Preskočite na glavni sadržaj

Izložba HDD-a 'Dizajn s feedbackom' u riječkoj Galeriji Kortil

Riječka Galerija Kortil ugostit će od 9. srpnja izložbu 'Dizajn s feedbackom - Ozeha: Zagreb - Rijeka ’45-’48-’90-’95', proširenu verziju izložbe održane u HDD galeriji krajem 2016., posvećene jednoj od prvih i najvećih oglašivačkih agencija u Hrvatskoj i bivšoj Jugoslaviji od sredine prošlog stoljeća do sredine devedesetih. Izložba će u Rijeci biti otvorena do  21. srpnja.
vrijeme: 09.07.2018.
mjesto: Rijeka; Galerija Kortil, Strossmayerova 1
url: https://www.facebook.com/Galerija-Kortil-429307893761408/
 

Izložba je koncipirana kroz četiri poglavlja koja vremenski prate formativno i zrelo razdoblje djelovanja nekada najveće agencije za propagandu i marketing na našem prostoru, najavljeno je iz Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD), koje organizira izložbu u suradnji s Galerijom Kortil.

 

Godine iz naslova odnose se na osnivanje Ozehe (1945.), pokretanje njene riječke filijale (1948.), gašenje riječke filijale (1990.) i prestanak njezina postojanja (1995.).

 

Riječka izložba zadržava koncepciju i osnovnu strukturu zagrebačkog postava, a njeni autori, Alira Hrabar Oremović i Slavko Henigsman, još su detaljno istražili i predstavili djelovanje Ozehine prve filijale, osnovane u Rijeci još 1948. godine.

 

Drugi vremenski okvir pokriva zrelo razdoblje agencijskog razvoja s fokusom na istraživačku djelatnost i kreativne procese,  putem nekoliko izdvojenih primjera iz prakse – brend Dona te klijente Borovo, Istravinoexport i Rafinerije nafte Rijeka i Sisak /INA Rafinerija nafte Rijeka.

 

Rad Odjela za istraživanje tržišta iz 1971., svojevrsni temelj modernog marketinga na ovim prostorima, predstavljen je putem nekoliko istraživačkih studija.

 

Poglavlje "Arheologija dizajna" pruža uvid u tadašnje radno okruženje dizajnera koji su sedamdesetih bili dio Ozehinog

 

Kreativnog odjela - Julije Pavelić Glogoški, Petra Šalića, Slavka Henigsmana, Mile Klarice i Vladimira Hinića i dizajnera riječke filijale – Raymonda Fabijanića i Vesne Rožman.

 

Uspješne dugogodišnje suradnje agencije s tada priznatim dizajnerima prikazane su putem primjera njihovih likovnih rješenja unutar posljednjeg poglavlja "Ozehina orbita".

 

Među dugogodišnjim Ozehinim suradnicima ističe se dizajner i fotograf Dušan Bekar, a uz njega veliki broj propagandnih materijala oblikovali Zvonimir Faist, Ferdo Bis i Franjo Fleck.

 

"Izložba je s jedne strane dopuna već nekih poznatih paradigmi, a s druge nudi određeni set informacija koje će današnjem dizajneru omogućiti detaljniji uvid u kulturu rada njegovih prijašnjih kolega", najavljeno je iz HDD-a.

 

Također, s obzirom da se prvi puta prikazuje i godinama zanemarivana građa, izložba je i apel javnosti, kulturnim i obrazovnim institucijama da se njome sustavno pozabave. (Hina)