Preskočite na glavni sadržaj

'Gospodin Kolpert' - premijera nove predstave Binocular teatra

Premijera predstave 'Gospodin Kolpert', nastale prema tekstu Davida Gieselmanna u produkciji Binocular teatra, održat će se 7. studenog, u 20 sati, u zagrebačkom Kazalištu KNAP.
vrijeme: 07.11.2019. 20 h
mjesto: Zagreb; Kazalište Knap, Ivanićgradska 41a
url: https://hr-hr.facebook.com/binocularteatar/
 

Predstavu potpisuje Borna Armanini, a nastupaju Natalija Đorđević, Antonija Stanišić Šperanda, Ivan Bošnjak, Ivan Horvat i Borna Galinović.

 

'Gospodin Kolpert' je komad sa početka stoljeća kojim se otvorila Schaubuhne koji u Berlinu danas vodi Thomas Ostermeier, čiji je teatar izrastao na djelima engleske nove drame devedesetih, in yer face suvremenog britanskog teatra. Riječ je o crnoj komediji, trileru, kombinaciji Tarantina i Ayckbourna.

 

Također možemo reći da autor iz jedne gotovo jokerovske pozicije ismijava, i izvrče neformalan odnos dva para, od kojih se jedan našao u gostima. Ta dva para nalazimo u njihovu dostojanstvu, njihovim modernim zavidnim karijerama, no naličje ovog susreta su portreti otuđenih ljudi kao posljedice posvemašnjeg materijalizma, nedostatka duhovnog smjerokaza i korporativnog globalizma unutar kojeg se čovjek pretvorio u vlastitu funkciju.

 

"Gospodin Kolpert" doživio je svoju njemačku premijeru 12. prosinca 2000. u povodu otvaranja Schaubühne am Lehniner Platzu u Berlinu.

 

Ovo je djelo koje se i dalje, za razliku od drugih iz tog razdoblja, izvodi po cijelome svijetu. Riječ je o crnoj komediji njemačkog autora Davida Gieselmanna koja je igrana i igra se u 25 zemalja svijeta (u Skandinaviji, Islandu, Italiji, Grčkoj, Francuskoj, Poljskoj, Izraelu, Turskoj, Novom Zelandu, Australiji i SAD-u).

 

Pokušamo li razabrati kulturne utjecaje civilizacija u melting potu domaće kulture, ova komedija nam donekle pokazuje što nam je amerikanizacija donijela, ali koje su i moguće posljedice. Najviše nas je dakako oduševio švedski civilizacijski utjecaj, utjecaj koji je došao u formi nenasilne kulture stanovanja. Mnoge su civilizacije bile kolonizatorske, no evo, neke i nisu.

 

Riječ je djelu koje je iznad svega kazališna igra ili poima kazalište kao igra. Poznato je kako taj pojam povezujemo sa slovenskim i njemačkim poimanjima glume i glumčeva zadatka na sceni. Oni za glumu koriste termine – spiel, spieler, igra, igralec…). Time naglašavamo da je središte našeg interesa bio rad na glumačkim rolama.

 

Gospodin Kolpert je i thriller. Riječ je o kriminalističkom žanru koji se igra po svim europskim pozornicama, dok je kod nas zapostavljen. Neosporno je da i će i našu publiku zanimati djelo s krimi zapletom.