Preskočite na glavni sadržaj

Impulse festival najavljuje hrvatsku premijeru 'B-Movie: Lust & Sound in West Berlin, 1979 – 1989'

Impulse festival (6. - 14. 6. 2016.) treću godinu za redom pod krilaticom 'glazba je posvuda' odabire i svojoj publici predstavlja različite, glazbom objedinjene umjetničke forme. U suradnji s Art-kinom Croatia predstavljaju hrvatsku premijeru filma 'B-Movie: Lust & Sound in West Berlin, 1979-1989', koja je na programu Impulse festivala u petak, 10. lipnja, s početkom u 21 sat.
vrijeme: 10.06.2016. 21 h
mjesto: Beirut, Lebanon
url: http://www.beirutartcenter.org/

'B-Movie' je dokumentarac o glazbi, umjetnosti i kaosu divljeg Zapadnog Berlina '80-ih, film o zidom podijeljenome gradu koji je postao kreativni melting pot posebne sub-kulturne i pop kulturne scene, istovremeno privlačeći genijalne diletante i svjetski poznate zvijezde. Prije pada Željezne zavjese, umjetnici i članovi komuna, skvoteri i sve vrste hedonista bili su privučeni u Berlin kako bi se poigrali njegovom vatrom. Nisu bili potaknuti dugoročnim, komercijalnim uspjehom, već iskustvom života u trenutku – uzbuđenjem življenja ovdje i sada. Prožet uglavnom neobjavljenim televizijskim i filmskim materijalima, fotografijama i originalnim intervjuima, B-MOVIE pripovijeda o životu u podijeljenom gradu, u kulturalnom međuprostoru u kojemu je se sve doimalo mogućim, mjestu posve različitome od ostatka Europe. B-MOVIE je kolaž dinamičnih priča iz pomahnitalog, ali izrazito kreativnog desetljeća, sežući sve od punka do Love Paradea, smještenih u grad u kojemu su dani kratki, a noći beskonačne. Riječ je o vremenu kada je Berlin nalikovao filmu B-kategorije: šareno jeftin i kičast, ugrožen i sastavljen od nabacanih inspiracija, tjeskoban i ambiciozan, napušen, ovisan, pijan, drogiran, mamuran – i nevjerojatno poseban.


Mark Reeder, 22-godišnji engleski glazbenik iz Manchestera, 1979. godine napušta legendarnu glazbenu podlogu Joy Divisiona kako bi otišao u Zapadni Berlin. Isprva fasciniran njemačkom elektronskom glazbom, Reeder, probijajući se kroz urbanu džunglu podijeljenog grada, otkriva kako je snažna napetost između političkih i kulturnih strana Berlina savršen temelj za nastanak umjetničke avangarde te miješanje underground i popularne kulture. Reeder uskoro dospijeva u samu srž zbivanja -  postaje predstavnik izdavačke kuće, roadie, izbacivač, glazbenik, menadžer, inženjer zvuka, a čak i glumac u kratkim filmovima. Uzbudljiva je berlinska scena vječito u pokretu, a u toj se isprepletenosti talenta javljaju novi bendovi koji će biti obožavani i nestati u promjenjivim konstelacijama. Reeder ih ubrzo sve upoznaje – on je prolazni „heroj dana“ kojega je jednom opjevao David Bowie. Među onima koji su se uspjeli probiti pronalazimo najuspješnije tadašnje redatelje, glazbenike, pisce i fotografe. Ipak, kada se usred 80-ih sve počne degenerirati u mainstream i kada se Reederov vlastiti bend raspadne, on preuzima bar kako bi mogao preživjeti, sinkronizira pornografske filmove i ne znajući producira prvi i posljednji indie-rock album DDR-a. No, javlja se i sljedeća neminovna kulturalna prekretnica - acid house i techno glazba - završna inovacija prošloga stoljeća spremno je čekala svoj trenutak. Reeder postaje jednim od stotinjak sudionika prvoga Love Paradea, pozitivne demonstracije popraćene glazbom smještene posred glavne gradske ulice, Kurfürstendamma. U sljedećih nekoliko mjeseci Zapadni Berlin postat će tek dio povijesti.

Format
Nema komentara u off-u, već je narator britanski glazbenik, producent, glumac i autor Mark Reeder. Reeder je također i glavni protagonist ovoga filma, njegova je osobna priča poveznica koja se provlači kroz čitav kolaž.

B-Movie se većinom sastoji od autentičnih suvremenih dokumenata iz brojnih arhiva. Značajan dio sadržaja preuzet je iz još neviđenih ili neobjavljenih video materijala i Super 8 filmova snimljenih od strane različitih svjedoka, umjetnika i snimatelja. U svojem iscrpnom istraživanju posebnu se pažnja pridala video materijalima u kojemu se pojavljuje narator filma, Mark Reeder. Njegov se narativni glas, ukoliko se on sam ne javlja u snimkama, njegov se glas kondenzira nad skupljenim scenama, a možemo čuti i isječke intervjua ili razgovora. Mark Reeder nas tako dovodi do drugih značajnih filmskih likova. Prizori i slike od osobite važnosti za dosljednost filmskog narativa reproducirane su ili odglumljene kao dokumentarne scene. Primjerice, nastojalo se koristiti autentične zastarjele mehaničke naprave poput VHS playera, kazetofona, Walkmana, gramofona, fotokopirki (Rank Xerox) i filmskih projektora, pozadinske buke i efekata prekidanja. Uvjerljivosti doprinosi i analogna produkcija kolaža kao nabacanih gomila likova ili kao mješavina radijskih i televizijskih vijesti te reklama, omogućujući gledateljima uvid u politička i kulturna zbivanja koja su obilježila ovo razdoblje.
 
Glazba
Sjajan soundtrack filma uključuje glazbu Westbama, Joy Divisiona, Sex Pistolsa, Ideala, Die Arztea, Die Toten Hosena, Einsturzende Neubautena, Nene, Malaria!, Wahre Heinoa, Notorische Reflexea, Die Tödliche Doris, Anne Clark i Mark Reederova benda Shark Vegas i Die Unbekanntena. Orginalnu filmsku glazbu su skladali Marka Reeder i Micha Adams, a mnogo originalnih naslova je remiksano za 5.1. sourround.
Impulse festival  treću godinu za redom organiziraju  Distune Promotion i Studentski kulturni centar Sveučilišta u Rijeci uz potporu Grada Rijeke – Odjela za kulturu, Sveučilišta u Rijeci i HDS ZAMP-a.
 
O festivalu:
 
Uz do sada najavljene koncerte bendova Lee Ranaldo Trio (SAD) u Pogonu kulture i Liima (Danska) u OKC-u Palach, klupsku večer Impulse Trigon u Nemu, Tunelu i Životu, veliki sajam ploča u Kružnoj ulici te glazbeni osvrt na Can u Galeriji SKC, na red dolazi i sedma umjetnost.
Ulaznice za premijeru mogu se kupiti po cijeni od 20,00 kuna od petka, 6. svibnja na blagajni Art-kina Croatia ili online preko sustava Ulaznice.hr.