izložba

Miriam Ferstl: Božanska svjetlost, izložba fotografija


vrijeme: 04.10.2017. - 29.10.2017.
mjesto: Zagreb, Dom HDLU, Fotografska galerija, Hrvatski dom fotografije

Izložba njemačke fotografkinje Miriam Ferstl pod nazivom Božanska svjetlost održat će se u Domu hrvatske fotografije od 4. do 29. listopada 2017. Otvorenje će biti upriličeno večeras u 18 sati.

Mlada njemačka fotografkinja Miriam Ferstl izložbom fotografija Božanska svjetlost po prvi se put predstavlja zagrebačkoj publici. Ciklus je rezultat njezinog prošlogodišnjeg terenskog rada na otocima Braču, Korčuli, Visu i Hvaru, u čijem su fokusu crkveni lusteri i svijećnjaci, fotografirani iz žablje perspektive. Na ovaj način Ferstl želi navesti promatrača na gledanje svakodnevnih detalja, često zanemarenih i neprimjetnih predmeta iz crkvenog inventara na posve drugačiji način, ne samo dubljim pogledom na površinu predmeta, već i promatranjem duhovnim očima. Crkveni svijećnjaci u Ferstlinom objektivu nisu samo bogato ukrašeni i raskošno obojeni predmeti. Oni su i prijenosnici drevnih, arhaičnih vibracija molitvi, pjesama i otočkih melodija, odjeci lokalnih priča i sjećanja. Na simboličan način prikazuju nebo i zemlju, božansko i ljudsko, vječno i raspadljivo. Nijedan svijećnjak nije jednak, no svaki je jednako savršen u vlastitoj geometrijskoj pravilnosti, simetriji, ljepoti i energiji. Skladnost običnih metalnih i staklenih predmeta na fotografijama održava duhovno središte svih stvari, poziva nas da se ohrabrimo zaroniti ispod površnosti ovog svijeta i pronađemo svjetlost koja je u nama i oko nas.

Umjetnički oblikovani lusteri uslijed bogatstva oblika i svečanog rasporeda izvora svjetla posjeduju imanentnu atraktivnost. Koncentrična konstrukcija pridaje im snažan i univerzalan simbolički naboj. Strukturirano povezivanje jedinstva i različitosti posebno su impresivni po pogledu okomito odozdo, a to je upravo perspektiva za koju se Miriam Ferstl odlučila prilikom snimanja lustera u dalmatinskim otočnim crkvama. Iz te perspektive, lusteri u simetričnom, gotovo kaleidoskopskom međudjelovanju svjetlosti, boja i oblika ostvaruju živopisan odnos s arhitekturom crkve. Razvidno je da se struktura lustera temelji na prirodnim oblicima, što se očituje u njihovom grananju poput drveta, ili rastvaranja cvijeta ili krhke strukture kristala snijega, a ne po našoj ideji univerzalnog rasporeda. Stoga su senzualne i duhovne dimenzije koje nam omogućuje promjena perspektive središnja tema projekta.

Biografija:
Minhenska umjetnica Miriam M. Ferstl (30) studirala je kazalište, medije i njemačku književnost na Sveučilištu u Bayreuthu (Bachelor of Arts 2009). Nakon višegodišnjeg rada u dramaturškom odjelu kazališta Bochum, kao dramaturg, autor i producent u filmskoj produkciji Construction Film, kao urednik, reporter i filmski producent na Bavarian broadcasting i Erstes Deutsches Fernsehen te kao glumica, moderator i autor na raznim projektima, sada se fokusira na svoj interes za fotografiju i vizualnu umjetnost.
 

(D.H.F., 04.10.2017)

Tagovi: Miriam Ferstl

 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu