Izložba Hrvoja Slovenca u Galeriji Spot


vrijeme: 27.06.2016. 19,00
mjesto: Zagreb; Galerija Sopot, Čanićeva 6

U Galeriji Spot, u ponedjeljak, 27. lipnja, s početkom u 19 sati, otvara se izložba Hrvoja Slovenca pod nazivom 'Hrvatska rapsodija', uz razgovor s umjetnikom. Izložba se može razgledati do 22. srpnja.

Projekt je vrlo neobičan, kako u slikovnom tako i u semiotičkom aspektu. Kada sam ga prvi put vidio, projekt je još bio bez naslova kao neke smjernice, bio sam začuđen i nisam mogao razabrati o čemu je riječ. Slike se, kada ih promatramo u cjelini, jasno odupiru bilo kakvom brzom i suviše jednostavnom formuliranju. Izazivaju gledatelja da ih pokuša iščitati. No u ovom je slučaju zbog prirode ikonografskih jukstapozicija, generičke igre i nejasne tematike nemoguće primijeniti redukcionistički pristup.

Ovu je seriju fotografija teško smjestiti u jasno definirane fotografske kategorije: zastupljene su mnoge, od aktova do pejzaža, mrtve prirode, skupnih snimaka, apstraktnih motiva, karata i slika zaslona. Fotografije prikazuju različite elemente: zmiju u boci vode, lice koje zbog moiré efekta teško razaznajemo, bijeli šum, žarke karnevalske boje u kičastom prikazu Milske Venere, betonski bunker, penis i tako dalje. Ovaj se rad na mnogo razina suprotstavlja gledatelju i u njemu izaziva frustraciju. No vraćajući se ovim fotografijama, uočavamo da one u sebi nose neki dublji smisao. To je najbolje izrazio Bruno Latour kada je, pišući u nekom drugom kontekstu, govorio o „prisutnosti nečega što je istodobno nevidljivo i opipljivo, nešto što nas iznenađuje, iako ga doživljavamo zdravo za gotovo, nešto obično i svakodnevno, ali s notom zbunjujuće suptilnosti koja potiče na gorljiv pokušaj kroćenja divlje zvijeri“.*

*Donald Mengay, iz predgovora knjige Hrvatska rapsodija Hrvoja Slovenca koja uskoro izlazi u Ediciji F11 Ureda za fotografiju. Fotografije su snimljene kamerom velikog formata na crnobijelom i filmu u boji; inkjet print, 2014.-2016.

Hrvoje Slovenc (1976.) hrvatski je fotograf s prebivalištem u New Yorku. Fotografiju je magistrirao na fakultetu Yale University School of Art (2010.), a završio je i biokemiju na Sveučilištu u Zagrebu (2000.). Njegove dosadašnje izložbe uz ostalo uključuju Relative Closeness: Portraits of Family and Friends (Muzej suvremene umjetnosti, Chicago), Past is Now (Gradski muzej, München), Marble Hill (Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb), New Media, Sex, and Culture in the 21st Century (Muzej nove umjetnosti, Detroit), New Acquisitions 2003-2013 (Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb), Biennial 2011 (Muzej umjetnosti u Bronxu, New York) i Young Artists' Biennial u Bukureštu. Pojedini njegovi radovi uvršteni su u zbirke Muzeja suvremene fotografije u Chicagu, Muzeja za umjetnost i obrt te Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu.  Dobitnik je stipendije Alice Kimball and Mortimer Hays-Brandeis. Sudjelovao je u rezidencijalnom programu The Bronx Museum of the Arts AIM.

(M.K., 24.06.2016)



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu