festival

14. Festival svjetskoga kazališta


vrijeme: 09.09.2016. - 24.09.2016.
mjesto: Zagreb

Četrnaesti festival svjetskoga kazališta održat će se od 9. do 24. rujna u Hrvatskome narodnom kazalištu (HNK) u Zagrebu, a ugostit će tri projekta europskih i svjetskih redatelja, najavila je u ponedjeljak na konferenciji za novinare intendantica HNK Dubravka Vrgoč.

Vrgoč je istaknula kako će zbog nedostatka novaca na festivalu gostovati tri projekta - "Brak Marije Braun" njemačkoga kazališnog autora Thomasa Ostermeiera, japanskoga autora Toshikija Okade "Vremensko putovanje kroz sobu" i predstava "Tuge" belgijske autorice Anne-Cécile Vandale.
 
Festival će, kako je rekao ravnatelj Drame HNK Ivica Buljan 9. rujna u 20 sati otvoriti predstava "Brak Marije Braun" njemačkog kazališnog autora Thomasa Ostermeiera, nastala prema scenariju njemačkoga redatelja Rainera Wernera Fassbindera u izvedbi berlinskoga kazališta Schaubühne.
 
Predstava će biti izvedena i 10. rujna u 18 sati.
 
Buljan je istaknuo kako je njemački redatelj Thomas Ostermeier stalni gost Festivala svjetskoga kazališta. Domaća je publika dosad imala prigodu vidjeti njegova suvremena scenska čitanja nekoliko dramskih klasika; Ibsenovu "Noru" (2003.), Shakespearove "Hamleta" (2008.) i "Othella" (2011.) te "Smrt u Veneciji" Thomasa Manna (2013.), rekao je Buljan napomenuvši kako Ostermeier od 1999. godine ravna berlinskim kazalištem Schaubühne am Lehniner Platz.
 
Naglasio je i kako je "Brak Marije Braun" prvi dio Fassbinderove trilogije (Lola i Čežnja Veronike Voss) o poratnoj SR Njemačkoj, metaforički utjelovljenoj u ženskim protagonistima, kojom je, postavši u Europi jednim od najuglednijih predstavnika novoga njemačkog filma, ostvario i potpunu svjetsku afirmaciju.
 
Festival svjetskoga kazališta, kako je najavio, 20. rujna ugostit će autorski projekt Toshikija Okade u izvedbi kazališne grupe chelfitsch, "Vremensko putovanje kroz sobu".
 
Po Buljanovim riječima Okada je jedan od ključnih kazališnih autora suvremenoga japanskog teatra, koji u svojem posljednjem projektu, referirajući se na eleganciju japanskoga No-kazališta, kreira svijet u kojemu se sukobljava svijet živih i mrtvih, prikazujući zavist živih prema onima umrlim u nadi.
 
Predstava će biti izvedena dva puta istoga dana, u 17 i 21 sat.
 
Festival završava 23., odnosno 24. rujna, u 20 sati izvedbama predstave "Tuge" belgijske autorice Anne-Cécile Vandalem, napomenuo je dodavši kako ovaj glazbeno-kazališni projekt u produkciji Das Fräulein (Kompanie), u fokus stavlja odnos između moći i tuge.
 
Služeći se metodama detektivske priče i političke komedije Anne-Cécile Vandalem s humorom istražuje jedno od najstrašnijih političkih oružja današnjice: manipulaciju tugom mase, naglasio je dodavši kako preko filmski dizajnirane scene, ona svjetlo reflektora baca na moć medija i način na koji funkcionira propaganda. (Hina)

(R.P.B., 29.08.2016)



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu