festival

4. Impulse festival u Rijeci


vrijeme: 27.03.2017. - 01.04.2017.
mjesto: Rijeka

Impulse je klupski glazbeni festival s misijom promocije urbane glazbene kulture. Kroz šest proljetnih dana, od 27. ožujka do 1. travnja, jedanaest posve različitih događanja povezanih motom 'glazba je svugdje' održat će se na sedam gradskih lokacija u Rijeci: u Omladinskom kulturnom centru Palach, Galeriji Kortil, Tunelu, Životu, Nemo Pubu, Art-kinu Croatia i Pogonu Kulture.

Izložba „Prijatelji, rockeri, umjetnici – slike i crteži Jerryja Garcie, Boba Dylana i Patti Smith iz kolekcije Voje Šindolića“ u Galeriji Kortil [ 27. 3. 2017.]

Četvrto izdanje festivala otvara se u ponedjeljak, 27. ožujka izložbom „Prijatelji, rockeri, umjetnici – slike i crteži Jerryja Garcie, Boba Dylana i Patti Smith iz kolekcije Voje Šindolića“, s početkom u 18 sati u Galeriji Kortil. Vojo Šindolić svestrana je i nesvakidašnja pojava: „posljednji jugoslavenski beatnik“, pjesnik, prevoditelj, književni kritičar, gostujući predavač suvremene američke književnosti na University of California u San Franciscu i Berkeleyju, (od 1976. do 1979.) jedan je od urednika utjecajnog jugoslavenskog časopisa za rock glazbu “Džuboks”, a od 1979. bavi se likovnom umjetnošću kao drugim oblikom svog umjetničkog izražavanja. Njegove slike i crteži nalaze se u muzejima i privatnim zbirkama u San Franciscu, Los Angelesu, New Yorku, Leedsu, Amsterdamu, Veneciji, Trstu,... Od 1975. naizmjenično je živio u Beogradu, San Franciscu, Veneciji, Trstu, Kopru, a od 2008. godine i definitivno se vratio u rodni Dubrovnik gdje danas živi kao slobodni umjetnik. Upravo zbog njegove ljubavi prema likovnoj umjetnosti, uzbudljive životne putanje i intrigantne privatne kolekcije umjetnina, među kojima se nalaze i djela najvećih pjesnika beat generacije, Impulse festival ove godine s ponosom publici predstavlja radove legendarnih umjetnika, glazbenih ikona i rock zvijezda iz njegove privatne kolekcije.

Izložba će biti otvorena posjetiteljima od 27. ožujka do 1. travnja u redovnom terminu rada Galerije Kortil (od 10 do 13 i od 17 do 20 sati radnim danom te od 10 do 13 sati subotom).
 
Koncert Swans (Sad) I Little Annie (UK) u Pogonu Kulture [27. 3. 2017.]

Nakon izložbe otvorenja održat će se jedan od posljednjih nastupa legendarnog američkog eksperimentalnog benda Swans u 20 sati u Pogonu kulture u sklopu njihove oproštajne turneje.
Izvorno aktivni od 1982. do 1997. godine, na čelu s pjevačem, tekstopiscem i multi-instrumentalistom Michaelom Girom, Swans kao jedan od ključnih bendova njujorške no wave scene ostavljaju duboki trag, a svoju prepoznatljivost temelje na eksperimentalnim i repetitivnim strukturama pjesama te upečatljivim i beskompromisnim živim nastupima.

U 2010. godini, Gira reformira Swanse i u posljednjih 6 godina zajedno s ostakom benda na svjetlo dana donose četiri fantastična albuma (My Father Will Guide Me up a Rope to the Sky  iz 2010., The Seer 2012., To Be Kind 2014., The Glowing Man 2016.). Studijski savršeni, uživo nepredvidljivi i maestralno precizni u izvedbi, u svojim mnogim inkarnacijama ostavljaju publiku bez daha. Swansi se svrstavaju u jedan od najutjecajnih nezavisnih bendova svih vremena. Svojevrsnu glazbenu kulminaciju upravo doživljavaju s posljednjim albumom koji upotpunjuje posljednju iteraciju benda. Naime, Gira je odlučio staviti točku na prekrasnu priču koju nam je podario s povratničkim Swansima, a kako najavljuje, ime Swans nastaviti će živjeti u novom formatu za koji još ni sam nije siguran kakav će biti. No jedno je sigurno, Swansi upravo u ovom formatu završavaju svoju priču posljednjom turnejom koja ih dovodi i na Impulse festival. Uz Swans, u Pogonu kulture kao supporting act nastupit će i Little Annie (UK): kantautorica, slikarica, pjesnikinja, performerica i glumica na sceni prisutna od 1977. godine. Od prvih koraka u legendarnom njujorškom klubu Max's Kansas City do danas objavila je veliki broj žanrovski različitih izdanja, a impresivan popis glazbenika s kojima je surađivala, uz Swanse, uključuje i imena kao što su Crass, Marc Almond, Paul Oakenfold, Lee Scratch Perry i Bonnie Prince Billy. Posljednji album „Trace“ izdaje 2016. godine.

Ulaznice za riječki koncert sezone mogu se kupiti po cijeni od 125 kuna na prodajnim mjestima: Dallas music shop Rijeka, Splitska 2a, Croatia Records, Užarska ulica 3, The Beertija, Slavka Krautzeka 12, Autotrans, Riva 22 i/li online putem sustava Entrio.hr. Na dan koncerta cijena ulaznice iznosit će 145 kuna.
 
Tribina Booking: Gdje se vidiš za 5 godina? u OKC-u Palach [28. 3. 2017.]

Kako je jedan od ciljeva Impulse festivala međusobno povezivanje sličnih i srodnih osoba i organizacija koje se bave glazbom, prva ovogodišnja tribina na temu bookinga u glazbenoj industriji održat će se u OKC-u Palach, 28. ožujka s početkom u 19 sati uz goste – „booking veterane“, Vedrana Menigu (Pozitivan ritam, Zagreb), Maria Grdošića (Los Angeles Agency, Zagreb), Dražena Baljka (Neuro Radnik, Rijeka) i moderaciju Ede Plovanića.
Tribina će tematizirati organizaciju živih nastupa kao najzanimljivijeg aspekta glazbene industrije uz promotore koji iza njih stoje kao ključni djelatnici ove industrije. Budući da se sve industrije vremenom mijenjaju i evoluiraju, došlo je vrijeme da se industrija bookiranja digitalizira. Provjerit ćemo kakve promjene to uvodi u glazbenoj industriji, koliko su one važne, koji su glavni „igrači“ u ovome segmentu te koje su prednosti i nedostaci koji se pritom javljaju.
 
Koncert Lovely Quinces u Tunelu [28. 3. 2017.]

Nakon tribine slijedi nova koncertna poslastica: nastup indie kantautorice Lovely Quinces u Tunelu u 21.30 sati.

Dunja Ercegović, ‘’pravim imenom’’ Lovely Quinces, prvi je singl objavila na YouTube-u u ožujku 2012. godine pod nazivom No Room For Us. Pod istim imenom objavljuje i prvi EP u rujnu 2013., a nakon prvog službenog spota (u veljači 2013.) pod nazivom Wrong House koji je brzo zaintrigirao domaću publiku, kreće u prve javne nastupe. Iste godine nastupa na čak 36 koncerata: njezine uratke na YouTube-u pogledalo je preko 400 tisuća korisnika, No Room for Us ocijenjen je albumom godine u izboru 20-ak renomiranih hrvatskih glazbenih kritičara. Njezinom uspjehu u prilog ide i to što je u posljednje tri godine dijelila pozornicu sa Kurt Vile & The Violetorsima, Omarom Torrezom, Tame Impalom, Morcheeebom, Robertom Plantom, Giant Sandom, na raznim skupovima i festivalima od SXSW-a, Canadian Music Weeka, Indee Week Toronta, pa do Waves of Vienna i sl. U kratkom vremenu koliko je na sceni, Dunja se predstavila s nekoliko klupskih koncerata i američkoj publici, u klubovima u Chicagu, New Yorku, a nastupila je i na Primavera Sound festivalu u Barceloni pred gotovo 5 000 ljudi, kao predizvođačica grupi Giant Sand. U lipnju 2015. izdaje prvi dio albuma Meet in the Moscow, part one u digitalnom izdanju s ukupno pet pjesama, nakon čije objave odlazi na europsku turneju sa Gaint Sandom i Thurston Mooreom. U planovima za 2017. naziru se nove europske turneje i objava drugog dijela albuma.

Ulaz u Tunel je „na šešir“, a broj mjesta u publici ograničen zbog optimalnog glazbenog doživljaja gošće i publike.
 
Radionica: This Town Needs Posters u OKC-u Palach [29. i 30. 3.]


U sklopu edukativnog dijela festivala održat će se besplatna radionica primitivnog tiska This Town Need Posters u OKC-u Palach 29. i 30. ožujka  2017. godine pod vodstvom arhitekata Svena Sorića i Hrvoja Spudića.

This Town Needs Posters je platforma za dizajn i ručni, analogni tisak. U svom radu naglasak stavljaju na materijale proces i tehniku rada, te sve njihove nedostatke, kao i zanatske nesavršenosti proizašle iz procesa prihvaćaju kao elemente oblikovanja. Djeluju na području nezavisne glazbene i kulturne scene unutar koje surađuju s domaćim i inozemnim akterima, među kojima izdvajaju Močvaru, Žedno Uho, Zavod za eksperimentalni zvuk, Klubviziju SC, Kulturu Promjene, HDD\Dan D, AKC Attack. Na Impulse festivalu vodit će radionicu primitivnog tiska u kojoj će prezentirati osnove primitivnih, manualnih tehnika tiska koje koriste u svojoj produkciji. Polaznici radionice imat će priliku naučiti osnove mješanja boja, pripreme tiskarskih klišeja, rada s različitim vrstama papira i s različitim prešama. Napomena: Dvodnevna radionica je popunjena.
 
Glazbeni osvrt na 1967. godinu – 50 godina psihodelije u OKC-u Palach [29. 3.]

Tradicionalni edukativni format - glazbeni osvrt održava se 29. ožujka s početkom u 20 sati, a predavanje na temu „1967. – 50 godina psihodelije“ uz ploče, časopise i ostale memorabilije za katedrom OKC-a Palach vodit će Ronald Rajković i Luka Malvić. Bit će spomenuta sva važnija glazbena ostvarenja te kultne godine, opisat će se fenomen kontrakulture tog vremena, kao i „ljeta ljubavi“ koje je presudno označilo sljedeće godine u kulturološko-društvenom smislu, kako u SAD-u, tako i u ostatku svijeta, a također će biti prikazan i video-kolaž snimki sa Monterey Pop Festivala koji je u zvijezde lansirao među ostalima, tada relativno manje poznate, Jimmya Hendrixa i Janis Joplin.
 
Filmska premijera „Nosi se s tim pitanjem – Frank Zappa svojim riječima“ u Art-kinu Croatia [30. 3.]

U četvrtak, 30. ožujka s početkom u 20 sati na programu festivala je riječka premijera filma Nosi se s tim pitanjem – Frank Zappa svojim riječima (2016) redatelja Thorstena Schüttea u Art-kinu Croatia.

Nosi se s tim pitanjem – Frank Zappa svojim riječima intiman je susret s glazbenom ikonom, vrhunskim skladateljem i umjetnikom. Rijetke arhivske snimke i dosad ne viđeni nastupi i intervjui otkrivaju istinski provokativnog glazbenog genija 20. stoljeća, čiji jedinstven pogled na svijet snažno odjekuje i danas. Tijekom tridesetak godina neprekidne aktivnosti, Frank Zappa je postao jedan od najintenzivnijih nezavisnih umjetnika koje je svijet ikada vidio. Objavio je čak 62 albuma (dakle, dva albuma godišnje), i kako je primijetio u Nosi se s tim pitanjem, zaključio da „izdavačke kuće imaju način da se pobrinu da tvoji troškovi uvijek prerastu tvoju zaradu“. S izdavačima je u ratu još od ploče „We're only in it for the money“ (1968.) gdje su dijelovi albuma cenzurirani te su za Zappu umjetnička i poslovna kontrola nad njegovim opusom postala imperativi. U obiteljskoj tradiciji nepovjerenja prema outsiderima, Zappina je obitelj nakon njegove smrti isprva više od godinu dana ignorirala uporne pozive redatelja Thorstena Schüttea za sastanak licem u lice, prije nego je konačno pristala na razgovor. Kada god bi se našao u prilici, redatelj je diljem svijeta od raznih televizijskih kuća prikupljao „zakopane snimke“ i arhivske materijale na temu Zappe, a projekt snimanja filma trajao je osam godina. Nosi se s tim pitanjem francusko-njemačka je koprodukcija već nagrađena Zlatnom Athenom na Athens International Film Festival 2016 te s Foundation Award na Asbury Park Music in Film Festivalu 2016. Kroz pregršt koncertnih materijala i razgovora s legendarnim glazbenikom koji se dotiču i pitanja izvan glazbene sfere, Nosi se s tim pitanjem – Frank Zappa svojim riječima će fanovima, ali i onima kojima tek slijedi upoznavanje s Zappom, otvoriti prozor u fascinantan svijet ovog, po svemu vanserijskog umjetnika.

Ulaznice po cijeni od 20,00 kn mogu se kupiti na blagajni kina ili u sustavu Ulaznice.hr.  Članovi/ice Filmskog kluba ulaznice mogu kupiti po cijeni od 10,00 kn.
 
Glazbena tribina „Megahertz“ u OKC-u Palach [31. 3.]


U petak, 31. ožujka u 19 sati održat će se druga po redu, "Megahertz" glazbena tribina.
S gostima Anom Dajić (Dirižabl, Beograd), Voljenom Korićem (Totalni FM, Rijeka) i Branimirom Slijepčevićem (Revija na ledu, Art&Music festival, Pula), uz moderaciju Marina Jurčića razgovarat ćemo o radiju, nekada dominantnom mediju i prvom izvoru nove glazbe za većinu publika te jedinom posredniku između slušatelja i dobre playliste zalutale na nekoj frekvenciji. Na pitanja njegove današnje uloge i društvenog statusa te mogućih, poboljšanih budućih verzija odgovorit ćemo uz istinske znalce i zaljubljenike u ovaj medij.
 
Koncerti – Noise / Post-Punk Night u OKC-u Palach [31. 3.]

Koncertni dio četvrtog izdanja festivala zaokružujemo sa znanim licima alternativne domaće scene. Naime u petak, 31. ožujka na binu OKC-a Palach penju se tri benda posebna izričaja i nastupa, u kombinaciji koja slavi organiziranu buku.
Sisački instrumentalni-noise bend ### već je nekoliko godina prisutan na domaćoj alternativnoj sceni. 2016. godine u vlastitom izdanju izlazi im 4. po redu ep „Svjetlo“ i to u limitiranoj formi 10” vinila, a izdanje je oblikovano, tiskano i upakirano rukama i prešama dvojca This Town Needs Posters, također gostiju ovogodišnjeg Impulse festivala. Na riječkoj promociji „Svjetla“ ### sviraju uz goste sa scene, a za VJ-anje je zadužen Hrvoje (This Town Needs Posters).

Rašpa je bend nastao zamrzavanjem aktivnosti [mandelbrot set] te Very Expensive Porno Movie.

Suočeni s groznom budućnošću praćenja turskih sapunica, gledanja RTL Kockice i klađenja na tekme prve HNL, Raul, Bodo i Željko lupili su šakom o stol i krenuli od nule. Nije glazba za ples, ali nakon slušanja plesat ćete sentiše i na Dead Kennedys.
ESC Life postoji od jeseni 2013. i čine ga iskusni glazbenici koji više od desetljeća sviraju na alternativnoj sceni. Ponikli iz bendova potpuno različitih glazbenih usmjerenja, željeli su bend koji bi povezao njihovu ljubav prema jednostavnim i zaraznim pop melodijama i distorziranim gitarama. Kritika i publika zvuk benda često povezuje s očitim utjecajem indie rock scene osamdesetih i devedesetih godina - od Pixies, Sebadoh, Superchunk, Husker Du, Dinosaur Jr. pa do aktualnih The Hold Steady i Yuck. Prvi album (Access All Areas) je izašao u svibnju 2015., a objavljen je na na crnom i crvenom vinilu te na CD-u u izdanju nezavisne etikete PDV Records. ESC Life trenutačno priprema 7“ vinil koji izlazi u proljeće 2017. i paralelno radi na drugom albumu, čije se pjesme već mogu čuti na nastupima.

Ulaznice za koncert po cijeni od 30,00 kn mogu se kupiti u Dallas music shopu u Rijeci ili putem sustava Entrio.hr, a cijena ulaznice iznosit će 35,00 kn na dan koncerta.
 
Sajam ploča u OKC-u Palach [1. 4.]

U subotu, 1. travnja od 10 do 17 sati, ljubitelji vinila moći će uživati u 4. velikom sajmu ploča u Omladinskom kulturnom centru Palach: kako kući ne bi otišli praznih ruku, pobrinut će se trinaest izlagača. Napomena: Prijave za sudjelovanje na sajmu su zatvorene, ali ulaz na sajam je slobodan svima.
 
Trigon Party – zatvaranje festivala u Nemu, Tunelu i Životu [1. 4.]

Nakon šest festivalskih dana posvećenih glazbi uz raznovrstan program na sedam gradskih lokacija, Impulse će završiti Trigon partyjem - simultanim klupskim programom u okrugu par stotina metara, točnije u Nemo Pubu, Tunelu i Životu. Od 22 sata u Nemo pubu festivalsku publiku zabavljat će DJ Marko V, u Tunelu se program nastavlja uz Dirižabl DJ set (Ana Dajić, Beograd), a u klubu Život do 5 ujutro za DJ pultom bit će Dražen Baljak aka Boo Dale (Rijeka). Ulaz u klub Život naplaćuje se s 25 kuna.
 
Impulse festival organiziraju Studentski kulturni centar (SKC) Sveučilišta u Rijeci i Distune Promotion.
Partneri i pokrovitelji: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Rijeka – Odjel za kulturu, Sveučilište u Rijeci, Tunel, Nemo Pub, Život, Pogon Kulture, Art-kino Croatia, Omladinski kulturni centar Palach, Galerija Kortil, Entro.hr, Dallas Music shop Rijeka, Jadran hoteli d.o.o., Omladinski hostel Rijeka, Glazbeni centar Rijeka, udruga Poligon i Savez udruga Molekula.
 
Festivalski event

(R.P.B., 20.03.2017)


 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu