radionica, kolonija, predavanje, tribina

Zvijezde angažiranog i participativnog kazališta Roger Bernat i Roberto Fratini u MSU


vrijeme: 29.04.2016. - 30.04.2016.
mjesto: Zagreb; MSU, Avenija Dubrovnik 17

U sklopu projekta 'Izvedba muzeja/Performing the Museum', u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti u petak i subotu, 29. i 30. travnja, gostovat će zvijezde angažiranog i participativnog kazališta, katalonski umjetnik i redatelj Roger Bernat i talijanski plesni umjetnik Roberto Fratini.

Bernat i Fratini u MSU-u će održati predavanje i radionicu u sklopu programa koji je dio inicijative MSU-a i još tri muzeja - Koroške galerije likovnih umetnosti iz Slovenije, Muzeja savremene umetnosti Vojvodine i Fundacio Antoni Tapies iz Barcelone, koji ima za cilj generirati nove načine razmišljanja i otvoriti nove mogućnosti za te muzejske institucije te uspostavu aktivnog dijaloga s publikom kroz niz prezentacija, produkcija, edukativnih radionica i predstavljanja umjetničkih istraživanja.
 
Bernat i Fratini dugi se niz godina aktivno bave proučavanjem tradicionalnih participativnih praksi, njihovom analizom i kritičkim osvrtom na njih, a Bernat je u sklopu nedavno u MSU-u otvorene "Didaktičke izložbe" postavio svoju umjetničku intervenciju kojom poziva publiku da preispita svoje znanje o Muzeju suvremene umjetnosti i materijalnim uvjetima unutar kojih ona djeluje.
 
U formi upitnika kojeg posjetitelji rješavaju, od njih se traži da prepoznaju boljke te umjetničke institucije i njezine materijalne nedostatke, ali i saznaju više o njezinu odnosu prema svojim korisnicima i umjetnicima.
 
"Dok je forma upitnika učestao način komunikacije s posjetiteljima, kojeg muzeji redovito koriste, Bernatova umjetnička intervencija izokreće odnos između posjetitelja i muzeja, dajući priliku posjetiteljima da analiziraju muzej umjesto da daje podatke koje će muzej analizirati", stoji u najavi.
 
Umjetnička intervencija bit će dostupna publici tijekom cijelog trajanja izložbe do 15. svibnja.
 
Roger Bernat diplomirao je režiju i dramaturgiju na Kazališnom institutu u Barceloni. Između 1997. i 2001. bio je voditelj General Elèctrica, centra za plesno i kazališno stvaralaštvo, zajedno s Tomàsom Aragayem. Od 2008. je počeo osmišljavati kazališne komade u kojima publika preuzima scenu i sama postaje događanje na sceni, među kojima se ističu "Public Domain" (2008.), "Purely Coincidental" (2009.), "The Rite of Spring" (2010.), "Please Continue: Hamlet" (2011.), "Pending Vote" (2012.), "Desplazamiento del Palacio de La Moneda" (2014.) i "Numax-Fagor-plus" (2014.), koji su bili postavljeni i izvedeni u preko 20 zemalja.
 
Roberto Fratini predaje teoriju plesa na Sveučilištu u Pisi te na Kazališnom institutu u Barceloni. Od 1995. kontinuirano surađuje s koreografima kao redatelj i dramaturg plesnih predstava i opera, a radionice i predavanja o plesu izvodi u brojnim europskim kazalištima. Izuzev plesa, piše poeziju i eseje koje redovito objavljuje, a zadnja mu izdana publikacija nosi naziv "A contracuento. La danza y las derivas del danzar". Godine 2009. njegova je plesna predstava "Basso Ostinato" Udruga francuskih kritičara nagradila za najbolju izvedbu, a 2013. osvojio je nagradu FAD Sebastia Guasch. (Hina)

(R.P.B., 27.04.2016)


 



http://www.forum.tm/vijesti/cekate-animator-kulture-koji-je-odgojio-generacije-teslasa-i-koncarevaca-i-jos-uspjesnoOčito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpuf
Očito je prioritet betonizacija, umjesto humanizacije prostora - See more at: http://www.forum.tm/vijesti/ocito-je-prioritet-betonizacija-umjesto-humanizacije-prostora-1954#sthash.5VEPunem.dpu