Preskočite na glavni sadržaj

Promocija monografije 'Čisti amaterizam: 91 godina Kinokluba Zagreb'

Promocija monografije 'Čisti amaterizam: 91 godina Kinokluba Zagreb' održat će se u petak, 15. studenog, s početkom u 19 sati, u projekcijskoj dvorani KKZ-a.
vrijeme: 15.11.2019. 19 h
mjesto: Zagreb; Kinoklub Zagreb, Tru žrtava fašizma 14
url: http://kkz.hr/
Kinoklub Zagreb je od 1928. do 2019. prošao niz društvenih, kulturnih i tehnoloških promjena, no bio je i ostao prostor za besplatno i amatersko bavljenje filmom. U ovoj monografiji bavimo se prijelazom Kinokluba iz socijalističkog u demokratsko i kapitalističko društveno uređenje: nakon turbulentnih 1990-ih kad se činilo da bi KKZ mogao nestati, klub je uspješno preživio tranziciju i 2010-ih doživio svoje najproduktivnije dane tijekom kojih je znao imati i preko 100 filmova godišnje.
 
Na promociji će govoriti urednik monografije Luka Ostojić i grafički urednik Dario Dević, kao i autori tekstova monografije i filmski autori iz obrađenog razdoblja.
 
U sklopu promocije prikazat će se filmovi:
The Awakening of Jacob r. Zorko Sirotić
Kartograf r. Daria Blažević
Bolji život Kena K. r. Martina Lončar
Hrvatska djevica r. Sunčica Ana Veldić
 
Prošlogodišnja velika 90. obljetnica Kinokluba poslužila je kao idealan povod za objavu nove monografije i rekapitulaciju KKZ-ovog doprinosa kulturi i društvu Zagreba. No kako ljudstvo KKZ-a nikad nije bilo naročito svečarski raspoloženo tako smo i izradi ove monografije pristupili bez strahopoštovanja i s većom dozom slobode u odabiru tema kojima se bavimo. To se očituje kako u drskom slavljenju nimalo okrugle 91. obljetnice KKZ-a tako i u odluci da se u ovoj monografiji ponajprije ograničimo na rad KKZ-a nakon raspada Jugoslavije.
 
Odlučili smo se pozabaviti manje istraženom, recentnijom, ali vrlo zanimljivom epohom kad je KKZ ostao bez političke i financijske podrške na koju je mogao računati u sklopu jugoslavenske politike koje se očituje u krilatici “Umjetnost narodu”. Polazna točka ove knjige stoga je bilo pitanje kako je KKZ u novim političkim, ekonomskim i tehnološkim okolnostima pronašao način da preživi, redefinira svoju poziciju, a opet ostvari dojmljivu produkciju i zadrži svoju primarnu funkciju: omogućiti građanima besplatno bavljenje filmom.
 
Za monografiju su pisali: Danijel Brlas, Nikica Gilić, Ana Hušman, Vladislav Knežević, Ejla Kovačević, Valentina Lisak, Luka Ostojić, Petra Belc, Damir Radić, Iva Rosandić, Vedran Šuvar i Hrvoje Turković.  Uredili su je Luka Ostojić i Petra Belc.