Preskočite na glavni sadržaj

'Tragovi nestajanja (u tri čina)' Igora Grubića u MSU-u

Nakon uspjeha koji je projekt 'Tragovi nestajanja (u tri čina)' Igora Grubića imao kao predstavnik Republike Hrvatske na Venecijanskom bijenalu, cjeloviti projekt bit će predstavljen zagrebačkoj publici, u Muzeju suvremene umjetnosti, od 5. prosinca (otvorenje u 20 sati) do 4. siječnja 2020. 
vrijeme: 05.12.2019.
mjesto: Zagreb, MSU
url: http://www.igorgrubic.org/

Projekt je započeo 2006. kada umjetnik počinje dokumentirati poslijeratnu, tranzicijsku stvarnost u Hrvatskoj, posebice prelazak iz socijalizma u kapitalizam, s centralne, državno planirane ekonomije na ekonomiju slobodnog tržišta. Kroz trinaest godina istražujući utjecaj na promjene u stanovanju, urbanom tkivu, javnom prostoru i društvenim odnosima, Igor Grubić realizirao je tri povezana fotografska eseja i animirani film, postavljenih u cjelinu definiranu kroz poglavlja.

„Divlja kuća, prvo poglavlje, odnosno „čin“ propituje promjene u domovima, stanovanju i javnom prostoru nakon privatizacije vlasništva i konsolidacije neoliberalizma u zemlji; Filigranski pločnik (2. čin) bavi se tradicionalnim zanatima poput lokalnih manufaktura i specijaliziranih radionica, naglašavajući koja su zanimanja preživjela, a koja su iščezla u novim ekonomskim okolnostima. Dekonstrukcija tvornice (3. čin) predstavlja niz ugaslih tvornica, monumentalnih podsjetnika na prelazak iz industrijskog u postindustrijsko doba i promijenjene uvjete rada. Istodobno je to i ambijent Grubićevog kratkometražnog filma Kako se kalio čelik u kojem se prepliću pitanja radničke povijesti, obiteljskih veza i generacijskih promjena, sugerirajući plodonosni potencijal budućih odnosa temeljenih na solidarnosti, zajedničkom društvenom prostoru i kreativnoj suradnji.

Grubićev umjetnički projekt čvrsto je usidren u humanističku dimenziju dokumentarne fotografije, spajajući poetiku, politiku i društvenu stvarnost. Projekt za Bijenale proširuje njegov već značajan doprinos društveno angažiranom dokumentarnom radu i očuvanju pamćenja hrvatske arhitektonske povijesti, rada i kulture. Njegov je opseg lokalan, ali i ekumenski, analizirajući promjene pod prijetnjom globalizacije, privatizacije i konsolidacije neoliberalizma. Naposljetku, projekt upućuje na nove situacije koje dolaze na mjesto starih, istodobno nas pozivajući da promislimo buduće načine zamišljanja i nastanjivanja našega svijeta.“ /iz teksta Katerine Gregos, kustosice izložbe Hrvatskog paviljona na 58. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti na Venecijanskom bijenalu /

Izložba u Muzeju suvremene umjetnosti ostaje otvorena do 4.1. 20120. nakon čega će se moći vidjeti u Splitu, Osijeku i Rijeci.

Opširnije:
www.msu.hr