Preskočite na glavni sadržaj

Cantusove 'Nove avanture' na Splitskom ljetu

Cantus Ansambl održat će u sklopu 59. Splitskog ljeta pod ravnanjem maestra Berislava Šipuša, koncert nazvan Nove avanture 29.srpnja, u 21 sat, u Meštrovićevim Crikvinama - Kaštilcu. Na repertoaru su djela  Györgyja Ligetija i Gustava Mahlera, u čijem izvođenju će im se pridružiti četvero istaknutih solista, sopranistice Lidija Horvat i Tamara Franetović-Felbinger,  mezzosopranistica Ivana Srbljan i bas Ivica Trubić.
vrijeme: 29.07.2013. 21:00
mjesto: Split
url: http://www.splitsko-ljeto.hr/
Na prošlogodišnjem Splitskom ljetu Cantus Ansambl nagrađen je Juditom za izvođenje kompozicija splitskog skladateljskog kruga, a u ponedjeljak će izvesti Avanture i Nove avanture György Sándor Ligetija, (1923 - 2006) jednog od najpoznatijih skladatelja druge polovice 20-og stoljeća, široj javnosti najpoznatijeg po glazbi za brojne Kubrickove filmove 2001: odiseja u svemiru, Isijavanje, Oči širom zatvorene. 

Avanture (1960), kao i kasnije pridruženo djelo Nove avanture (1965), kompozicija je za tri pjevača i instrumentalni septet, s tekstom za koji Ligeti nije želio da ima semantičkog značenja. Svatko od pjevača ostvaruje po pet uloga koje izražavaju pet emotivnih područja. Kroz njih se pjevaći prebacuju brzo i naglo, omogućujući im neprestanu prisutnost u cijelom komadu. Ligetijeva glazba i kasnije ostaje pod utjecajem elektroničkih eksperimenata, a mnogi od zvukova koje stvara podsjećaju na  elektroničke teksture koje Ligeti naziva "mikropolifonijom".

Od djela Gustava Mahlera (1860 - 1911), jednog od najvažnijih skladatelja kasnog romantizma, za splitski su koncert pripremili  Četvrtu simfonija u G-dur, za sopran i komorni orkestar (1900). Njegova Četvrta simfonija izgrađena je oko pjesme "Das Leben himmlische". Ona se na različite načine pojavljuje u prvim trima stavcima, da bi se u cijelosti pojavila u četvrtom stavku kao sopranski solo.

Motivi "Das Leben himmlische" nalazili su se u Mahlerovoj Trećoj simfoniji, no on ih je na kraju odlučio ne koristiti na tom mjestu, da bi umjesto toga tu pjesmu učinio ciljem i sadržajem Četvrte simfonije. Tako Četvrta simfonija predstavlja sadržajno ispunjenje glazbenog svijeta Treće, a to je opet dio veće tetralogije prvih četiriju simfonija.