izložba

Valentina Crnković / Teatar, scena i kostimi


vrijeme: 24.10.2016. - 07.11.2016.19,00
mjesto: Zagreb; Izložbeni salon Izidor Kršnjavi, Trg maršala Tita 11

U Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi, danas, 24. listopada, u 19 sati, otvara se izložba Valentine Crnković 'Teatar, scena i kostimi - slikom i instalacijom'. Izložba ostaje otvorena do 7. studenoga.

Izložba Teatar, scena i kostimi – slikom i instalacijom (Kazališna scenografija i kostimografija kroz slikarstvo i instalaciju) Valentine Crnković prikazuje svu raznovrsnost i bogatstvo različitih medija, tehnika i materijala koji se koriste pri osmišljavanju scene i kostima u stvaranju kazališne predstave. Ova zagrebačka akademska slikarica svoju uspješnu karijeru scenografkinje i kostimografkinje izgradila je u njemačkim renomiranim kazališnim kućama, gdje je i magistrirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Düsseldorfu.      
     
Na izložbi su prezentirane makete scenografija i skice kostima iz  nekoliko odabranih predstava izvedenih u periodu od 2011. do 2016. godine: Wilhelm Tell (Friedrich Schiller, Staatstheater Nürnberg, 2016.), Gospodin Puntila i njegov sluga Matti (Bertolt Brecht, Theater Kiel, 2014.), Candide ili optimizam (Voltaire, Gavella, Zagreb, 2013.), Afrikanka (Giacomo Meyerbeer, Theater Konstanz, Bodensee,  2012.) i Zimsko putovanje (Elfriede Jelinek, Staatstheater Münster, 2011.).

Svaki od navedenih radova predstavljen je jednom maketom, koja je popraćena elementima koji su na sceni bili dio scenografije. Premještajući scenografske elemente s kazališne scene u novi kontekst, tj. u prostor galerije, oni postaju prostorne instalacije. Posjetitelji mogu intervenirati u neke od njih kako bi što prisnije doživjeli njihovu poruku. Također je u svaku instalaciju uklopljena foto-dokumentacija s predstave kao popratni komparativni materijal. Time bi se omogućio uvid u dio procesa rada od nastanka idejnog rješenja u maketi do gotove scenografije u kazalištu,,koja je oživljena glumcima i ostalim kazališnim medijima.

Kostimografski segment također je prikazan od početnih ekspresivnih skica u ugljenu, kojima Valentina traži osnovni karakter lika, do fotografija gotovih rješenja kostima na sceni. Njima prethodi dugotrajan proces istraživanja karaktera lika, kao i vremena i podneblja u kojem se roman odvija, u svrhu njihove što vjernije (ili slobodnije) kontekstualizacije. Prezentirana su tri kostima iz Voltaireovog Candidea izvedenog u zagrebačkoj Gavelli, a njihov surealno groteskni izgled fascinantno je maštovita interpretacija toga komada. Kostimima su dodana tri video rada koji su Valentinina slobodna interpretacija likova iz Candidea…“ (Ivana Gabrić, Ivana Gabrić iz predgovora kataloga)
 
Valentina Crnković rođena je 1978. u Zagrebu. Po završetku Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu studira slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, u klasi profesora Đure Sedera i profesora Zlatka Kesera, kod kojeg diplomira. Godine 2000. upisuje se na Likovnu Akademiju u Düsseldorfu, Odsjek slikarstva, u klasi prof. Siegfrieda Anzingera. Od 2002. studira kazališnu scenografiju u klasi prof. Karla Kneidla, kod kojega diplomira i magistrira 2006. Od 2006. do 2008. asistentica je za scenografiju i kostimografiju u Staadttheater Kassel. Od 2006. do 2008. asistentica je za scenografiju i kostimografiju u Staadttheater Kassel. Od 2008. radi kao samostalna scenografkinja i kostimografkinja u Staadttheater Kassel, Staadttheater Nürnberg, Stadttheater Münster, Stadttheater Kiel, Stadttheater Konstanz, Stadttheater Ingolstadt. Surađuje i s Gradskim dramskim kazalištem Gavella i Satiričkim kazalištem Kerempuh u Zagrebu. Radila je s poznatim scenografima i kostimografima, uključujući Karla Kneidla, Franza Lehra, Hermanna Feuchtera, te redateljima Alfredom Kirchnerom, Peterom Zadekom, Wernerom Schroetherom, Volkerom Schmalöerom, Krešimirom Dolenčićem…. Na Festivalu hrvatske drame i autorskog kazališta „Marulićevi dani" dobiva nagradu za scenografiju za predstavu Čudo u Poskokovoj Dagi Satiričkog kazališta Kerempuh. Na 13. međunarodnom susretu profesionalnih kazališta za djecu i mlade „Assitej" nagrađena je za scenografiju i kostimografiju predstave Skitnička bajka kazališta Knap. Godine 2012. nominirana je u „Theater heute" za scenografiju predstave Mizantrop kazališta Staatstheater Nürnberg.
 

(M.K., 24.10.2016)



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu