Preskočite na glavni sadržaj

Sanja Pribić u galeriji Modulor

U utorak, 4. ožujka, u 19 sati, u galeriji Modulor otvara se izložbe fotografija Sanje Pribić, pod nazivom 'Svjetleće kružnice'.
vrijeme: 04.03.2014. 19,00
mjesto: Seoul, Korea
url: http://www.theatre-epicentre.org
'Izložba fotografija lustera snimljenih uglavnom u crkvama želi istražiti drugačiju percepciju ovog uporabnog i dekorativnog objekta, određenog razdobljem nastanka i njegovom namjenom. Gledan odozdo, svaki se klasično oblikovan luster pretvara u kružnicu iz koje je u prvi mah nemoguće iščitati pravu prirodu objekta. No, ta pomaknuta vizura, odnosno pozicija snimatelja smještenog točno ispod samog središta, daje običnom objektu drugu dimenziju i dekorativnu kvalitetu. Izvučen iz stopljenosti s okružjem, sveden na kružnicu, luster postaje dijelom priče o kružnom obliku koji nema ni početak ni kraj, koji je, bez obzira na izvanjske razlike, simbol cjeline i sveobuhvatnosti.

No, time priča ne završava, već tek počinje…


 
Premda je po naravi, dakako, statičan, luster-kružnica pretvara se u svojevrsni kotač, asocirajući (i) mogućnost kretanja, odlaska, bijega… Budući da je većina izloženih fotografija nastala tokom putovanja, kako onih bliskih, tako i dalekih, metafora luster-kotač-kretanje postaje i više nego primjerena.

Time tumačenja nastala iz specifične vizure promatrača nisu iscrpljena. Zavisno od percepcije, odnosno karaktera izabranog objekta, prepoznajemo sunce okruženo zrakama ili  svjetlosnu aureolu…U ovom slučaju asocijativna poveznica može biti prostor u kojem je fotografija nastala, budući da se često radi upravo o sakralnim objektima.

Izvučen iz konteksta nezanimljivosti uvijek prisutnog inventara crkvenog ( ili nekog drugog ) prostora, svaki luster pretvoren u svjetleću kružnicu izmješten je iz ograničenja nametnutog funkcijom. Oslobođen rutinske predvidljivosti, ovaj sveprisutni objekt svakodnevice, očekivan ali baš stoga 'anoniman', počinje kotrljati svoju osobnu, sasvim novu, osobitu priču. Svjetleće kružnice zabilježene okom fotoaparata, u zamrznutom trenutku prestaju biti ono što uistinu jesu.

Intencija ove izložbe jest ispitati upravo taj, često neprepoznatljiv, 'novi život' jednog uporabnog objekta.' Sanja Pribić