Preskočite na glavni sadržaj

Promocija mape 'Souvenir' u MSU

U utorak, 9. lipnja, u 18 sati, u Muzeju suvremene umjetnosti, podržava se promocija mape 'Souvenir', koja sadrži dvadeset i dva ilustrirana pisama Lou Scheper nastalih u razdoblju od 1922. – 1936. godine i dio su Zbirke Marie-Luise Betlheim trenutno izložene na izložbi Bauhaus – umrežavanje ideja i prakse. O mapi govorit će prof. Marcel Bačić i Ruth Betlheim.
vrijeme: 09.06.2015. 18,00
mjesto: Zagreb, Croatia
url: https://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla
Lou Scheper započinje studij na Bauhausu 1920. u radionici zidnog slikarstva Johannesa Ittena, a pohađa predavanja kod Paula Kleea, Lyonela Feiningera i Georga Muchea. U vrijeme studija stanovala je u Weimaru kod Marie-Luise Morgenroth (udate Betlheim) i njezine majke. Upravo od tog vremena datira njihovo prijateljstvo koje će trajati do kraja njenog života. O tome svjedoče ilustrirana pisma koje je slala svojoj prijateljici Marie-Luise Betlheim u kojima je bilježila svoje misli, ideje i događaje. 

U predgovoru mapi Marcel Bačić navodi: 'Tekstovi se danas - s užitkom - mogu čitati kao da nisu napisani. O tekstu se previše zna a da bi se to znanje moglo uvjerljivo pripisati piscu. Štivo je postalo prostor u kojem se izgubio autor. Pismo je još samo za zastarjelu znatiželju uvid u piščevu intimu. Zato možemo čitati tuđa pisma.

I bez moderne psihologije znalo se da pismo više taji nego što odaje, da pismo nije pošiljaočeva istina nego njegova slika. I m a g e. Slika još bolje od teksta taji autorovu privatnost. Ali slika štiti i primaoca pisma. Duhovito je rečeno da djelo više zna nego što kaže i više hoće nego što zna; da bi se nekog autora razumjelo, mora se prvo biti pametniji, zatim jednako tako pametan, a onda i jednako tako glup. Slika kanda savršeno ispunjava zahtjeve tog regresa, ona je, tradicionalno, štivo za neuke. Pisma koja su pred nama brišu pejorativnost te konstatacije. Jer taj pad pisma u sliku uspon je u višeznačnu sliku teksta - koja smjernim talentom pošiljaoca štiti primaočevu intimu. Slika je prostor u kojem se s tekstom sakrio i primalac. U epistolarnom dijalogu adresat je individualniji od adresanta. Privatnost pisma u njegovim je rukama. On zna da se privatna pisma smiju publicirati samo kao slike.'

Mapu 'Souvenir'  inicirao je i uredio Vladimir Mattioni koju je relizirao sa Ruth Betlheim, kćer Marie-Luise Betlheim. Mapu su izdali UPI-2M PLUS i Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb u okviru projekta Bauhaus – umrežavanje ideja i prakse.