Preskočite na glavni sadržaj

Mimara predstavlja crteže francuske umjetnosti

U utorak, 26. studenog, u muzeju Mimara, Zagreb, otvara se izložba 'Boichot, Gavarni, Friesz - tri francuska crtača, šest crteža, tri stoljeća', na kojoj će publika, do 15. prosinca, imati rijetku privilegiju vidjeti originalne crteže, čuvane u posebnim uvjetima.
vrijeme: 26.11.2013. 19,00
mjesto: Zagreb; Studio Muzeja Mimara, Rooseveltov trg 5
url: http://www.mimara.hr
Émile-Othon Friesz
Crteži koji su najosjetljiviji muzejski predmeti rijetko kada se izlažu. Osjetljivi su na promjene temperature i svjetlosti i zato se čuvaju u depoima. Svjetlo djeluje na boje koje izlaganjem postaju svjetlije, a mijenja se i boja i izgled papira na kojem je crtež nastao. Oštećenja su nepopravljiva! Na ovoj će izložbi publika imati rijetku privilegiju vidjeti originalne crteže koji će biti izloženi u posebnim uvjetima: svjetlo će biti od najviše 50 luksa, a aparati za odvlaživanje automatski će održavati idealnu vlagu u zraku.

Značaj ove izložbe je i u tome što su na njoj izloženi crteži koji su znanstveno istraženi i objavljeni. 'Krećući se jednim od najosjetljivijih atributivnih područja povijesti umjetnosti, crtežima', Slaven Perović, muzejski savjetnik u Muzeju Mimara ovdje je izložio šest crteža koje je atribuirao i smjestio u precizan vremenski okvir.

Ovom su studijskom izložbom obuhvaćena tri značajna stoljeća francuske umjetnosti, XVIII., XIX. i XX. Predstavljaju ih sa šest crteža tri zanimljiva i značajna umjetnika. Osamnaesto stoljeće zastupa Guillaume Boichot, rijedak i malo poznat umjetnik za kojega je i u Francuskoj malo koji stručnjak čuo. Počeo je kao 'neomanirist' da bi se u zrelom stvaralaštvu ugledao u antičku umjetnost. Devetnaesto stoljeće predstavlja Paul Gavarni koji je jedan od najznačajnijih crtača i karikaturista devetnaestog stoljeća. Za života bio je cijenjeniji od Daumiera. Svojim je crtežima stvorio likovni pandan Balzacovoj 'Ljudskoj komediji'. Émile-Othon Friesz predstavnik je umjetnosti XX. stoljeća. Djelovao je u prvoj polovini stoljeća. Jedan je od najznačajnijih predstavnika fauvističkog pravca i na ovoj izložbi zastupljen je s tri crteža iz triju različitih faza stvaralaštva: ranom, pedfauvističkom, fauvističkom i kasnom u kojoj je promišljao svoje ranije stvaralaštvo