izložba

Silvio Vujičić: Flowerworks


vrijeme: 18.12.2017.
mjesto: Zagreb, Galerija Prozori, Knjižnica S. S. Kranjčevića, Zapoljska 1

U Galeriji Prozori (Knjižnica S. S. Kranjčevića, Zagreb) u ponedjeljak, 18. prosinca 2017. u 19 sati, otvara se izložba Silvija Vujičića pod nazivom Flowerworks.
 
„Predstavljen u formi osuvremenjenog herbarija, s jedne strane prelomljenog kroz reprezentativnu formu izloženu u prozorima, s druge minimalističku intervenciju bookmarkera skrivenih u knjigama, Vujičićev pristup temi, osim konceptualane, uključuje i znanstveničku predanost predmetu proučavanja, laboratorijske uvjete koji zahtijevaju isplaniran, detaljan, precizan pristup u radu, delikatnost u obradi fragilnog umjetničkog materijala izloženog rasapu te se u isto vrijeme čita kao karnalni trenutak i poetska dubina, koja medijatizira i organizira nove načine gledanja. Stvaranje herbarija nalaže dugotrajan posao branja, sakupljanja i sušenja cvijeća, minuciozno i precizno oblikovanog u filigranske kompozicije u formi vijenaca ruža, tratinčica i maćuhica. Umjesto u herbarijske arke, latice cvijeća umeće, laminira i komponira unutar prozorskog stakla, dok razvrstavanje po vrstama, rodovima i porodicama zamjenjuje rječničkim natuknicama kao legitimacijskom instancom, uvodeći pritom u fokus problematičnost odabira značenja leksika, sintagmi i fraza koje institucionalna leksikografija, upisujući u riječi, podupire.

Procesualnost i kompozicija temeljena na složenim konceptualnim promišljanjima teme, referentne su točke Vujičićevog rada, čija lijepa pojavnost, visoka estetika i auratičnost uvijek reprezentira neku tenzičnost u prikazanom. Prvo gledanje na tom će tragu voditi u čitanje rada: polazeći od koncepcije sebstva premreženog individualnim smisaonim projekcijama, rad je zavodljiva estetska konfiguracija. No, cvjetne kompozicije izložene u staklima postupkom ironizacije osvještavaju predmet gledanja. Naime, cvjetni vijenci ruža, tratinčica i maćuhica na prvi su pogled lagodna distrakcija, ugodna, primamljiva slika postavljena u galeriji u  predbožićni dio godine. No, koristeći se natuknicama iz internetskih rječnika, autor remeti njihovo poopćeno značenje, korišteno i oživljavano kroz različite sfere života, društvenosti, rituala, umjetnosti. Uvođenjem momenta začudnosti, nevinost, krhkost, prolaznost i estetika cvijeća postaju reprezentanti tjelesnosti, seksualnosti, identitetskih odrednica, želja i izbora, koji nisu normirani kao poželjni, već su njihov otklon, te se kroz umjetnički rad ostvaruju kao komunikacijske prakse. Na taj način, dovodeći u pitanje očekivanja i percepciju publike, autor je usmjerava, kako tumači Emmanuel Levinas, prema „susretu s licem Drugoga“,[1] u čijoj se događajnosti ne ugrožavaju individualne slobode već potvrđuju, istovremeno provocirajući odgovornost onoga čiji je pogled privilegiran. Tako se nevin pogled promatrača usmjeren prema, na prvi pogled, nevinoj temi, dokida kroz prateći rječnički tekst koji direktno uvodi u fokus pitanje identiteta, slobode izbora, seksualnosti: uprisutnjuje LGBTIQ osobe kao društvenu skupinu s koje struka svoj pogled skreće.“  (iz predgovora Petre Dolanjski)

[1] Levinas, Emmanuel. Totalitet i beskonačno : ogled o izvanjskosti. Sarajevo : "Veselin Masleša", 1976.

Izložba je dio projekta Nesigurne intervencije: LGBTIQ korisnici u narodnim knjižnicama
Autorica projekta: Petra Dolanjski
Kustosice: Petra Dolanjski, Irena Bekić
Suradnici na projektu: Ana Barbarić, Zvonimir Dobrović, Andreja Gregorina, Helena Janečić, Jasminka Pešut i Aleksandra Pikić.
 
https://www.facebook.com/Galerija-Prozori-163929313783977/

(D.H.F., 15.12.2017)

Europska godina kulturne baštine