Preskočite na glavni sadržaj

Retrospektiva Daniela Šuljića u kinu 'Tuškanac' i Pulskoj filmskoj tvornici

Uz prisutnost autora, kratki utorak u kinu 'Tuškanac' 15. listopada donosi 12 kratkih filmova Daniela Šuljića, jednog od najnagrađivanijih hrvatskih animatora mlađe generacije. Dvadeset godina bavljenja animacijom Daniela Šuljića bit će obilježeno i retrospektivom u Klubu Pulske filmske tvornice, u četvrtak, 17. listopada. Autor će biti prisutan putem videolinka, a razgovor će voditi pulski animator Draško Ivezić.
vrijeme: 15.10.2013.
mjesto: Zagreb i Pula
url: http://www.hfs.hr

Šuljićevi filmovi prikazani su na više od 200 međunarodnih festivala na kojima su osvojili više od 20 priznanja.

Daniel Šuljić (rođen 1971.) studirao je na zagrebačkoj Akademiji likovne umjetnosti, a potom animaciju u Beču, gdje je diplomirao 1997. filmom Sunce, sol i more. Tematski i tehnički raznovrsni, njegovi filmovi svjedoče o specifičnom umjetničkom senzibilitetu, ali i eksperimentatorskom duhu. Filmovi rađeni uljem na staklu i animiranjem zrnaca kave na staklenoj podlozi, kao i oni nastali animiranjem crteža u olovci, na papiru, imaju prepoznatljiv stil. Osim Kratkog života (2007.) koji je rezultat suradnje s Johannom Freise, gotovo svi Šuljićevi filmovi su pretežito crno-bijeli, naglašavaju crtež, ali i negiraju postojanost čvrste linije titravošću zrnaca kave ili tragovima ulja na staklu. Baveći se različitim temama koje su ponajprije inspirirane svakodnevicom i suvremenim životom, Šuljić ispisuje svojevrstan dnevnik vlastitih životnih senzacija. Dok su Sunce, sol i more niz nostalgično-poetskih slika, Kolač (1997.) je priča o nemoći pravde među ljudima i banalnostima koje prerastaju u sukobe, Film s djevojčicom (2000.) govori o suočavanju djeteta s izvanjskim svijetom, a Mogu si to jako dobro zamisliti (2003.) predstavlja autorovo razmišljanje o mogućnosti gubitka djeteta. Di je, ni je (2001.) glazbeni je spot koji s dozom duhovitosti pripovijeda pučku romantičnu priču, a Kratak život, rađen prema stripu koautorice J. Freise, donosi sumornu priču o djevojci u suvremenom društvu i nemogućnosti vlastitog ostvarenja u njemu. Treba spomenuti da korištene tehnike, oblici, stilovi i načini likovnog izraza u svakom filmu odgovaraju odabranoj temi, odnosno obrađenoj priči, a Šuljić, koji je ostvario i uspješnu karijeru glazbenika, pažljivo i s istančanim osjećajem za ritam, zvukove i glazbu usklađuje s atmosferom i ritmom filma. (Mihaela Majcen Marinić) Opširnije

Raspored programa:
1993 - Evening Star, Hochschule.f.A.K., Wien, 4′ 10″
1994 - Walzer, H.f.A.K., Wien, 3′ 00″
1995 - Leckdonalds, H.f.A.K., Wien, 2′ 30″
1996 - Highway 59, sa GONE BALD H.f.A.K., Wien, 2′ 20″
1997 - Sunce, sol i more, H.f.A.K., Wien, 4′ 50″
1997 - Kolač, Zagreb film, Zagreb, 7′ 50″
2000 - Film s djevojčicom, Zagreb film, Zagreb, 8′ 30″
2000 - Zlatorog, Mutual loops, Wien, 2′ 30″
2001 - Di je? Ni je, sa ŠO MAZGOON Dignitaj volumen, Wien, 3′ 00″
2003 - Mogu si to jako dobro zamisliti, Wien/Zagreb, 3‘ 50″
2007 - Kratak život, sa Johannom Freise, Wien/Kiel, 9′ 02″
2011 - U lancima, Kreativni Sindikat, Zagreb, 7‘ 00″