izložba

8. Splitgraphic bijenale


vrijeme: 16.10.2017. - 15.11.2017.
mjesto: Split, Stara gradska vijećnica

Skupna izložba 8. Splitgraphic bijenala otvara se 16. listopada 2017. u 20 sati u Staroj gradskoj vijećnici u Splitu. Na otvorenju izložbe bit će upriličena ceremonija dodjele nagrada 8. Splitgraphic bijenala. 
Izložba ostaje otvorena do 15.11.2017.

Skupna izložba 8. Splitgraphic bijenala predstaviti će radove 73 suvremenih grafičkih umjetnika iz cijeloga svijeta s više od sto grafičkih listova i djela na tri kata Stare gradske vijećnice.

Selektorica 8. Splitgraphic bijenala je belgijska profesorica i grafička umjetnica Ingrid Ledent (1955). Ledent je profesorica litografije na Kraljevskoj akademiji primjenjenih umjetnosti Antwerpen i Akademiji primjenjenih umjetnosti Šangaj (SAFA), te je danas jedna od vodećih imena suvremene grafičke umjetnosti s nizom skupnih i samostalnih izložbi, kao i međunarodnih nagrada na svjetskim bijenalima i trijenalima grafike, isto tako je bila i član žirija raznih međunarodnih grafičkih manifestacija. Koncept odabira skupne izložbe temelji se na prikazu različosti i raznolikosti suvremene grafičke produkcije.

IZ PREDGOVORA SELEKTORICE:
“Međunarodne manifestacije poput bijenala i trijenala su odigrale vrlo važnu ulogu za grafičku umjetnost na polju moderne umjetnosti. Sva ova događanja imaju čarobnu moć koja privlači umjetnike iz cijelog svijeta.
Splitgraphic bijenale je jedno od tih događanja. Od prvog izdanja bijenala 2003. godine broj umjetnika i zemalja kontinuirano raste. Imam duboko poštovanje prema organizatorima koji, unatoč vrlo maloj potpori s nevjerojatnim angažmanom, entuzijazmom i energijom, održavaju ovaj međunarodni projekt. Bila je jako velika čast za mene biti selektorom osmog Splitgraphic bijenala 2017. godine. Ipak, moram naglasiti da to uopće nije bila laka zadaća.

Moj cilj za ovu izložbu je bio pokazati iznimno veliku raznovrsnost radova i visoku kvalitetu u tehnikama i sadržajima. I to je, naravno, bio jako težak posao. Bilo je mnogo više dobrih radova nego 73 koja sam izabrala za glavnu skupnu izložbu. Ali to je težak posao kustosa koji mora napraviti finalni, ograničeni izbor između tako mnogo izvarednih djela.”

*Asistent selektorici bijenala:
Ivan Willemyns, Kraljevska akademija primjenjenih umjetnosti Antwerpen

GRAND PRIX 8. Splitgraphic bijenala osvojio je Yoshio Imamura, vrhunski japanski grafičar.

Ostali dobitnici nagrada:
POSEBNE NAGRADE - Nils-Erik Mattsson (Švedska), Ana Vivoda, (Hrvatska), Ulrich J. Wolff, (Njemačka)
NAGRADA MLADOM UMJETNIKU- Miriam Rudolph, (Kanada)
NAGRADA CRVENI PERISTIL - Malgorzata Josefowicz, (Poljska)
NAGRADA ZA DOPRINOS GRAFIČKOJ UMJETNOSTI- Alicia Candiani, (Argentina)
NAGRADA UMJETNIKA - Marta Pogorzelec, (Poljska)
NAGRADA ROBERT ADAM - Iva Šarić, (Hrvatska)

Splitgraphic međunarodni bijenale grafike se 2017. organizira u Splitu po osmi put s već provjerenom programskom shemom koja se sastoji od skupne izložbe u Staroj gradskoj vijećnici i samostalne izložbe dobitnika Grand prix nagrade na prošlom izdanju bijenala.

Na natječaj koji je objavljen početkom 2017 godine prijavilo se 500 umjetnika, te je izbor za skupnu izložbu izvršen u dva kruga odabira. U prvom krugu odabrano je 289 umjetnika čiji su radovi postavljeni i objavljeni u Online galeriji na web stranici Splitgraphic bijenala, te je bilo moguće glasati za svaki pojedini rad (do 18.9.) Rad s najviše glasova osvojio je Nagradu umjetnika. U drugom krugu za izlaganje u Splitu odabrano je 107 umjetnika, te je kroz slanje radova u Splitu i finalnu selekciju pristiglih radova u Splitu, odabrano je 73 umjetnika za izlaganje na Skupnoj izložbi u Staroj gradskoj vijećnici i 35 umjetnika za skupnu izložbu studentske selekcije u Sveučilišnoj galeriji “Vasko Lipovac”.
Opus i rad profesorice i grafička umjetnice Ingrid Ledent uvelike odražavaju ideale i ideje o grafici danas koje podržavamo i cijenimo u Splitgraphic bijenalu. Prije svega, tu je njen izvaredan pedagoški rad na akademijama u Antwerpenu i Šangaju, posvećenost studentima i grafici, promocija grafičke umjetnosti na svim kontintinentima i shvaćanje grafičkog medija. Opus Ingrid Ledent temelji se na shvaćanju grafičkog medija kao reprodukcije i poigravanju sa samom reprodukcijom u mediju litografije, u kombinaciji s digitalnim tiskom, videom i zvukom. Grafička umjetnosti ulazi u sferu instalacije uz video, zvuk, promišljajući prostor i repetitivnost grafičkog znaka kao osnove rada.
Iznimna nam je čast što je Ingrid Ledent prihvatila ulogu selektorice bijenala i što je taj posao odradila svjesno i s potpunom posvećenošću ispravnom i poštenom odabiru radova.
Osmim izdanjem Splitgraphica i odabirom skupne i studentske izložbe Ingrid Ledent, nastavljamo s pothvatom da se Splitgraphic razvija u smjeru kvalitetnog međunarodnog bijenala podržavajući suvremene tendencije u grafičkoj umjetnosti.

PROGRAM 8. SPLITGRAPHIC BIJENALA:
1. SKUPNA IZLOŽBA
Stara Gradska Vijećnica, 16.10. – 15.11.2017.

2. SAMOSTALNA IZLOŽBA WOJCIECH TYLBOR – KUBRAKIEWICZ (Grand Prix 2015)
u suradnji s HULU Split , Salon Galić, 10.11. – 21.11.2017.

3. SKUPNA IZLOŽBA STUDENTSKA SELEKCIJA 8.SPLITGRAPHIC
Sveučilišna galerija “Vasko Lipovac”, 24.11. – 5.12.2017.

www.splitgraphic.hr

 

(D.H.F., 13.10.2017)


 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu