Preskočite na glavni sadržaj

Baština za razvoj / Tomislav Šola

Predavanje 'Baština za razvoj (II)',  prof. dr. sc. Tomislava Šole, održava se danas, 20. listopada, u 17 sati, u Muzeju suvremene umjetnosti. 
vrijeme: 20.10.2014. 17,00
mjesto: Zagreb; MSU, Avenija Dubrovnik 17
url: http://www.msu.hr
Ciklus se sastoji od 6 dvosatnih predavanja (dva puta po 45 min, power-point, uz stanku za osvježenje). Predavanja su ponedjeljkom u 17 sati:
06. 10.: Javna memorija za društveni razvoj
20. 10.: Baština za razvoj (II)
03. 11.: Znanost o baštini - za bolju praksu
17. 11.: Marketing baštine
01. 12.: Umijeće komuniciranja baštine
15. 12.: Baština u održivom turizmu
 
Baštini se nude mnogi izazovi - od znanosti do društvenog projekta, od industrije baštine do turizma, ugostiteljstva i zabave. Taj je izbor opterećen s mnogo zabuna i nerazumijevanja. Baština je predmet manipulacije da bi poslužila raznim interesima i bit će sve više izložena opasnostima tržišta i profita. Strateški važna za razvoj i opstanak identiteta, baština prestaje biti samo znanstvena i stručna tema.
Za poznavanje baštine, razvijanje potrebnog ukusa i osjećaja mjere potrebno je znanje, prikladna iskustva ili bar uvjerljiv transfer takvih međunarodnih iskustava. Ovo je pokušaj da se taj prijenos dogodi i izvan strukovnih ograničenja, kao otvoren i u javnom prostoru. 'Academia Mnemosophica' ime je s utemeljenjem: 'akademija' je neobavezna, opuštena forma stjecanja znanja, a mnemozofija je, iako naizgled samo provokativna kovanica (1987) - izravan pogled u budućnost baštine. Iza toga je strukovna praksa, devet knjiga, te stotine predavanja i članaka, uglavnom u inozemstvu.

MSU je pak logično mjesto za, zapravo, konceptualistički javni projekt - ovaj puta s područja znanosti i društvene memorijske prakse. Svaki muzej suvremene umjetnosti je mjesto gdje se uobličuje stvarnost. Teorija i umijeće sabiranja, skrbi i posredovanja javnog pamćenja područje su inovacija i opravdanih očekivanja. Mogu, naime, pridonijeti prosperitetu zajednice, pomažu razumjeti kako formiramo svijest o sebi i svojoj okolini, kako se uobličuje javni diskurs, te čemu služi prošlost.