izražajno sredstvo bila i ostala melodija, kojoj je tijekom cijeloga života ostao dosljedan. Poznavao je ljudski glas i vokalnu tehniku, sam je podučavao pjevanje i brojne splitske pjevače pripremao za uloge.
Premda je dobio niz laskavih ponuda iz cijeloga svijeta, zadivljuje njegova potreba uvijek se iznova vraćati i čitav život provesti u svome rodnome gradu, u njemu djelovati i razvijati kulturu, glazbenu umjetnost i pedagogiju. Svome profesoru Mascagniju nakon jednoga je takvog poziva rekao da osjeća obvezu oplemeniti svoj narod i da je sveta dužnost služiti svome narodu. Josip Hatze 1932. godine o sebi je rekao: Pišem jasnu i arioznu glazbu, onako kako mi diktira srce i razum, odnosno spontana inspiracija.
Cijena ulaznice: 30 kn / za učenike, studente i umirovljenike: 20 kn.