izložba

Vedran Perkov - 'Smetnje', izložba


vrijeme: 23.11.2017. - 29.11.2017.
mjesto: Križevci, galerija K2

U galeriji „K2“ Križevci otvara se u četvrtak, 23. studenog s početkom u 20 sati multimedijalna izložba splitskog vizualnog umjetnika Vedrana Perkova pod nazivom „Smetnje“.

Vedran Perkov istaknuti je splitski i hrvatski umjetnik koji će se u Križevcima predstaviti ambijentalnom izložbom kojom propituje teme povezane sa sveopćom digitalizacijom društva. Prisustvo koda koji se čini smetnjom zapravo je supremacija je leksičkih elemnata u binarni kod izražen crno-bijelim kvadratićima. Perkov u taj kod prevodi tekst Opće deklaraciju o ljudskim pravima dokument koji preveden na petstotinjak svjetskih jezika.

„Inicijalni verbalni input za doživljaj izložbe Vedrana Perkova jest njezin naslov, Smetnje. Upravo je to i prvi vizualni kontakt s izložbenom artikulacijom u galerijskom prostoru: niz televizora što ih umjetnik postavlja kao i jedna projekcija „prikazuju“ smetnje u transmisiji nekog zamišljenog programa, nešto što bi se kolokvijalno moglo nazvati „snijegom“ ili „bijelim šumom“. Televizijski ekrani i projekcija na kojima promatrač tobože svjedoči entropiju slike ili buku u prijenosu vizualno auditivne informacije zapravo su bremeniti sadržajem i metaforičkim čitanjima. Slika i ritam izmjene njezinih „dijelova“ kodirani su izrazitim narativnim uporištima.“ iz predgovora Dalibora Prančevića

Ambijentalna instalacija sastoji se od osam televizora raspoređenih po prostoru galerije i jednom projekcijom u kojima se pojavljuje isti algoritam i kod prenesen u dinamičnu sliku.

Ana Peraica o tom postupku navodi ovo: „Perkov provodeći binaran rezultat softwera u sliku. Vizualno jednoobrazni, oni nalikuju na reduktivnu ASCII umjetnosti devedesetih, ponajprije estetiku ranog net.arta primjerice u radovima kolektiva Jodi.“

Uz koda izraženog crno-bijelim kvadratima Perkov uvodi narativ u kojem je unio ljudsko lice kao element koda.

„Odabrane fotografske portrete umjetnik obrađuje i od njih nanovo gradi kompoziciju „smetnje“. Dakle, u formatu jednog rada Vedran Perkov ujedinjuje i vizualni „ritam“ Opće deklaracije o ljudskim pravima i sliku čovječanstva kakvu je moguće konstruirati kroz medijski prostor i njegove protagoniste: namjerne ili nenamjerne, poznatih ili nepoznatih sudbina, počinitelje dobrih djela ili nedjela.“ iz predgovora Dalibora Prančevića

Vedran Perkov rođen je u Splitu 1972. godine. Diplomirao je slikarstvo 2002. na Accademia di Belle Arti di Brera u Milanu, u klasi prof. Diego Esposita. Od 2004. do 2010. godine radio je na odsjeku slikarstva na Umjetničkoj akademiji u Splitu gdje je izabran u zvanje višeg asistenta 2005., a u zvanje docenta 2009. godine; 2017. godine dobiva stalno zaposlenje. Član je Hrvatske udruge likovnih umjetnika u Splitu.

Izlagao je na samostalnim izložbama u Splitu, Zagrebu, Rijeci, Osijeku, Poreču, Dubrovniku, Puli, Rennesu, Quebecu i Milanu te na brojnim skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu.
 
http://www.udruga-kvark.hr/
https://www.facebook.com/events/828058500689499/

(D.H.F., 22.11.2017)


 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu