Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Igora Kuduza na billboardu u zagrebačkoj Strojarskoj

'Communiqué', izložba Igora Kuduza u mediju billboarda, održava se od 29. rujna do 10. listopada 2018. u Strojarskoj cesti, Zagreb, u okviru serije Ploha/površina//Plane/Surface 4.
vrijeme: 29.09.2018.
'U seriji fotografija „nađenih prizora“ Communiqué fotograf i dizajner Igor Kuduz bilježi anonimna obraćanja anonimnih građana anonimnim sugrađanima u javnom prostoru. Riječima autora, „bilježim one poruke ispisane po zidovima zgrada i ostalim površinama kojima izostaje neposredni subjekt, referenca ili bilo koji trag koji bi nam pomogao u dešifriranju poruke.
A opet, kao da nam je sve jasno. Razumijemo iako ne možemo ugledano tj. pročitano na ništa određeno adresirati. Sve su to opća mjesta, neka ležernija i duhovitija, neka zlokobnija, a zajedničko im je negeneričnost. Upravo suprotno od uobičajenih službenih obraćanja javnosti raznih društveno-političkih struktura.
Ispisane poruke na zidovima su primjenjive i životne dok su službena obraćanja alijenirana i kao takva nas se ne tiču. Čitajući te poruke kao da možemo uspostaviti odnos s anonimnim autorom, možda se i poistovjetiti, a u tom trenutku postajemo i suodgovorni.“
Komunikacija je temelj umjetnosti. U svakoj formi komunikacije postoji sustavnost, ona se sastoji od odašiljatelja (osobe koja odlučuje komunicirati), poruke (sadržaja komunikacije), kôda (sustava znakova korištenih u komunikaciji, koji treba biti poznat primatelju poruke; to je primjerice hrvatski jezik), medija (elementa koji fizički transmitira poruku), primatelja (osobe kojoj je upućena poruka), konteksta (unutar kojega se provodi komunikacija) i funkcije (cilja koji ima onaj koji odašilje poruku). Primatelj poruke mora je dekodirati, kako bi je razumio (Abraham Moles u teoriji informacija i Umberto Eco za kojega je kultura u biti, u njezinoj zbiljnoj suštini, komunikacija); kôd podrazumijeva podudaranje znakova i značenja. Prema Dorflesu (1968. u djelu Kič: antologija lošeg ukusa), izgubljena je svaka ritualnost u davanju kulturnog i estetskog „obroka“ publici putem sredstava masovne komunikacije, a to odsustvo ritualnosti dovelo je do ravnodušnosti promatrača.'

Autorica programa je Silva Kalčić.