Preskočite na glavni sadržaj

Sanja Rotter u HDD galeriji

U četvrtak, 15. svibnja, u 20 sati, u HDD galeriji, otvara se izložba 'Woodoir', produkt dizajnerice Sanje Rotter. izložba ostaje otvorena do 31. svibnja.
vrijeme: 15.05.2014. 20,00
mjesto: Zagreb; HDD, Boškovićeva 18
url: http://dizajn.hr
Serija namještaja Woodoir, koja označava početak Sanjinog interesa za drvo, funkcionira kao spiritualna kontemplacija na temu analogije života čovjeka i drva. Drvo je istovremeno kruto i elastično, tvrdo i meko, hladno i toplo., a svaku od tih naizgled proturječnih karakteristika moguće je povezati s određenim razdobljem života – odrastanjem, zrelošću ili umiranjem.

Nastali proizvodi imaju velik spoznajni potencijal, a jedan od najsnažnijih artefakata iz te serije, stol Zima, izrađen je od hrasta starog nekoliko tisuća godina. Izvađen s dna riječnog korita Abonos, crni dub, mumifikacija je živog organizma, konzerviran bez prisustva kisika za budućnost. Za neku buduću zadaću i funkciju. Izrazito tvrd i postojan, opire se prolaznosti, u iščekivanju nekog novog života.

 
Sanjini radovi nastaju u potpunom i bezrezervnom dizajnerskom učesništvu i predanosti. Ona prati proizvod od faze inspiracije, preko skica, predmodela do manualne i strojne finalizacije konačnog produkta u radioničkom okruženju. Osim užitka stalnog dodira s materijalom, njeno suočavanje i osobni angažman s izradom vlastitih proizvoda shvaćeno na tako cjelovit način bitka je koja prodire u sve pore njenoga bića. Vječno u propitivanju, sumnji, s zavidnom samokritikom, sve je nabijeno emocijama koje osvajaju i zadivljuju. Pod izlikom upotpunjavanja budžeta, Sanja od drva kreira i autorski nakit – Woodoir Noir.

Ovdje kao da je riječ o njenom osobnom hvalospjevu, odi ovom materijalu i njegovoj obradi. A kad znamo o kojem se materijalu radi – riječ je o odi životu. Pažljivo odabran materijal, tekstura, boja prolazi kroz minuciozan proces oblikovanja koji je uvijek nov, neočekivan i uzbudljiv te završava, kako sama iskreno i istinito kaže: kad skužim da je nakit gotov. Nepretencioznost i 'živ' proces nastanka ovog nakita osvaja svojom neposrednošću i izravnošću. Mada Sanja jako dobro poznaje genezu, porijeklo i karakteristike materijala u kojem radi, u svoje drvene broševe i prstenje ponekad subverzivno ugrađuje i anonimni drveni komadić kojeg naziva 'nepoznato drvo'. Rezultat je neodljepljivi spoj tisućljetnog abonosa, drva poznatog porijekla i radioaktivnim izotopom određene starosti – to drvo kao da zna sve o svemu i kao da je s nama oduvijek – s komadićem slučajno pronađenog drva na podu radionice.

Rješenje – koje često karakterizira potpuna formalna dorečenost kompozicije i vrlo precizna mehanička dorada – nosi klicu namjerne zavodljive nedorečenosti i mistike. Sitan i zaigran odjek vjere u život, vječno neodrastanje, prihvaćanje slučajnosti i sretnog trenutka. Iz teksta 'Dizajner – proizvod dizajna' Damira Bralića