izložba

HDD: Dizajn videoigara jedan od najkreativnijih


vrijeme: 18.10.2017. - 28.10.2017.
mjesto: Zagreb, HDD galerija

Hrvatsko dizajnersko društvo (HDD) otvara u srijedu, 18. listopada novu izložbu u svojoj zagrebačkoj galeriji koja pokazuje kako je dizajn videoigara danas jedno od najkreativnijih područja dizajna interakcija, a što se u ovdašnjoj sredini često zanemaruje. 

Izložba "Politika emocija - Dizajn indie videoigara", prva u HDD galeriji isključivo posvećena game designu, predstavlja nezavisne međunarodne autore i studije s novijim primjerima videoigara koje dekonstruiraju etablirane žanrove, propituju konvencije korisničkog iskustva i kritički adresiraju društvene teme, najavljeno je iz HDD-a.

Autor koncepcije izložbe Srđan Laterza kaže kako videoigre od svojih početaka vješto manipuliraju emocijama igrača, stvarajući upečatljiva interaktivna iskustva, pa nije ni čudo da su postale jedan od najpopularnijih, najunosnijih i najutjecajnijih medija.

"One mijenjaju način na koji percipiramo fizički svijet (Pokemon GO), stvaraju moćne ekonomske sustave (EVE Online) ili jednostavno omogućavaju platformu za paralelni virtualni život (World of Warcraft)", ustvrdio je u najavi izložbe.

Po njegovim riječima, videoigre imaju snažan utjecaj na društvo i kulturu današnjice, ali i obratno - društvo i politika inspiriraju autore igara da propituju granice medija. Tako europski i američki nezavisni studiji istražuju mogućnosti kako dočarati sraz između intimne sfere pojedinca i zajednice u kojoj živi.

Laterza smatra kako neke od najzanimljivijih i najuspješnijih novijih indie igara imaju dvije glavne poveznice - inovativni game design, dosad neviđen oblik interakcije unutar igre, te fokus na društveno-političke teme.

Primjerice, američka igra "Papers, please" Lucasa Popea igrača stavlja u poziciju službenika na granici dviju imaginarnih totalitarističkih država, što mu može biti i mučno emotivno iskustvo.

Žanr ratnih igara dekonstruira poljska igra "This War of Mine", inspirirana okupacijom Sarajeva, koja ne stavlja fokus na 'pucačinu', već na civila koji pokušava preživjeti, dok je žanr simulacija vožnje u talijanskoj igri "Wheels of Aurelia" kombiniran s mehanikom interaktivnog romana koji otkriva potresni kontekst političke situacije u Italiji sedamdesetih godina prošlog stoljeća.

Predstavit će se još nekoliko videoigara koje isprepliću intimno i javno, kanadska "Coming Out Simulator" je interaktivna fikcija inspirirana autobiografskom igrom Dys4ia, austrijska "Old Man’s Journey" prati starca kojega zagonetno pismo potakne na emotivno putovanje, a u njemačkoj  "Orwell" igrač nakon terorističkog napada uz pomoć sofisticiranog sustava za nadzor pokušava otkriti krivca.

Posjetitelji izložbe, koja ostaje otvorena do 28. listopada, će imati priliku i odigrati neke od predstavljenih igara.

Izložba donosi i analize igara praćene komentarima autora koji otkrivaju tajne nastanka igre, a osvrće se i na niz referentnih igara kao što su "Dys4ia", "Drowning in Problems" (Markus Persson), "Monument Valley", "Journey", "Cave! Cave! Deus Videt", "80 Days" i "The Republia Times". (Hina)
 

(D.H.F., 17.10.2017)


 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu