Gosti tribine su filmolog dr.sc.Bruno Kragić iz Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža te naš čest sugovornik dr.sc.Tomislav Brlek s Odsjeka za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
Autor i voditelj tribine je kritičar i pisac Srđan Sandić.
Nikica Gilić u Filmskomu leksikonu o “Probi orkestra” ističe: ”Često tumačen kao film o političkim prilikama u Europi (s naglaskom na talijansku političku situaciju), od najtipičnijih ostvarenja struje političkog filma razlikuje se suptilnim, no grotesknim smislom za humor, najočitijim u ponašanju i izjavama nekih glazbenika – jedan tako sluša nogometni prijenos na tranzistoru, drugome ubace kondom u trubu, a pijanistica se ispod svojega instrumenta upušta u erotski čin. Orkestar se može shvatiti kao prikaz društva u malom (sa sindikatima, sluganstvom i drugim prepoznatljivim fenomenima), pa je kritika u tom smislu tumačila i odnos svirača i dirigenta – isprva se glazbenici opiru stezi, a kada strašna crna kugla poruši zidove, pobuna prestaje. Za film je važan i kontrast između tradicije i suvremenosti, očit u usporedbi uvoda, u kojemu se dinamičnom kamerom i komentarom jednoga lika opisuje ljepota kripte s orkestralnim kaosom te sukobom - dijelom prouzročenim i dolaskom tv ekipe.”
S našim gostima razgovor ćemo probati odvesti u smjeru toga što znači baviti se adaptacijom filma, koje su sve očite i manje očite interpretativne zamke ovog klasika te što eventualno teatar može ponuditi ovoj temi, u ovom vremenskom i prostornom kontekstu.