Preskočite na glavni sadržaj

Marina Viculin: Vrijeme bez namjere, nova knjiga

U nakladi Instituta za suvremenu umjetnost objavljena je knjiga 'Marina Viculin: Vrijeme bez namjere / Time Without Intent' urednika Janke Vukmir & Igora Kuduza. Knjiga će biti promovirana Zagrebu u rujnu.
vrijeme: 26.07.2019.
url: http://www.institute.hr/

Knjiga Marina Viculin: Vrijeme bez namjere sadrži 67 tekstova koje je Marina Viculin pisala uz izložbe koje je organizirala unutar ciklusa fotografskih izložbi Snapshot/Brzo okidanje i izložbi u Galeriji Waldinger u Osijeku, u razdoblju između 2004. i 2014., do svoje preuranjene smrti početkom 2015. godine.

Fotografija Institute for Contemporary Art, Zagreb.

Knjiga je dvojezična (hrvatski / engleski)
Izdavači: Institut za suvremenu umjetnost & Igor Kuduz
Urednici: Janka Vukmir & Igor Kuduz

Iz uvodnog teksta Igora Kuduza:

'Knjige obično nastaju slijedom neke zamisli, više ili manje racionalne odluke da se određeni tekst ukoriči i ponudi publici. Vjerujem da je tako sa većinom knjiga koje sam imao u rukama ili na kojima sam i sâm radio. Ali ne i ova. Ova knjiga ima neku čudnu povijest s kojom nisam načisto a nemam ni iluzija da ću ikada biti. Nerado razmišljam o toj povijesti, pa stoga i nerado zapisujem, jer me je strah da ne bude nepotrebno preveliko. Zato i ne razmišljam. Ova knjiga nije slijedila misao ili neku ideju kako bi bilo dobro da se tekstovi sakupe, urede i oblikuju u knjigu. Nastala je jer ne mogu ništa drugo.'

Iz uvodnog teksta Janke Vukmir:

'Ova knjiga potaknuta je ciklusom fotografskih izložbi Snapshot/Brzo okidanje, koji je Marina Viculin inicirala 2004. godine i kontinuirano vodila do kraja života organizirajući niz izložbi fotografa na kojima je ravnopravno predstavljala početnike i veterane hrvatske fotografije izložbenim programom unutar kojega su se izložbe brzo smjenjivale, bile informativne i nepretenciozne, a istodobno su ozbiljno zastupale razne aspekte fotografskog medija i mogućih autorskih pristupa. Iako se serija izložbi održavala u Zagrebu, pri čemu je daleko najveći broj izložbi bio održan u prostoru Kule Lotrščak, a nekoliko kasnijih u podrumu Klovićevih dvora, neke su izložbe bile izmještene u javni prostor ili pak predstavljene izvan Zagreba, u Osijeku. Brzom okidanju se kasnije pridružila, ili bolje rečeno, iz njega je proizišla, i serija izložbi First Shot/Prvo okidanje namijenjena sasvim mladim fotografima i mlađim kustosima fotografije što je utjecalo i na širenje znanja i interesa za fotografiju i fotografe, a fotografima omogućavalo prilike kave ranije nisu imali.
…..
Marina je tijekom osam godina, počevši od 2007., bila i kustos izložbenog programa u Galeriji Waldinger, pri Gradskim galerijama Osijek, pa zbir tekstova objavljenih uz izložbe koje je tamo organizirala čini drugo poglavlje ove knjige. Izložbe u Waldingeru pokazuju nam neke njezine druge interese i nastojanje da se zalaže za likovne umjetnike vrlo različitih usmjerenja i različitih generacija, pri čemu dominira izbor umjetnika srednje generacije koji su često zanemareni hrvatskom kulturnom politikom i čija je vidljivost često u javnosti najmanja. Tom serijom izložbi Marina je umjetnicima i njihovim radovima omogućila veću vidljivost i dostupnost široj publici, ali što je nama najvažnije, i vlastiti pristup i interpretaciju kojom je obogatila korpus hrvatske likovne kritike.'

https://www.facebook.com/ICA.Zagreb/
https://www.facebook.com/events/2588545274490010/


(D.H.F., 26.07.2019)