Preskočite na glavni sadržaj

Studio Golo Brdo ugošćuje Mladena Stilinovića

Izložba suvremenog i konceptualnog umjetnika Mladena Stilinovića otvara se 3. kolovoza s početkom u 20:30 sati u Studiju Golo Brdo, Rovinjsko Selo.
vrijeme: 03.08.2013.
mjesto: Rovinjsko Selo
url: http://golo-brdo.brajnovic.com/

Plješčite sebi labudovi
 
Treba se približiti slici da bi se pročitao tekst. Kada čitaš tekst ne vidiš sliku. Veza između slike i teksta – zagonetka – ništa – nema – katkad previše. U različitim pravcima. Neravnoteža. Ljuljanje. Bijela boja jede mi iz ruke – pripitomio sam je. Eto – može biti bol – tišina – zid – ništa – tek podloga – beskonačno – eto labuda – ljepote. He he he.

Mladen Stilinović

Mladen Stilinović rođen je 1947. godine u Zagrebu. Vodio je Galeriju proširenih medija od 1981. – 1991. godine , a bio je i jedan od suosnivača Galerije Podroom, koja je djelovala od1978. do 1980. godine. Izlagao je na brojnim samostalnim I svjetskim izložbama u zemlji i u svijetu.

 Od 1975. do 1981. godine bio je član Grupe šestorice autora, konceptualne grupe umjetnika koji su isticali ideju kao osnovu umjetničkog djela, a prvenstveno su izlagali u gradskim javnim prostorima, na „izložbama-akcijama“ , kako ih je nazvao Mladen Stilinović. Njegove radove uglavnom čine jednostavne, no provokativne parole ili tekstovi, a često se poigrava i s govornim klišejima, primjerice u radu Čuo sam da je umjetnost….

 Od sedamdesetih godina često koristi crvenu boju, propitujući, a često i ironizirajući, dominantnu društvenu ideologiju. Godine 1976. nastaje rad Pisano krvlju, gdje Stilinović krvlju ispisuje parole poput Nema umjetnosti bez krvi, Svaki posao je krvav… itd. Iste godine nastaje i rad Izvađen iz gomile, gdje umjetnik iz fotografije današnjega Trga bana Jelačića, snimljene iz zraka, izrezuje figure ljudi.

 Od 1984. do 1990. nastaje poznati ciklus Eksploatacija mrtvih, koji je izlagan na važnim međunarodnim izložbama poput Documente u Kasselu 2007. godine. Jedna od tema koja je zaokupljala Stilinovića od početaka bavljenja umjetnošću, tema boli, kulminirala je radom Rječnik bol, izloženim na 50. venecijanskom biennalu 2003. godine. Objašnjenja riječi iz rječnika umjetnik je prekrio korektorom i umjesto njih, kao objašnjenje svake riječi, napisao – bol. (Tekst: J. Bubaš preuzet s www.avantgarde-museum.com)