Preskočite na glavni sadržaj

Detoni, Thery i Pačko izvode bisere glazbenog romantizma 19. st.

Na Splitskom će se ljetu koncertom u Meštrovićevom Kaštilcu, u utorak, 16. srpnja s početkom u 21 sat, predstaviti trio vrhunskih glazbenika mlađe generacije, redoviti gosti najznačajnijih europskih pozornica: violinist Tristan Thery, violončelistica Kajana Pačko i pijanist Danijel Detoni.
vrijeme: 16.07.2019.
mjesto: Split, Meštrovićeve Crikvine-Kaštilac

Na programu su izvedbe bisera glazbenog romantizma 19. stoljeća - Schumanna, Rossinija, Ravela i Arenskog.

Program otvara Fantasiestücke, op. 88, Roberta Schumanna (1810. – 1856.) Djelo svoj izvor ima u ljetu 1842. godine, koje je za Schumanna bilo vrlo plodno razdoblje u području komorne glazbe, kada nastaje niz gudačkih kvarteta te klavirski kvartet i kvintet. Skladba je to jednostavnog sloga, vjerojatno predviđena za kućno muziciranje, koja u eleganciji i šarmu te načinu kombiniranja dionica pojedinih instrumenata pokazuje da je Schumannu Haydn u mnogočemu bio uzor.
Premda najpoznatiji po svojim operama, Gioachino Rossini (1792. – 1868.) iza sebe ostavlja i niz kraćih skladbi, pjesama, komornih i solističkih instrumentalnih minijatura. Skladba Une larme dio je velikog opusa kraćih skladbi koje je Rossini skladao nakon što je na vrhuncu slave prekinuo svoju karijeru opernog skladatelja. Naziv Une Larme (Suza) sažima žalobnost glavne teme (izvorno, skladbe za kontrabas i klavir), kao i određenih varijacija, koje piše naknadno za violončelo i klavir.   
Maurice Ravel (1875. – 1937.) skladbu Tzigane dovršava 1924. godine, izvorno za violinu i klavir, da bi kasnije skladao njezinu još popularniju verziju za violinu i orkestar. Nakon podužeg violinskog sola, koji rapsodično uvodi niz glazbenih misli u čijem je središtu tema karakterističnog punktiranog ritma, Ravel razvija niz epizoda u kojem na osebujne načine i s maksimalnom virtuoznošću u liniji violine istražuje njezin harmonijski, ritamski i koloristički potencijal. 
Najsnažniji utjecaj na Antona Arenskoga (1861. – 1906.) imao je Petar Iljič Čajkovski, skladatelj koji je predstavljao zapadnjački orijentiranu stranu ruske glazbe. Velik utjecaj Čajkovskijeva stila čuje se u Klavirskom triju u d-molu, br. 1, op. 32. Svojim glasovitim Klavirskim triom iz 1882., skladanim u spomen na velikog pijanista Nikolaja Rubinsteina, Čajkovski je započeo tradiciju elegičnih, komemorativnih trija u ruskoj glazbi, na čijem tragu Arenski 1894. godine sklada svoj Trio u spomen na violončelista Karla Davidoffa. To je razlog zbog kojega je dionica violončela istaknuta, posebno u trećem stavku Adagio koji se smatra srcem Trija, u kojemu linija violončela igra ključnu ulogu u stvaranju ujedno žalobne i nježne atmosfere stavka. 

http://www.splitsko-ljeto.hr/65-splitsko-ljeto/

Online ulaznice