festival

Festival 25FPS - Oda inspiraciji u kuriranim programima članova žirija


vrijeme: 29.09.2016. - 07.10.2016.

Prije nego što donesu odluku o najboljim filmovima Festivala 25FPS, koji počinje 29. rujna u Zagrebu, svaki od članova žirija predstavlja se kuriranim programom kojim otkriva svoje filmske uzore i i izvore inspiracije - svoj izbor filmova pred publiku 12. izdanja festivala donose američka umjetnica i filmska autorica Deborah Stratman, britanski umjetnik, kustos i pisac George Clark te srpski filmski autor i pjesnik Dane Komljen.

Program "Žiri predstavlja", koji se ove godine opisuje i kao "Oda inspiraciji", održavat će se tijekom tri dana u MM centru, s ciljem upoznavanja publike s nadahnućima i metodama za kojima sami članovi žirija posežu i u svom umjetničkom radu.
 
Deborah Stratman, učenica kalifornijske škole tzv. 'filma političkog krajolika', u svojim filmovima otvara mnoga pitanja o odnosu okoliša i sustava za kontrolu moći, a njezin program na 25FPS-u, "Zarazni refreni", dijelom prikazuje koncept metode u tvorbi iskaza.
 
Tako u "Munji" (1976.) Paula i Marlene Kos protagonistica zbog svoje 'isprogramirane' pojavnosti u kadru svaki put spektakularno propusti anticipirani bljesak munje u pozadini, ponavljanje pojedinih fraza do besmisla ocrtava otuđujući sustav u "Zadnjim riječima" (1967.), ranom ekscentričnom doku-uratku Wernera Herzoga.
 
U filmu "Sinkronizacija" (2006.) Antje Ehmann i Haruna Farockija, metodom sinkronizacije Robert De Niro u slavnom prizoru iz "Taksista" progovori sedam jezika s isto toliko glasova.
 
Hollis Frampton u "Kritičnoj masi" (1971.) asinkronitetom slike i zvuka produbljuje komunikacijski jaz između dvoje svađalica, autoričin idejni prethodnik Tom Palazzolo u "Uzmi ili ostavi" (1973.) , u isti koš trpa bejzbolske utakmice, okupljanja neonacista, pitu od jabuka, rekonstrukcije građanskog rata, kečerske okršaje i još hrpu svega što čini autentičnu 'amerikanu'.
 
Koncept programa Georgea Clarka, nazvan "Filmovi umjesto mjesta", osobnije je, auto-bio-geografske prirode od Stratmanina. Sastavljen je od uradaka iz zemalja u kojima je Clark duže ili kraće boravio kroz zadnjih nekoliko godina, a koje su snimili autori izvan svoje rodne zemlje, motivirani novim iskustvima, osjećajima nostalgije i otuđenja. 
 
Telefonski poziv u filmu "0116643225059" iz 1994. povezuje Apichatponga Weerasethakula u Chicagu s rodnom mu grudom u tajlandskoj pokrajini Khon Kaen, Joanna Margaret Paul u "Thorndonu" iz 1975. čezne za obiteljskom kućom u Wellingtonu, Tito & Tita u "Redateljevoj mački" iz 2013. za svojom kućnom mačkom. 
Hongkonški 'artivist' Mok Chiu-yu melankoličan je pak zbog apolitičnosti svojih mladih suzemljaka, što prikazuje u filmu "Pismo mladim intelektualcima u Hong Kongu" iz 1978.), a kalifornijska umjetnica Chick Strand u Meksiku je 1976. snimila poetski nadrealni esej o gubitku nevinosti i esenciji ljudskog duha "Guacamole". 
 
Publici Festivala 25FPS već poznati autor, Dane Komljen, izabrao je za svoj program svoj dugometražni prvijenac "Svi sjeverni gradovi".
 
Komljen se na prijašnjim izdanjima predstavio poetskim dokumentarcem "Sitna ptica" i "Višak vjetra", koji su se bavili ispreplitanjem osobnog, političkog i ekonomskog, a što nastavlja i u "Svim sjevernim gradovima". Film prikazuje Bobana i Borisa, koji žive u napuštenom hotelskom kompleksu negdje na razmeđu Crne Gore i Albanije. Dolazak redatelja prekida njihov suživot, mijenja dinamiku postojećih odnosa i gradi novi, a filmska ekipa postaje dio filmske priče.
 
Program Georgea Clarka prikazuje se 30. rujna, Deborah Stratman dan kasnije, a Komljenov zadnji dan zagrebačkog dijela festivala, kada će se s njim voditi i razgovor. 
 
Festival 25 FPS održat će se od 29. rujna do 2. listopada u Zagrebu, a 6. i 7. listopada dio programa gostuje u riječkom Art-kinu Croatia.  
 
Ulaz na sve programe Festivala je slobodan! (Hina)

(R.P.B., 15.09.2016)



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu