Preskočite na glavni sadržaj

Imaginacija vode: Bachelardovsko putovanje kroz balkansku kinematografiju

U ponedjeljak, 29. listopada, s početkom u 20 sati, održat će se predavanje dr. Ane Grgić na temu 'Imaginacija vode: a Bachelardovsko putovanje kroz balkansku kinematografiju', u prostorijama Kino kluba Split. Predavanje će biti na engleskom jeziku!
vrijeme: 29.10.2018. 20 h
mjesto: Split; Kino kluba Split, Ulica slobode 28, Dom mladih 1.kat
url: https://www.facebook.com/kinoklubsplit

Na predavanju Dr. Grgić će analizirati kako rijeke i vodeni tokovi mogu funkcionirati kao simbolički i imaginarni putovi i raskrižja u balkanskoj kinematografiji, a kroz ponovno razmatranje ključnih karakteristika inherentnih s konceptom filma ceste i  kroz čitanje Bachelardove poetike vode. Ključni element filma ceste je putovanje, koje pruža priliku za istraživanje, otkrivanje i transformaciju pejzaža, situacija i identiteta. Konsekventno, putovanje postaje pokretač za metafizička pitanja o smislu i svrsi života. Prvo, predavačica će diskutirati žanrovski teorijski okvir filma ceste, a potom definirati koncept rijeke kao tekuće ceste. Predavanje će zaokružiti primjerima iz nekoliko filmova s područja Balkana u kojima rijeke predstavljaju različite aspekte putovanja, preobrazbe i metamorfoze kroz perspektivu Gastona Bachelarda i njegovog djela Voda i snovi: Ogled o imaginaciji materije (L’eau et les rêves: Essai sur l’imagination de la matière).


Dr. Ana Grgić predavačica je  Medijskih studija na Monash Univerzitetu u Maleziji, s doktoratom Filmskih studija Universiteta St Andrews u Škotskoj. Njen rad istražuje periferna i manje istražena područja i zemljopisne regije u filmskim studijama (Balkan, Istočna Europa, kinematografija malih nacija), a u svrhu razumijevanja kako se iste odnose i reflektiraju, tj. doprinose i izazivaju dominantni diskurs (eurocentrični, etnocentrični, neokolonijalistički) u svijetu filma i filmske reprezentacije. Bila je ko-urednica specijalnog izdanja o albanskoj kinematografiji za KinoKulturu (2016), a njeni znanstveni članci i poglavlja objavljeni su u idućim publikacijama: The Film Festival Yearbook 5: Archival Film Festivals (2013), Frames Cinema Journal (2013), Divan Film Festival Symposium Papers (2014, 2015), Cinemas of Paris (2015), Studies in Eastern European Cinema (2016), Short Film Studies (2017), i Film Quarterly (2018).


Redovito prati balkansku kinematografiju u festivalskim okruženjima, te piše izvješća, intervjue i osvrte za on-line časopis East European Film Bulletin. Kao članica odbora Albanskog kinematografskog projekta (Albanian Cinema Project), bila je uključena u očuvanje i izlaganje balkanskog kinematografskog naslijeđa kroz radionice Arhiv u pokretu (Archive in Motion).


Program se održava u sklopu Škole Kino kluba Split, ali je otvoren za građane. Škola Kino kluba Split provodi se u suradnji s Platformom Doma mladih i MKC-om i dio je Festivala nezavisne kulture Platformat. Školu Kino kluba Split financiraju Grad Split, Hrvatski audiovizualni centar,  a rad kluba Zaklada Kultura nova. Voditeljica programa je Sunčica Fradelić.