festival

33. Tjedan suvremenog plesa


vrijeme: 27.05.2016. - 04.06.2016.
mjesto: Zagreb

Najveći regionalni plesni festival, 33. Tjedan suvremenog plesa, ove će se godine održati u Zagrebu od 27. svibnja do 4. lipnja. Središnja lokacija festivala bit će Zagrebački plesni centar u Ilici 10, a ostale lokacije su Zagrebačko kazalište mladih, GDK Gavella, Tvornica kulture te Studentski centar. Ovogodišnji festival nastavlja se na temu migracija te pitanja identiteta i pripadanja.

Vezana vijest: Izraelska plesna predstava 'Čovjek trenutka' gostuje u zagrebačkom HNK-u

Festival će započeti hrvatskom selekcijom, koja je određena uz sudjelovanje stranih plesnih producenata i stručnjaka. Tako će riječki teatar Trafik u Tvornici kulture premijerno predstaviti zagrebačkoj publici predstavu „Welschmertz“ inspiriranu kultnom grupom Ekatarina Velika, a u širokoj paleti radova hrvatskih izvođača izdvajamo Aleksandru Mišić, Inu Sladić, Irenu Mikec, Anu Kreitmayer, Ivanu Kalc i Nikolinu Komljenović.

Publika će imati priliku vidjeti i premijerne izvedbe Staše Zurovca u koprodukciji s Liberdanceom te predstavu Sonje Pregrad „Ja gledam tebe dok ti gledaš mene…“.

Hrvatska selekcija protezat će se kroz cijelo trajanje programa festivala uz međunarodna gostovanja, koja nastavljamo na temu aktualnog političkog konteksta i šireg fenomena migracija.

Predstavljamo doajena francuske plesne scene Marka Tompkinsa – umjetnika koji je svojim osebujnim stilom i pristupom plesu trajno ubilježen u povijest i tradiciju, kako suvremene francuske plesne scene tako i međunarodne. U produkciji francuske skupine Cie. I.D.A. – predstavit će se s djelom „Le Printemps“ (Proljeće) koje nas kroz četiri sola vodi kroz sudbine žena različitog podrijetla i putova: plesačkog, pjevačkog, glazbenog te progovaraju o temama progona, lutanja i emancipacije. Oslobađajući se od društvenih i moralnih ograničenja, suočavaju se, prevladavaju i govore u zajedničkom kontekstu koji potresa njihove temelje i uvjerenja.

Kroz dirljivu plesnu priču tkanu na jedanaest glazbenih tema, koje se provlače kroz tri sonate J. S. Bacha, renomirani talijanski koreograf Virgilio Sieni u predstavi „Sonate Bach“, suočava se s iskazom i prevladavanjem boli reflektirajući na jedanaest tragičnih događanja u nedavnoj povijesti, koji su rezultat sukoba u Sarajevu, Kigaliju u Ruandi, Srebrenici, Tel Avivu, Jeninu, Bagdadu, Istanbulu, Beslanu, Gazi, Bentalhai i Kabulu. 

Uz doajene svjetske plesne scene poput Marka Tompkinsa i Virgilia Sienija, festival i ove godine predstavlja noviju generaciju koreografa (stranih i hrvatskih), koji su se proteklih godina afirmirali na međunarodnoj plesnoj sceni.

U goste nam stiže Lada Petrovski Trnovšek sa svojim plesnim solom „Nótt“ u produkciji Plesnog teatra Ljubljana. Lada nam se predstavlja kroz koreografiju satkanu od niza intimnih priča, sjećanja, želja i čežnji, dok će se Ivan Blagajčević predstaviti kroz solo „XXY“ u produkciji Tanzhaus Zurich.
Festival predstavlja i dansku skupinu Don Gnu s predstavom „N.A.R.G.“ koreografa Jannika Elkæra, francusku skupinu Cie. Cube koreografa austrijskog porijekla Christian Ubla s predstavom „AU“ te plesača skupine Ballet C de la B, Serge Aime Coulibalya s vlastitom produkcijom „Sleepless Night in Ougadougou“  i skupinom iz Burkine Faso.

Posebna zanimljivost Festivala je predstava „Sokol!“, slovenskog koreografa Iztoka Kovača, koji se nakon 25 godina vraća na zagrebačku scenu s novom verzijom predstave „Kako sam ulovio sokola!“ u kojoj je 1991. godine kazališna kritičarka Vesna Kesić slovenskog plesnog umjetnika Iztoka Kovača, koji se ovom solom predstavio prvi puta na Tjednu suvremenog plesa, opisala kao plesnog Miru Cerara; novo izdanje Sokola!, ovoga puta u izvedbi Janeza Janše i Iztoka Kovača predstavlja se kao duhoviti osvrt i dijalog na temu povijesti i teorije suvremenog plesa.

U okviru festivalskog programa predstavlja se i recentni rad Integriranog kolektiva za istraživanje pokreta (IMRC-a), kolektiva koji promiče ideju da ples i pokret nisu uvjetovani tjelesnom datošću. Kolektiv se sastoji od osoba sa i bez invaliditeta, plesača koji imaju dugogodišnje iskustvo, dolaze iz raznih plesnih stilova, tjelesnih praksi i edukatorskih sustava, a djeluju uz potporu Hrvatskog instituta za pokret i ples u okviru rezidencijalnog programa Zagrebačkog plesnog centra. Zajedničkim radom žele produbiti razumijevanje suštine kretanja, izvedbe i komunikativnosti plesa.

Ulaznice za 33. Tjedan suvremenog plesa u prodaji su od 14. svibnja u Zagrebačkom plesnom centru, Ilica 10 svakodnevno od 11 do 20 sati.

Festival su i ove godine potpomogli: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Zagreb, Turistička zajednica grada Zagreba. Potporu Festivalu ove su godine pružili i: Veleposlanstvo Države Izrael u Republici Hrvatskoj, Austrijski kulturni forum,  Mjesec kreativnih i kulturnih industrija i Hotel Dubrovnik.

Tjedan suvremenog plesa (TSP) najpoznatiji je projekt Hrvatskog instituta za pokret i ples (HIPP). Festival je tijekom protekle 33 godine postojanja prezentirao skoro 800 renomiranih svjetskih umjetnika te producirao 80-ak premijernih izvedbi domaćih autora, proizvevši tako nekoliko generacija hrvatskih koreografa i plesača.


(R.P.B., 20.05.2016)



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu