izložba

Maša Barišić / Ovdje, čini se, nema nikoga


vrijeme: 04.05.2017. - 12.05.2017.
mjesto: Split; Galerija Praktika, Dom mladih Ulica slobode 28 Split

U četvrtak, 4. svibnja, s početkom u 20 sati, u Galeriji Praktika u Splitu, otvara se izložba Maše Barišić 'Ovdje, čini se, nema nikoga'. Izložba ostaje otvorena do 12. svibnja.

Služeći se crtežima velikih formata, umjetnica „ruši“ niz hrvatskih institucija, odnosno prikazuje ruinirane strukture sadašnjih bastiona obrazovnog i kulturnog života Hrvatske. Iako u suštini prikazuje ishod prepuštanja građevina protoku vremena i prirodnom raspadanju, autoričini crteži odišu izvjesnom nježnošću. Odabirom skromnog medija olovke na papiru, uparene s delikatnim potezima, autorica postiže svoju „osobnu, intimnu i nenametljivu pobunu“. Njezina tiha kritika izražena je u meditativnom momentu iscrtavanja velikih formata. Crtež je s druge strane fleksibilan; njemu se može dodavati, brisati te nanovo „rušiti“. Arhitekturalno je kod Maše Barišić sekundarno. Njezini izuzetno detaljno razrađeni tehnički crteži, sa svim svojim vidljivim greškama, služe u svrhu preispitivanja simboličke vrijednosti hrvatskih institucija.

Postav izložbe Ovdje, čini se, nema nikoga sastavljen je od dva komplementarna ciklusa naslovljena Neoruinizam i Studija negativnog prostora. Dok u radovima Neoruinizma impozantne građevine – nerijetko djelujući poput kazališnih kulisa – propadaju u hrpu fragmenata, u Studiji negativnog prostora autorica odlučuje naglasiti negativan prostor koji građevinu gotovo proždire poput kakve crne rupe, postižući time zloslutan kontrast koji utjelovljuje osjećaj nepovjerenja i rezignacije prema prikazanim institucijama.

Posttranzicijske institucije su u hrvatskom društvu postale sinonim za nerad i birokratizaciju, a sintagma „funkcionalne institucije“ oksimoron u svakodnevnom diskursu. Indikativan je i umjetničin odabir građevina koje prikazuje; to su odreda institucije koje kroje hrvatski obrazovni sustav i kritičku misao (poput zgrade Ministarstva obrazovanja, Sabora, Filozofskog fakulteta i dr.) te kulturne institucije od nacionalne važnosti (zgrade Muzeja suvremene umjetnosti, Ministarstva kulture, Akademije likovnih umjetnosti, itd.). Institucije su u suštini mjesta sabiranja društvene moći koje počivaju na želji da se navede na vjerovanje. Sakrivajući često vlastitu moć iza historicističkih fasada, institucije upravljaju smjerom društva. Ogoljavajući ove moćne strukture autorica navodi na promišljanje o stvarnoj vrijednosti hrvatskih institucija. Ipak, kontrolirati instituciju (pogotovo kulturnu) znači kontrolirati reprezentaciju društva te narativ oko istog. Izložba se realizira u sklopu festivala Platformat u organizaciji Platforme Doma mladih.
 
Maša Barišić rođena je 1986. u Splitu. Akademiju likovnih umjetnosti upisuje 2009. na Umjetničkom sveučilištu Lincoln u Engleskoj, gdje je i diplomirala 2012. godine. Od 2013. živi i radi u Zagrebu. Izlagala je na mnogim skupnim i nekoliko samostalnih izložbi u Engleskoj i Hrvatskoj.

 

(M.K., 28.04.2017)


 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu