predavanje, tribina

Nota mog života: Drago Diklić


vrijeme: 02.03.2017.
mjesto: Zagreb, HDS, Berislavićeva 9/PR

Hrvatsko društvo skladatelja i Vojo Šiljak pozivaju na tribinu “Nota mog života” koja će se održati u četvrtak, 2. ožujka 2017., s početkom u 18 sati. Gost tribine je pjevač, saksofonist i skladatelj Drago Diklić. Ulaz je slobodan.
 
Pjevač, saksofonist i skladatelj Drago Diklić rođen je u Sinju, 28. studenoga 1937.

U Zagrebu pohađao gimnaziju i glazbenu školu gdje uči violinu i trombon. Ponesen izazovima jazz glazbe i popularne zabavne glazbe počinje se 1954. baviti jazzom i zabavnom glazbom te nastupati u mnogim popularnim sastajalištima mladeži u Zagrebu. Iz tih godina datiraju i prve snimke na Radio Zagrebu i prva izdanja gramofonskih ploča u tadašnjoj produkciji gramofonskih ploča Jugoton. 1958. odlazi u u inozemstvo (Njemačka, Francuska, Maroko, Švedska) i dugi niz godina nastupa s nekoliko formacija vlastitih orkestara. Nakon povratka 1963. počinje se baviti skladateljskim radom, a skladbe iz tog razdoblja Još samo večeras i Oprosti volim te, za koje dobiva nagrade na festivalima »Zagreb 63« i »Opatija 63«, idu u red najpopularnijih zabavnih melodija tog vremena. Utemeljuje ansambl Profesionalci s kojim nekoliko godina svira isključivo zabavnu i pop glazbu. Osnovao je i vodio druge vlastite sastave zabavne i jazz glazbe poput Kvarteta Drage Diklića, Noneta Drage Diklića, Dixie Swingersa, D.D. Five, Big banda Drage Diklića i Kvarner Big banda. Od 1972.–74. vodi i vlastiti veliki plesni orkestar. Kao interpret jazza javlja se i u big bandu B. Petrovića i D. Dičića, nastupajući na brojnim festivalima i u jazz klubovima. 1970. utemeljuje tvrtku Alta. Ravnatelj je Festivala zabavne glazbe Zagreb 1971.–72., 1982.–85. te 1989.— 1995.
Kao zaljubljenik u bridge, priredio je i objavio prvu knjigu o bridgeu u nas, Bridž igra i sport.

Nagrade: brojne festivalske nagrade; Vjesnikova nagrada Josip Slavenski (1985.); Diskografska nagrada Porin za životno djelo (2011.); Nagrada Milivoj Körbler za životno djelo Hrvatskog društva skladatelja (2012.); Odličje Reda Danice hrvatske s likom Marka Marulića za zasluge u kulturi; Srebrna ptica Vojina Bakića, nagrada Skupštine Grada Zagreba; Plaketa Grada Zagreba;Zlatna nota i Zlatni Zagrebfest Hrvatskog društva skladatelja, i dr.

Djela. Skladbe: Da nije bilo tebe; Daj mi nešto; Domovino moja lijepa; Gde si sad moj prijatel, 1997.; Igra života; Ja ljubim; Ja nisam bila s njim; Ja ti dajem sve, 1996.; Još samo večeras; Mari, Mari; Marija; Na tebe mislim još uvijek; Najlepša je domača reč; Nikad se ne zna; Nitko na svijetu; Opet si plakala; Oprosti volim te; Poklonit ću ti jesen svog života; Sad si tu; Svijet je tvoj; Tko zna; Uspavanka za Sinišu; Vse bum zapil; Vse kaj vu srcu mi leži; Za sve je kriva moja ljubav; Zagorje moje tak imam te rad; Zagreb je najljepši grad; Zakaj si mi rekla; Zašto ovaj dan ne traje; Život je lijep kad se živjeti zna — Diskografija (autorska): Samo za zaljubljene, LP (6 autorskih pjesama od 12), 1973.; Opet si plakala, LP, 1984.; Sve moje godine, 2 CD (17 autorskih pjesama od 32), 1994.; Zlatna kolekcija, 2 CD (18 autorskih pjesama od 40), 2011. (Popis skladbi sastavljen je prema ZAMP–ovoj Bazi autora.) www.hds.hr


 

(D.H.F., 27.02.2017)



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu