izložba

Izložba fotografija Žarka Vijatovića


vrijeme: 17.05.2016. - 12.06.2016.
mjesto: Zagreb; MSU, Avenija Dubrovnik 17

U MSU Galeriji, u utorak, 17. svibnja, u 19 sati, otvara se izložba fotografija Žarka Vijatovića 'Na rubu'. Kustosica izložbe je Leila Topić, a izložba ostaje otvorena do  12. lipnja.                    

Fotografiranje krajobraza na rubovima urbanih sredina svojevrsna je opsesija Žarka Vijatovića, francuskog umjetnika s pariškom adresom. Gotovo poput svakodnevnog obreda, on šeće predgrađima te je nakon više od dvadeset godina promatranja i bilježenja zasebnih prigradskih svjetova, stvorio cikluse s više od tisuću fotografija dijelova Pariza, Zagreba ili Londona.

Posrijedi, dakle, nisu poznati turistički ili urbanistički toponimi nego je riječ o specifičnim pejzažima poput savskog nasipa, pariškog kanala l’Ourcq, parka la Villette ili londonskih industrijskih postrojenja. Prizori uronjeni u maglu, tematska okosnica svih fotografija, ne zanimaju Vijatovića samo zbog iščašene ljepote prizora ili kompozicijskih potencijala fotografiranog nego i zbog toga jer se oni, posredstvom Vijatovićevog objektiva, na izvjestan način opiru prepoznavanju. Ostajući anonimni, fotografirani prizori nesvodivi su pod zajednički socio-urbani nazivnik a što promatraču ostavlja stanovitu interpretativnu nesputanost. Osim toga, Vijatović grupira fotografije i indeksira ih vlastitim sustavom arhiviranja koji je uvijek posve osoban i evokativan, propitujući tako koncept konačne neuhvatljivosti prizora.


Žarko Vijatović rođen je 1952. u Washingtonu DC, u SAD-u. Završio je zagrebačku ALU, slikarski smjer no od 1987. godine se intenzivno bavi fotografijom. Član je francuskog Maison des Artistes (umjetničke udruge) od 1994. godine. Priredio je desetak samostalnih izložbi u Hrvatskoj i Francuskoj te sudjelovao u nizu skupnih izložbi. Dobitnik je Nagrade „Ilford“ za crno-bijelu fotografiju 1992. godine. Vijatović je često fotografski portretirao Tomislava Gotovca te surađivao, pratio i fotografirao umjetnike „gorgonskog kruga“, između ostalih i Josipa Vaništu, čija izložba „Ukidanje retrospektive“, predstavljena 2012, u MSU, je predstavila rad „Listanje časopisa Gorgona“ koji Vaništa i Vijatović zajedno potpisuju. Posljednjih nekoliko godina samostalno je izlagao u riječkoj galeriji Palach izložbom „Julije Knifer u Francuskoj“, samoborskoj foto galeriji Lang s ciklusom fotografija „Pariz“ i zagrebačkoj galeriji Ured za fotografiju izložbom „Mamin fotoaparat 1990. – 1992.“ Vijatović se bavi i kustoskim projektima te je postavio izložbu Julija Knifera „Le méandre est une forme de ma liberté“ ili izložbu Toma Gotovca „Zagreb, I Love You“ u pariškoj galeriji Galerie Frank Elbaz dok je u njujorškoj galeriji Alexander Gray Associates predstavio Gotovčevu izložbu „Public and Intimate.

(M.K., 16.05.2016)



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu