Preskočite na glavni sadržaj

Skice za kurikulum: oblici i izazovi umjetničke edukacije

Dvodnevno događanje 'Skice za kurikulum: oblici i izazovi umjetničke edukacije' započinje predstavljanjem knjige Forms of Education: Couldn't Get a Sense of It, 10.2. u 18:00 u Booksi i nastavlja se radnim seminarom posvećenim umjetničkoj edukaciji koji će se održati 11.2. od 10:00- 16:00 u prostoru Slave Raškaj, Ilica 83.
vrijeme: 10.02.2017.
mjesto: Booksa i Slava Raškaj, Zagreb

Predstavljanje: knjiga "Forms of Education: Could't Get a Sense of It"
vrijeme: 10. veljače 2017. 18:00
mjesto: Booksa, Martićeva 14d, 10000 Zagreb
organizator: Slobodne veze i INCA press

U petak, 10. veljače, u Booksi, s početkom u 18:00 sati, održat će se predstavljanje knjige "Forms of Education: Couldn't Get a Sense of It".
Knjiga je prvo izdanje INCA press (http://incainstitute.org/inca-press/) čiji članovi djeluju na relaciji Seattle - Maribor. Izdavačka platforma je dio INCA-e, Instituta za novu konotativnu akciju (Institute for New Conotative Action). Umjetnička inicijativa Alejandre Salinas i Aerona Bergmana djelovala je u Detroitu (2011. -2014.), a potom se preselila u Seattle. Kao i INCA institut, INCA press podržava nezavisne, eksperimentalne, poetične, aktivističke i kolaborativne umjetničke i druge projekte.

"Forms of Education: Couldn't Get a Sense of It" problematizira proizvodnju i institucionalni okvir umjetničke edukacije naglašavajući konfilkte i trenja, ali istovremeno njen kritički potencijal vidi kao izuzetno važnu opoziciju sve dominantnijim neoliberalnim stremljenjima. Publikacija donosi širok spektar tema od problema podučavanja umjetnosti u okviru institucije, neoliberalne reforme obrazovnog sistema, do subverzivnih i alternativnih praksi umjetničkog obrazovanja. Prilozi autora obuhvaćaju različite perspektive od akademske, aktivističke, umjetničke, tehničke, eksperimentalne i poetične.

Autori priloga u publikaciji su: Gregory Sholette, Eunsong Kim, Pablo Helguera, Duba Sambolec, MFA no MFA, Shelly Asquith, Roee Rosen, Aurora Harris, Ted Heibert, Mohamed Ali Fadlabi, Beatriz Santiago Muñoz, Marjetica Potrč, Escuela de Garaje, Vancouver Institute for Social Research, Judy Chicago, Bisan Hussam Abu-Eisheh, Diego Bruno, Clare Butcher, Chus Martinez, Sezgin Boynik, Audun Mortensen, Aeron Bergman & Alejandra Salinas, Irena Borić, Sondra Perry & Nicole Maloof, Robert Paul Wolff, Chris Kraus, Martha Rosler,Tadej Pogačar i Walid Raad.
Publikaciju su uredili Aeron Bergman, Alejandra Salinas i Irena Borić
Dizajnerica: Rafaela Dražić

Na predstavljanju knjige će sudjelovati Duba Sambolec (autorica), Nicole Hewitt (umjetnica i profesorica na Odsjeku za nove medije ALU Zagreb) i Irena Borić (ko-urednica). 

Predstavljanje knjige "Forms of Education: Couldn't Get a Sense of It" dio je dvodnevnog programa posvećenog umjetničkoj edukaciji. Događanje organizira udruga Slobodne veze u okviru projekta Kustoska platforma.

Seminar
Skice za kurikulum: oblici i izazovi umjetničke edukacije
vrijeme: 11. veljače 2017. 10:00 -16:00
mjesto: Slava Raškaj, Ilica 83, 10000 Zagreb
organizator: Slobodne veze

Seminar postavlja pitanje o suvremenoj umjetničkoj umjetničkoj edukaciji iz kustoske, umjetničke, institucionalne i samoorganizirane perspektive. Kroz tri tematska panela sudionici će na temelju vlastitih iskustava adresirati probleme, potencijale i strategije suvremene umjetničke edukacije.

PROGRAM SEMINARA 
Skice za kurikulum: oblici i izazovi umjetničke edukacije
11.2. 2017., prostor Slava Raškaj, Ilica 83
10:00-16:00
10:00-10:15 
Dobrodošlica uz kavu i čaj
10:15 - 10:30 
Uvod: Ivana Meštrov i Irena Borić
10:30 -12:00
PANEL: OD INSTITUCIJE DO PLATFORME: KUSTOSKA EDUKACIJA
Gosti panela predstavljaju različite pristupe kustoskoj edukaciji - od institucionalizirane do samoorganizirane. Zahvaljujući edukacijskom obratu, obrazovanje u polju vizualne umjetnosti osim umjetničkog nedvojbeno uključuje i kustosko. Na koji način kustoska praksa danas, kao sveprisutna i kao agent neoliberalnih kretnji, gradi i misli umjetnost današnjice te koliko je umorna i relevantna? Radi li se o praznom obrascu kojem treba unijeti novo značenje i formulirati označitelja samog?
Moderira: Silva Kalčić
Sudjeluju: Klaudio Štefančić, Ivana Meštrov
12:00-12:15 pauza
12:15-14:00
PANEL: UMJETNIČKO OBRAZOVANJE - SADRŽAJ, METODE, PUBLIKA
Gosti panela su umjetnici/e koji predaju unutar akademskih institucija. Polazeći od vlastitih iskustava, cilj panela je preispitati u kom smjeru se odvija umjetnička edukacija danas. Koliko na nju utječe percepcija umjetnika kao aktivnog istraživača te aktivnog građanskog entiteta? Koji je položaj umjetničke edukacije uslijed neoliberalnih reformi koje utječu na korjenite promjene studija - od potpunog ukidanja pojedinih odsjeka do prilagođavanja neoliberalnom rječniku? Kome je umjetnička edukacija namijenjena?
Moderira:
Sudjeluju: Neli Ružić, Sandra Sterle, Dan Oki, Ines Matijević, Vlasta Žanić
14:00-14:45 pauza za ručak
14:45-16:00 
PANEL: SAMOORGANIZACIJA: DRUGAČIJI PRISTUPI UMJETNIČKOM OBRAZOVANJU
Gosti panela govore iz različitih perspektiva samoorganizirane edukacije koji nastaju kao odgovori na dominantne obrazovne modele. Koji kritički potencijal proizlazi iz takvih praksi? Kakva je pozicija samoorganiziranih modela umjetničke edukacije u odnosu na institucionalizirane umjetničke edukativne programe?
Moderira: Irena Borić
Sudjeluju: Doplgenger (Isidora Ilić i Boško Prostran), Andrej Škufca i Tjaša Pogačar (ŠUM)

"Skice za kurikulum: oblici i izazovi umjetničke edukacije" se održava u okviru projekta Kustoska platforma. Projekt je pokrenut 2008. godine, a cilj mu je omogućiti dodatnu teorijsku i praktičnu edukaciju iz područja suvremene umjetnosti. Program KP posvećen je proširenju znanja iz polja vizualne umjetnosti, te susretu i radu s protagonistima umjetničke, kustoske i kulturne scene u Hrvatskoj i svijetu.