Preskočite na glavni sadržaj

Burhan Hadžialjević / Maja Kalafatić / Evin Hadžialjević

Studio Galerija Gasspar u suradnji sa Gradskom galerijom Fonticus Grožnjan, u nedjelju, 14. rujna, u 19 sati, u Studiju Galeriji Gasspar Grožnjan, otvara samostalnu izložbu Burhana Hadžialjevića 'All you need is Love' te performans Maje Kalafatić i Evin Hadžialjević 'Rez / Cut'.
vrijeme: 14.09.2014. 19,00
mjesto: Grožnjan
url: http://www.iffbratislava.com/
Burhan Hadžialjević pred promatrača iznosi skupinu balona koji, autorovom intervencijom, tvore riječ Love, ljubav. Ovi bijeli predmeti od kojih je sačinjen znakoviti objekt iniciraju mnoga značenja. Sva se daju svesti na benigno, pozitivno označavanje dječje igre, oznake slobode kad ih pustimo da polete ili krhkosti kad se nepažnjom raspuknu. Simptomatična je povijesna sudbina čovjeka koji se 1709. godine u Portugalu balonom podigao u zrak. Inkvizicija ga je osudila na progonstvo, a balon uništila. Drugi pristup letenju nudi lirski i miroljubivi dojam kojeg izaziva istočnjančki običaj da se uz proslave puštaju papirnati baloni sa svjećicama. U predvečerja, ovi lampioni u grupama bešumno odlijeću i u visinama nestaju iz vidokruga.

Drugu cjelinu predstavlja objekt čiji su sastavni dijelovi ljudska figura iz streljane koja poput Karijatide stoji ispred svjetlećeg izloga. Prema legendi, Karijatide su osuđene na mirovanje svojom voljom. One predstavljaju u kamen zarobljene ljepotice koje su se radije okamenile nego postale erotski plijen osvajačima. Osvijetljeni okvir pomiče ju u vrijeme reklama i suvremenog marketinga. Figura je više puta nastrijeljena, a pozadina je opremljena rasvjetom i napisima koji podupiru temu ovog projekta. U svojevrsni izlog umjetnik intervenira zapisima koji otkrivaju laži kojima je civilizacija stavljena u stanje stalne konfuzije. Ovaj dramatični objekt, nastrijeljene Karijatide, nastao je na temu ljudske želje za moći manifestirane pucanjem iz oružja. Bizarno ljudsko učenje vještini ubijanja podupire niske strasti. Znamo da, ako Karijatida padne, za njom se ruši cijeli strop. 

Treći dio projekta je najopsežniji i najsofisticiraniji. On se sastoji od osam slikarskih radova na stalcima postavljenima u prostor. No, slike su upakirane te kao takve nedostupne promatraču. Svaki rad je ovijen krojenom platnenom ovojnicom i ima zupčani zatvarač koji je ušiven na način da tvori linijske figure: krug, kvadrat, trokut i druge modifikacije mogućih procjepa. Svi patentni zatvarači opskrbljeni su lokotom koji osigurava da nepoželjno oko ne može vidjeti platno. Ovi plošni paketi izazivaju znatiželju koja je potaknuta zaključanim lokotom. Postavlja se pitanje: Zašto je umjetnik naslikao radove, a ne možemo ih vidjeti? iz teksta Eugena Borkovskog