Djeca i mladi buduća su publika, a kako bi se nove generacije potakle na odlazak u kino nužno im je osigurati filmsko obrazovanje i dostupnost kvalitetnog filmskog sadržaja zbog čega je glavna tema ovogodišnjeg Sajma filma upravo filmska pismenost.
Prvog dana Sajma primjere dobre prakse u radu s djecom i mladima prezentirali su predstavnici Art kino mreže Slovenije. Jure Matičić (Gradsko kino Domžale) i Samo Seničar (Gradsko kino Metropol Celje) predstavili su četiri uspješna projekta čiji je cilj bio izgraditi odnos između škola i kina te uvesti filmove i filmsku edukaciju u nastavne kurikulume osnovnih i srednjih škola kroz projekte obrazovanja učitelja i filmskih radnika. Cilj Nacionalnog programa filmskog odgoja u kojem je sudjelovalo 180 škola, 1400 učitelja, 1600 mladih te u sklopu kojeg su održane 233 projekcije, je i postignut pa je tako za školsku godinu 2019./2020. u sve škole u Sloveniji uveden izborni predmet Filmski odgoj.
U drugom dijelu prvog dana 5. Sajma filma uslijedila je projekcija nagrađivanog nizozemskog filma za djecu Moje neobično ljeto s Tess i predavanje pod nazivom 'Razgovor nakon filma' koje je održala Katarina Crnčić, koordinatorica programa za djecu i mlade Zagreb Film Festivala i KinoKino Festivala, a čiji je naglasak bio na mogućnostima suradnje kina sa školama u obliku organiziranih školskih projekcija. Crnčić je predstavila i 'ključeve filma' - alat za 'otključavanje svakog igranog filma' koji služe kao podsjetnik nastavnicima, roditeljima, djeci i mladima za razgovor o igranom filmu te sadrže šest ključnih područja na koja valja obratiti pozornost pri aktivnom gledanju igranog filma: radnja/sadržaj, likovi, realizacija/izvedba, igrano filmski žanr, doživljaj i poruka.
Za sam kraj prvog dana održana je i projekcija satiričnog trilera domaćeg redatelja Ivana-Gorana Viteza, Dopunska nastava o bijesnom, svježe rastavljenom ocu koji upada s puškom i tortom u razred svoje devetogodišnje kćeri kako bi svi zajedno proslavili njezin rođendan.
Izvor: HAVC