Preskočite na glavni sadržaj

'Video, televizija, anticipacija' u Korčuli

Siva zona ugošćuje grupnu izložbu 'Video, televizija, anticipacija' čije su kokustosice Branka Benčić (Pula, Zagreb) i Aleksandra Sekulić (Beograd). Otvaranje će biti u subotu, 23. kolovoza, od 21 do 23 sata, s uvodnom riječi kokustosice Aleksandre Sekulić. Izložba je prvi puta prikazana u Hrvatskoj, nakon postava prošle godine u Beogradu.
vrijeme: 23.08.2014.
mjesto: Korčula; Siva zona, biskupa Luke Tolentića 6
url: http://grey-area.org

U posebnom postavu prilagođenom galerijskom prostoru na tri kata Sive zone, predstavljeni su radovi slijedećih umjetnika: Bojan Jovanović, Dalibor Martinis, Studio Imitacija Života (Darko Fritz, Željko Serdarević), Dejan Vlaisavljević NIKT, Zhel (Željko Vukičević), Low-Fi Video.

Anticipacija je ugrađena perspektiva, ono što otkrivamo epistemologijom zaboravljanja, ili evociranjem (pred)osjećaja budućnosti umjetnosti i medija kao horizonta video praksi u inicijalnom istraživanju i agonističkom odnosu s televizijom. U cjelokupnom kulturnom prostoru bivše SFRJ možemo pratiti i prepoznavati neke kontinuitete i anticipacije odnosa produkcije kino klubova i pionirskog rada s videom. Televizija postaje referentno mjesto, koje reflektira njezinu produkcijsku moć i dominaciju, kao i formativan utjecaj na oblikovanje specifične estetike.

Ova izložba povezuje radove iz nekoliko desetljeća: od borbe za širenje polja umjetničkih intervencija, koristeći medije kao “prostor tokova”, radikalnih praksi jugoslavenskog kino-amaterizma i alternativne kulture osamdesetih; eksperimenata u televizijskom programu i aproprijacije medijskih slika, do stvaranja samoorganiziranih medijskih prostora razvijanih videom kao medijem novih microcinema zajednica.

Istovremeno dok je televizija oblikovala specifičnu umjetničku estetiku, umjetnost je oblikovala televiziju, a radovi umjetnika prisutni na izložbi preispituju upravo kulturni utjecaj televizije i njezin autoritet. Umjetnici su destabilizirali konvencije gledanja televizije i dovodili u pitanje  pasivan odnos promatrača i televizije, kao i načine kulturne proizvodnje i potrošnje. Osvrtom na povijest slobode koju je tražio, u procesu smo vraćanja budućnosti videu, otkrivanja tada anticipiranog, a danas aktualnog potencijala.