Preskočite na glavni sadržaj

IV. Biennale hrvatske mlade fotografije u Zadru

Otvorenje izložbe IV. Biennalea hrvatske mlade fotografije održat će se ovaj petak, 5. listopada 2018. u 20 sati, u Kapetanovoj Kuli u Zadru. Izložba će se moći pogledati do 15. listopada 2018. Ovogodišnje izdanje BHMF bavi se temom 'Refleksije' koja nudi široku paletu interpretacije što je vizualno čitljivo iz ovogodišnjeg postava. 
vrijeme: 05.10.2018.
mjesto: Kapetanova kula, Zadar

Mladi autori i autorice apstrahirali su pojam refleksije u gradiranim odnosima između društva i pojedinca, asocirali ju s autorefleksijom te interpretirali sjećanja kao refleksije na prošla zbivanja. Od 78 prijavljenih autora/ica, stručni žiri izabrao je 45 fotografija od ukupno 16 autora koji su ušli u ovogodišnji postav. Sedmom u nizu izložbom održan je kontinuitet Biennalea hrvatske mlade fotografije koji svoj početak bilježi 2011. godine i donosi presjek najboljih mladih fotografa u Hrvatskoj. Ovim se projektom već niz godina nastoji omogućiti muzejsku i organizacijsku praksu studentima povijesti umjetnosti, te ujedno potaknuti mlade autore na kritičko promišljanje okoline i iznošenje vlastitih stavova kroz medij fotografije. Motivacija koja godinu za godinom stoji iza organizatora je oživljavanje fotografske scene, te ujedno doprinošenje njezinoj kulturnoj decentralizaciji. Ovogodišnja izložba biti će otvorena do 15.10.2018.

Ovogodišnji pobjednik Ivan Buvinić kroz socijalno angažirani ciklus ‘’Romsko naselje Josip Rimac’’ donosi portrete osoba koje pripadaju nacionalnoj manjini u Republici Hrvatskoj. Prema riječima autora ‘’to je zajednica na koju se neprestano zrcale predrasude društva’’ koje ovim ciklusom nastoji anulirati na način da ih portretira u trenutcima koji su bliski gotovo svakoj osobi – nesputanoj dječjoj igri u okruženju obitelji i kućnih ljubimaca.
Drugonagrađeni Bartul Pejković u ciklusu fotografija ‘’Split 3’’ bilježi suodnos brutalističke arhitekture i njezinih stanovnika. Autorova zamisao bila je stupnjevano predstavljanje refleksije – od ideologije socijalističkog poimanja ugodnog življenja na njezinu konačnu realizaciju, te refleksiju arhitektonske realizacije na samog autora i njegove sustanare.

Matko Meštrović plasirao se na treće mjesto s ciklusom fotografija kojeg predstavlja kao autorefleksivni proces. Obrise koje je uočio promatrajući izbliza pokvarenu hranu nagnale su autora na promišljanje i prihvaćanje prirodnog procesa propadljivosti, kako u biološkom tako i u duhovnom aspektu. Autor izražava kako je ‘’U svim tim tonovima, teksturama trulih namirnica i jela našao ljepotu u propadanju, smisao, teksture koje su činile sasvim nove svjetove.‘’

http://4biennale.wixsite.com/4biennalehmf
https://www.facebook.com/biennalehmf/