Preskočite na glavni sadržaj

Alma Dujmović - Slikotkanja

U Galeriji Juraj Klović u Rijeci, u četvrtak, 8. siječnja, u 19 sati, otvara se izložba pod nazivom 'Slikotkanja' akademske slikarice Alme Dujmović. Izložba se može razgledati do 21. veljače.
vrijeme: 08.01.2015. 19,00
mjesto: Rijeka; Galerija Juraj Klović, Verdijeva 19 b
url: http://hdlu-rijeka.hr
Radi se o njezinu najnovijem ciklusu slika u kombiniranoj tehnici, nastalom 2014. godine. Kustosica izložbe je Višnja Slavica Gabout, povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka, koja će izložbu i otvoriti, a koja u tekstu predgovora kataloga o ovim radovima i o stvaralaštvu Alme Dujmović kaže:

'Premda je kroz cijelo svoje stvaralaštvu stalno prepoznatljiva i uvijek svoja, Alma Dujmović u svakom je svom ciklusu nova i na neki način drukčija. Jer za nju je likovno stvaranje svojevrsna avantura i uzbudljivo istraživačko putovanje puno osluškivanja i propitivanja, odgonetavanja i prepoznavanja. Puno novih iskustava i novih doživljaja. Zato suu njezinim ikoničkim, amblematskim podmorjima mijene jedina konstanta, a prividna prepoznatljivost motiva tek izgovor za aktivaciju vizualno-prostornih istraživanja i za intervencije u formu (sažimanje i reduciranje, rastvaranje i rastakanje), te za virtuozne igre boja, linija, prostora i svjetla. Uvodeći u tu igru kolaž,autorica u sve uvodi i novu strukturalnu gradnju i novu percepciju realnosti: motiv dekonstruira, razlažući ga na frgmente, a onda ga na drukčiji način, iz drukčije perspektive konstruira, pritom spajajući stare i nove prostore, stara i nova iskustva, stare i nove realnosti, pri čemu se događa zanimljiva transgresija značenja.

Svaki novi Almin ciklus zato je promišljena autorska priča koja pomiče granice i rezultira novim nadograđivanjem osobnog vizualnog sustava, u kojem je važna forma i konstrukcija, struktura i tekstura, linija i boja.Gdje je važna disciplina mišljenja, ozbiljnost pristupa i preciznost izvedbe. Ali gdje je isto tako važan i slobodan uzlet mašte, impulzivnost geste i titraj emocija. Zato je u njezinu uređenom vizualnom sustavu svaki putu matricu podmorja utkana, kao potka,maštovita, intrigantna priča. U ovome novom ciklusu,priča inspirirana motivom čipke. Oblikovala ju je Alma,potaknuta ljepotom naše čipkarske baštine,kao pričuo linijama i opipljivo-mekim vlaknima,o profinjenim bijelim tkanjima, o taktilnim nitima, slikotkanim podmorskim pređama i imaginarnim krajolicima.

Neobičnimsinergijskim zagrljajimafizički opipljivoga i vizualno iluzivnoga, sukladno fantazmagoričnoj poetici svoga izričaja, otvorila je ona tako ovdje pogled u novi magični svijet,u kojem se britkost sugestivno i ekspresivno suprotstavlja mekoći, razbarušenost verističkoj preciznosti, a gibljivost organskoga postojanosti anorganskoga.Tu supostoje, u jukstapoziciji, realne i imaginarne strukture izmaštanih zemnih i podvodnih oblika, stvarajući jedan očuđen, imaginarni krajolik, linijski složen i labirintičan, koji je smješten u neke nedefinirane 'prostore između'. Prostore u kojima linije pletu čipkastu ornamentiku vibrirajući u sinkopiranom ritmu, po površini i po dubini,te tako tkajući„čarobno predivo tuge, veselja, nevinosti, erotike i tajnovitosti.'

Almina 'Slikotkanja' naglašeno su komunikativne vizualno-taktilne slike i u njima autorica propituje izražajne mogućnosti simbiotički sljubljenih medija i tehnika. U tom procesu ona aktivira i gledatelja kao sudionika događanja, navodeći ga usmjerenim vizualno-haptičkim podražajima da otvori sve svoje senzore. A onda u toj uspostavljenoj komunikaciji intrigira njegovu percepciju, ostavljajući ga u nedoumici gdje u pretapanjima imaginarnoga i stvarnoga prestaje zbilja, a gdje počinje iluzija.

Odnosno gdje je ona jedva vidljiva granica kad profinjena i jasno iscrtana linija postaje fizički opipljiva nit. Isto tako, navodi ga da stalno dvoji oko toga što jest, a što nije kod dekonstruiranih i dezintegriranih kolaža, jer u novonastalom paralelnom prostoru sve postaje imaginarno, počinje lelujati, naizgled se bez reda zgušnjava ili rasipa, funkcionirajući u nekom, čini se, kaotičnom neredu. Međutim, ta  neuređenost ipak je prividna i nije slučajna, već je smišljena i organizirana, a 'pomak' u kontroli sustava je programiran, pa je odnos reda i nereda proračunato entropijski. Dojam kaotičnosti tako se na kraju pretvara u neobičnu i poetičnu  harmoniju kaosa.
 
Alma Dujmović rođena je 1958. u Puli. Diplomirala je 1984. na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu. Živi u Puntu na otoku Krku. Svoj likovni izraz kontinuirano gradi istraživanjem i kombiniranjem različitih likovnih materijala, spajajući tako na jednoj podlozi slikarske, crtačke i grafičke tehnike. Karakterističnom okvirnom temom podmorja, kao i oblika proizašlih iz složenih, vidljivih ili izmaštanih formi, te mikro struktura stvarnog i izmišljenog svijeta, strukturira površinu,  mijenjajući po potrebi veličinu podloge od minijature do velikog formata.

Do sada je održala više od četrdeset  samostalnih izložbi, a sudjelovala je na isto toliko skupnih u domovini i inozemstvu. Njezina se djela nalaze u mnogim javnim i privatnim zbirkama diljem svijeta. Sudjelovala je u radu više slikarskih kolonija, a dobitnica je i nekoliko otkupnih nagrada i priznanja za svoj rad i kulturnu djelatnost. Umjetnica je stalno zaposlena kao likovni pedagog u Osnovnoj školi 'Fran Krsto Frankopan' na otoku Krku. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeka od 1985. godine.