natječaj

Natječaj za izlaganje na 34. Salonu mladih


vrijeme: 15.11.2017.
prijava: 15.02.2018.

Raspisan je natječaj za izlaganje na 34. Salonu mladih prema koncepciji Mirne Rul - 'Panoptikon' koji će se održati u Domu hrvatskih likovnih umjetnika (Galerija Bačva, Galerija PM, Galerija Prsten) u svibnju – lipnju 2018. Prijedlozi se zaprimaju zaključno do 15. veljače 2018. u ponoć.
 
Natječaj raspisuje Organizacijski odbor u sastavu: Josip Zanki, Tomislav Buntak, Fedor Vučemilović, Ida Blažičko, Melinda Šefčić, Monika Meglić, Stipan Tadić.

Koncepcija

Salon mladih se, već tradicionalno, održava svake dvije godine, a ovo je njegovo 34. izdanje. Ususret 150. godišnjici djelovanja Hrvatskog društva likovnih umjetnika, Salon svojom temom i popratnim programom obilježava kontinuitet njegova djelovanja.

"Kružna građevina…Zatvorenici u svojim ćelijama zauzimaju obodni prsten – službenici u centru. Zastorima i ostalim napravama, nadzornici su sakriveni od pogleda zatvorenika: otuda osjećaj određene sveprisutnosti –cijeli krug vidljiv je s malom ili, ako je potrebno, bez ikakve promjene mjesta. Jedna pozicija u nadzornom prostoru osigurava savršenu vidljivost svake ćelije...“ -- Proposal for a New and Less Expensive mode of Employing and Reforming Convicts, Jeremy Bentham

Još davne 1979. godine umjetnici okupljeni oko Radne zajednice umjetnika Podroom, prezentirali su''Ugovor o uvjetima javne prezentacije umjetničkog rada“ kojim su zahtijevali bolju poziciju umjetnika u odnosu na institucije, ukazali na potrebu financijskog vrednovanja umjetničkog rada, te upozorili na problem unaprijed definiranih estetsko-umjetničkih vrijednosti od strane institucija.[1]

Više nego ikada, zadnjih nekoliko desetljeća umjetnici ovise o institucionalnim izvorima financiranja (stipendije, honorari, državni/gradski poticaji..); radovi se, gotovo u pravilu, produciraju upravo za institucije, prilagođavaju se istima, te oblikuju u skladu i ovisno o njima. Umjetnost je kontekstualizirana i politizirana praksa, dok je polje umjetnosti prostor vječitog pregovaranja i konflikta između različitih aktera (Bourdieu)[2] – umjetnika, škola/akademija, galerija, muzeja, tržišta, profesionalaca, itd. a opstaje samo onaj tko posjeduje „habitus“, tj. „igra“ prema pravilima igre koja, opet, kreiraju institucije. Beti Žerovc[3]povlači paralelu između izložbe suvremene umjetnosti i religijskog rituala, gdje kustos, predstavljajući “vrhovnog svećenika”, stvara ideološki temelj za promociju interesa financijskih i kulturnih centara moći, koji mu, s druge strane, omogućuju povlaštenu poziciju unutar institucija. Umrežavanje i konekcije (kako kustosa, tako i umjetnika) s relevantnim akterima iz kulturnog i političkog miljea predstavljaju conditio sine qua non za uspjeh, dobro pozicioniranje, opstanak na kulturno-umjetničkoj sceni, te stabilan materijalni status. No, spomenute pozicije moći značajno se razlikuju promatramo li svjetski ili hrvatski kontekst. U svjetskom kontekstu, postoje različite platforme - Artfacts.com, MutualArt.com, Artist Pension Trust i sl.; umjetnici su izloženi gotovo panoptičkom pogledu i analizi te vrednovanju temeljenom na algoritamskim izračunima i risk managementu, sasvim u skladu s interesima neoliberalnih centara moći. Vrednovanje se i prognoza uspješnosti temelje na broju izložaba i relevantnosti izložbenih prostora u kojima izlažu, prodaji radova, popularnosti među članovima i medijskoj prisutnosti. Viša rangiranost osigurava i lakši pristup institucijama, financijama, kao i relevantnim svjetskim umjetničkim događajima. No, kada je riječ o hrvatskim umjetnicima, tek oni malobrojni prisutni su na spomenutim platformama; najveći broj umjetnika stvara unutar svoje mikro zajednice, uz minimalna produkcijska sredstva i gotovo volonterski angažman. Sve nesigurnija pozicija čini ih ovisnima o različitim nacionalnim centrima moći. Lokalne institucije njihov su panoptikon. Izloženi „nadzoru i kazni“[4], koja se često manifestira naprosto kao odsustvo interesa ili izostanak “nagrade”, svjedoče sustavnim tendencijama prekarizacije vlastite pozicije u hrvatskom društvu. Ovakav položaj pred njih stavlja imperativ zajedničkog djelovanja u svrhu pokušaja zauzimanja prostora slobode i obrane vlastitih (radničkih) prava, pozicije unutar kulturno-umjetničkog sektora, i, u konačnici, položaja likovne umjetnosti kao takve. Ususret 150. godišnjici djelovanja Hrvatskog društva likovnih umjetnika, otvaramo pitanja: što umjetnici mogu učiniti kako bi unaprijedili vlastiti položaj, koje sve silnice utječu na umjetničko djelovanje danas, te kakva je budućnost samoorganizacije umjetnika. Salon mladih “Panoptikon” također će, svojim konceptom, pokušati potaknuti izvedbu umjetničkih radova koji, na bilo koji način, problematiziraju odnose umjetnika i različitih centara moći, kao i onih koji se referiraju na pojam panoptikona u svim njegovim metaforičkim značenjima. Posebna pažnja pridat će se suradničkim site-specific radovima, istraživačkim radovima, intermedijalnim performansima, interaktivnim, participativnim radovima koji će aktivno uključiti publiku, a koji će se održavati u prostorijama ili okolici HDLU-a, kao i prijaviteljima koji će se ovim temama baviti stavljajući naglasak na ispreplitanje dokumentarnosti i imaginacije, ozbiljnosti i ironije, društvene angažiranosti i ludizma. Meštrovićev će paviljon i sam, svojom kružnom formom prizivati Benthamov panoptikon, pri čemu će, tijekom trajanja Salona, mladi umjetnici i njihovi radovi biti izloženi panoptičkom, „neumoljivu pogledu u budućnost [5]hrvatske likove umjetnosti. / Mirna Rul

Salon mladih je tradicionalna izložba HDLU-a koja dosad broji 33 izdanja. Salon mladih pokazuje presjek scene nadolazeće generacije i omogućuje mladim umjetnicima izlaganje u reprezentativnom i značajnom galerijskom prostoru.
34. salon mladih sastojat će se od izložbe, umjetničkog laboratorija (Art Lab-a) te Art Foruma, u sklopu kojega će biti organiziran popratni program Salona: okrugli stol, skup ususret 150 godina HDLU-a, predavanja, razgovori, prezentacije, organizirana vodstava i dr.

SUDJELOVANJE UMJETNIKA

Umjetnici se mogu prijaviti unutar dvije kategorije: izložba ili umjetnički laboratorij (Art Lab). Radovi iz obiju kategorija konkuriraju za nagrade 34. salona mladih.

a) IZLOŽBA

Pravo na odaziv imaju:
vizualni umjetnici do 35 godina starosti, svih umjetničkih disciplina, neovisno o formalnom obrazovanju, sa stalnim prebivalištem u Republici Hrvatskoj
Prijavljeni radovi mogu biti svih umjetničkih disciplina u području vizualne umjetnosti. Pritom su mogući i site-specific radovi koji uključuju vanjski prostor zgrade HDLU-a. U obzir dolaze svi mediji, kao i intermedijalni i interdisciplinarni projekti.

Umjetnici mogu prijaviti najviše 3 umjetnička djela nastala nakon 1. 1. 2016. godine.
Radovi izlagani na 33. salonu mladih Troškovnik, neće se razmatrati.
Naglasak se stavlja na radove koji dosad nisu izloženi u galerijskim prostorima RH, što nije isključujući kriterij sudjelovanja (uz obrazloženje u prijavnici).

B) UMJETNIČKI LABORATORIJ /ART LAB/
Umjetnički laboratorij /Art Lab/ dio je Salona mladih, u sklopu kojeg će se realizirati suradnički umjetnički i/ili istraživački projekti koji na bilo koji način problematiziraju odnose umjetnik - centri moći.
U ovoj kategoriji prijavljuje se produkcija isključivo suradničkih umjetničkih i istraživačkih projekata, koji će se izvoditi prije i/ili tijekom trajanja Salona, a za koje će (svaki od njih) biti izdvojeno 2.000,00 kn bruto iz proračuna Salona.
Obzirom na proračunska ograničenja, maksimalan broj odabranih radova u okviru Art lab je 5, što nije obvezujući broj za organizatora.
Radovi u sklopu ove kategorije moraju biti prezentirani unutar prva dva tjedna trajanja Salona.

• Prijavljuje se suradnički projekt (barem) dvoje umjetnika, umjetnika i kustosa, umjetnika ikustoskih timova, ili, pak, umjetnika i istraživača s područja Hrvatske. Obzirom da je riječ osuradnjama, nositelj projekta mora biti osoba do 35. godine starosti, dok suradnici mogu biti bilokoje životne dobi.

Uvjeti sudjelovanja:

• Svi radovi prijavljeni na natječaj u kategoriji izložbe, moraju biti opremljeni i spremni za izlaganje.
• Ako radovi zahtijevaju kompleksnu tehničku opremu, HDLU se ne obavezuje osigurati dodatnu opremu.
• HDLU ne preuzima obvezu produkcije radova (izvan kategorije Art Lab-a) i opreme umjetničkih djela.
• HDLU ne preuzima obvezu i trošak dostave i povrata umjetničkih djela.
• HDLU pridržava sva prava za korištenje predanih materijala u svrhu promidžbe 34. salona mladih u svim medijima te katalogu, pozivnici i web-stranicama.
• Nepotpune prijave i prijave pristigle nakon roka neće se razmatrati.
• Podnošenjem prijave, prijavitelji su suglasni sa svim uvjetima.

NAČIN PRIJAVE

Prijave se šalju isključivo digitalnim putem na e-mail adresu: galerije.hdlu@gmail.com s naznakom 34. SALON MLADIH - IZLOŽBA ILI 34. SALON MLADIH – ART LAB.

Cjelovita prijava sadrži:

1.) PRIJAVNI OBRAZAC
Potpuno ispunjen prijavni obrazac je obavezan. Prijave bez ispunjenog obrasca neće se razmatrati.
Ovdje preuzmite prijavnicu za izložbu ili Art Lab.

2.) OGLEDNI MATERIJAL SVAKOG PRIJAVLJENOG RADA ZA KATEGORIJU „IZLOŽBA“
Fotografije rada u JPG formatu, dimenzije: 300 dpi, 2400 x 1600 pixela,
video u DVD PAL ili mp4 formatu,
zvučni zapis u mp3 formatu
(dostaviti što više oglednog materijala, ovisno o primjenjivosti, visoke kvalitete reprodukcije).
Digitalne materijale imenovati prema navedenom primjeru: prezime_ime_naziv rada (npr. horvat_ivan_moj rad.jpg)
Za kategoriju ART LAB potrebno je ispuniti samo odgovarajuću prijavnicu.

ROKOVI

Prijedlozi se zaprimaju zaključno do: 15.02.2018. u ponoć.
Svakoga ponedjeljka za vrijeme trajanja natječaja bit ćete obaviješteni o zaprimanju Vaše prijave.
Ako ne dobijete povratnu informaciju unutar tjedan dana, molimo Vas, kontaktirajte voditeljicu galerije Niku Šimičić na broj mobitela 098 982 8989.
Prijavljeni umjetnici/ce bit će obaviješteni o rezultatima žiriranja najkasnije do 5.4.2018.

ODABIR UMJETNIKA

Radovi će se odabrati sukladno koncepciji Panoptikon te propozicijama natječaja.
Sve pristigle radove pregledat će Odbor za odabir umjetnika koji djeluje u sastavu:
• Mirna Rul, kustosica 34. salona mladih
• Ida Blažičko, umjetnica i predstavnica Organizacijskog odbora 34. salona mladih
• Tihana Puc, povjesničarka umjetnosti
• Vladimir Tatomir, nezavisni kustos
• Igor Ruf, umjetnik

34. salon mladih održat će se u svibnju – lipnju 2018. Točan termin izložbe bit će objavljen s rezultatima natječaja.

KONTAKT

Koordinacija HDLU-a: Nika Šimičić, nika.hdlu@gmail.com, 098 9828989
Pozivi se zaprimaju isključivo tijekom radnog vremena: pon-petak 9-17h

---
[1] Arhiv konceptualnih i neoavangardnih umjetničkih praksi, Podroom, http://digitizing-ideas.org/hr/istrazi/podroom
[2] Pierre Bourdieu, The Rules of Art, Stanford University Press, 1995
[3] Beti Žerovc, When Attitudes Become the Norm, Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo (Ljubljana) & Archive Books (Berlin), 2015.
[4] Michel Foucault
[5] Željko Kipke, „Neumoljiv pogled u budućnost“, izložba u Galeriji SC, 2014.

(D.H.F., 15.11.2017)

Tagovi: salon mladih

 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu