Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Tomislava Gotovca u Berlinu

Od 16. rujna do 5. studenog, u Galeriji Gregor Podnar u Berlinu, otvorena je samostalna izložba 'Circles' Tomislava Gotovca.
vrijeme: 16.09.2016.
mjesto: Berlin; Galerija Gregor Podnar, Lindenstrasse 35
url: http://gregorpodnar.com
 Izložba pokazuje reprezentativni izbor njegovih umjetničkih aktivnosti u različitim medijima i pokriva opsežni opus koji se kontinuirano odvijao od početka šezdesetih godina prošlog stoljeća sve do kraja umjetnikovog života. 

Gotovac je autor brojnih eksperimentalno-dokumentarnih filmova, a širem krugu publike poznat je kao pionir radikalnih akcija i performansa. Naslov izložbe Circles (Krugovi) referira se na strogu strukturu Gotovčevih radove, posebno na filmove. Izabrana su tri filma koji predstavljaju važne etape u njegovoj karijeri:  Kružnica (Jutkevič – Count), 1964., Glenn Miller 1. (Srednjoškolsko igralište 1.), 1977., i Glenn Miller 2000, realiziran 2000. godine.


Svaki od ovih filmova je sjajan primjer pažljivo planiranog koncepta, kružne forme kao izabrane strukture i motiva/prizora koji je prepušten slučaju. Strukturalno planiranje filmova u Gotovčevom slučaju nema namjeru da nas fascinira prikazanom slikom, radije nas potiče da primjećujemo nevidljivo, da provocira slučajnost. Premda se ova tri filma mogu vidjeti kao svojevrsni nastavci istog koncepta izvedenog u dužem vremenskom razdoblju, svaki od njih predstavlja jedinstveno remek-djelo.

Osim filmova, izložba pokazuje radove izvedene u drugim medijima, poput fotografija, kolaža, frotaža i objekata, čime je naglašena izrazita multimedijalnost Gotovčevog opusa. On nije nikad pravio bitnu razliku između umjetničkih medija. Kad nije mogao snimati filmove, radio je fotografske serije. Nalazio je izuzetnu ljepotu u običnim materijalima iz svoje neposredne okoline i uključivao ih u kolaže ili objekte i skulpture. Posebno ga je privlačio vizualni inventar grada, ljepota asfalta, metalnih ploča ili oronulih fasada. Sam autor govorio je da njegov život i umjetnost karakteriziraju dvije stvari: prvo, gledanje i prikupljanje; i drugo, potraga za značenjem i idejom.