Preskočite na glavni sadržaj

Stanica DIVA u MSU Zagreb

Autori i suradnici Stanice DIVA -  DIVA Station (SCCA-Ljubljana)predstavljaju se danas, u četvrtak, 30. listopada,  u 17 sati, u Muzeju suvremene umjetnosti. Otvorenje izložbe i projekcija na medijskoj fasadi najavljena je s početkom u 19 sati.
mjesto: Zagreb; Muzej suvremene umjetnosti, Avenija Dubrovnik 17
url: http://www.msu.hr
Autori i suradnici Stanice DIVA -  DIVA Station (SCCA-Ljubljana) Barbara Borčić, Dušan Dovč, Ida Hiršenfelder i umjetnica Nika Grabar prestavit će postupke vezane uz produkciju, historizaciju i pretraživanje Stanice DIVA, arhiva  slovenske video i medijske umjetnost. Nakon prezentacije i rasprave prikazat će se i video esej autorice Nike Grabar, 'DIVA u Galeriji Škuc', u kojemu se  tema arhiviranja interpretira kroz prizmu očuvanja sjećanja.

Dva (Videospotting) video programa pokazat će se po prvi puta u Muzeju suvremene umjetnosti: Industrijski pejzaž u izboru Mihe Colnera i Feedback Loop u izboru Ide Hiršenfelder.
Industrijski pejzaž  / Izložba u predvorju knjižnice (30. 10.–10. 11.)
Kustos: Miha Colner
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2011
 
Socijalistički režim koji  je dobar dio dvadesetog stoljeća bio na vlasti u zemljama Istočne Europe pratila je i snažna propaganda u  zapadnim demokracijama koja je iznjedrila brojne stereotipe o tom geopolitičkom  području. Neke od uobičajenih predrasuda o “divljem istoku” prije (i poslije) pada Berlinskog zida su totalitarna organizacija svakodnevnog života, siromaštvo, represija, bezakonje, specifična kolektivna urbanizacija i agresivna industrijalizacija .Takav je diskurs pronašao svoj put i u kontekstu suvremene umjetnosti koja nerijetko istočni dio starog kontinenta predstavlja kao sumorno i mračno mjesto obilježeno ostacima nekad naprednih arhitektonskih projekata i raspadajućih industrijskih postrojenja.

Izbor od pet radova  pokazuje nekoliko različitih umjetničkih žanrova i generacija umjetnika  iz Slovenije koji se pozivaju na mračne motive poput napuštenih industrijskih prostora. Ipak, u tim se  radovima industrijsko naslijeđe interpretira na ne-dogmatski i dvoznačan način koji ne podrazumijeva nužno i negativne konotacije.
 
Video radovi na izložbi: Ana Sluga, Away (2006); Zemira Alajbegović & Neven Korda, It Rains (1986); Marko A. Kovačič, Song of Flesh and Image Was Made Body (1985); TEMP (Robertina Šebjanič, Peter Košir, Luka Prinčič), Cona D (2005); Sašo Podgoršek, Vertigo Bird (1996).

Feedback Loop
Projekcija na medijskoj fasadi (MSU Zagreb)
Od 30. listopada do 6. studenog, 2014
Koncepcija: Ida Hiršenfelder
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2013
 
Feedback Loop predstavlja dio video arhiva koji je od iznimne važnosti za razumijevanje video umjetnosti i njezina utjecaja u društvu, no koji ostaje gotovo u potpunosti nezamijećen zbog svoje, uvjetno rečeno, ne-reprezentativne prirode. U odabranim se radovima umjetnici na istraživački način pristupaju jeziku videa, što će reći da izalze izvan granica propisanih uvriježenim načinima prezentacije u galerijskim prostorima ili na festivalima. Nadalje, oni ne slijede  niti neku linearnu narativnu logiku – riječ je o vizualnim eksperimentima koji uključuju estetiku dosade sa stalnim ponavljanjem i diskretnom modulacijom vizualnih efekata. U početku, većina njih nije niti bila mišljena za galerijski prostor - brojne su video radove dugog formata snimali sami umjetnici kao nus-produkte svojih VJ- performansa  (Maja Smrekar); ili kao kolaž snimljenog materijala koji se od kraja 80-ih godina prošlog stoljeća smatrao bezvrijednim i stoga se stalno iznova rezao, montirao i koristio ( Rok Sieberer- Kuri, Zemira Alajbegović i Neven Korda – ZANNK, Mirko Šimič); ili pak kao eksperiment sa ranim video-oscilatorima (poput ranih eksperimenata Mihe Vipotnika iz 70ih). Na kraju, tu su i eksperimenti koje proizvode generativni računalni programi za AV manipulaciju i prijenos podataka putem streaming (Tanja Vujinović, Luka Dekleva i Luka Prinčić).
 
Video radovi na medijskoj fasadi: Mirko Simič, Parabola (1997); Maja Smrekar, Imaginarium of Electromagnetic Transformations (2009); ZANK (Zemira Alajbegović, Neven Korda), Poppers (1988); Nika Špan, Per aspera ad astra (1999); Luka Dekleva, Sen/za Televizijo/a (2009); Rok Sieberer – Kuri, Technotime (1999); Tanja Vujinović, Extagram / Oscilo (2007); Miha Vipotnik, Video Graphics (1975); Emil Memon, Blue Movie (1983); Luka Dekleva i Luka Prinčič, Singing Bridges Bizovik (2008).

DIVA Station je kompendij SCCA projekata koji  teži ka istraživanju, dokumentiranju, arhiviranju, analizi, interpretaciji, prezentaciji, diseminaciji i promociji video i novomedijske umjetnosti putem dokumentarnih, arhivskih i kuriranih programa koji su dostupni on-line i otvoreni za daljnju suradnju. Stanica DIVA je i partner u  projektu GAMA (Gateway to Archives of Media Art)  međunarodnoj internetskoj platformi koja okuplja osam europskih video i medijskih arhiva  kako bi ih učinila čim vidljivijima i dostupnijima. Sadrži više od 1000 isječaka i radova slovenskih umjetnika (od 1969 do sada) i redovito se osvježava.  DIVA je  mrežni arhiv sa hipertekstualnom bazom podataka i pretraživačem koji omogućuje otvoreni pristup video i novomedijskim radovima. S druge strane, Diva Mediatheque, smještena u Projektnoj sobi SCCA i djelomično dostupna na Internetu, okuplja oko 500 video i medijskih radova međunarodnih umjetnika i neke od najreprezentativnijih nacionalnih arhivskih video zbirki.
 
Videospotting je serija kuriranih programa video umjetnosti u Sloveniji koja uključuje prezentacije, izložbe i projekcije u međunarodnim izložbenim prostorima.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2014
Koprodukcija: Muzej suvremene umjetnosti Zagreb
Koncepcija i realizacija: Barbara Borčić, Ida Hiršenfelder, Dušan Dovč