Preskočite na glavni sadržaj

Kino umjetnika: Ibro Hasanović

U četvrtak, 18. travnja, u 19,30 sati, u dvorana Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti, u sklopu programa Kino umjetnika predstavlja se Ibro Hasanović.
vrijeme: 18.04.2013. 19,30
mjesto: Zagreb; MSU, Dvorana Gorgona, Avenija Dubrovnik 17
url: http://www.msu.hr
Radovi Ibre Hasanovića predstavljaju mjesta čije se značenje artikulira u procjepu između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Oni su mjesta susreta različitih referenci, narativa i tekstova iz područja filma, umjetnosti, književnosti, poput Tarkovskog, Godarda, Sidrana ili Caspara Davida Friedricha. Slike i priče koje nam donose Ibrini filmovi imerzivne su i poetične, a posebna je pažnja usmjerena na oblikovanje zvučnog krajolika, dok vizualnim kodovima i filmskim jezikom istražuje kompleksne odnose pojedinca i društva.
 
Program donosi tri novija filma Ibre Hasanovića: A short story (2011), Piccolo Greenland (2012) i Spectre (2012).

Krajolik u A short story predstavlja prostor čiji se teritorij i sudbina isprepliću stoljećima, (konstruirani) ledenjak u Piccolo Greenland, i (stvarni) brod Galeb u Spectre, predstavljaju gotovo mitska mjesta kojima autor u relaciju stavlja nagovještaj određenog stanja. To su mjesta čije je značenje duboko utisnuto u kolektivnoj memoriji, koja postaju toposi umjetničkog interesa, opisivanja neizrecivog, artikuliranja vizualnog jezika kao transfera između podsvjesnog i slika, a pokretne slike uvlače nas u prostor odnosa stvarnosti i fikcije.

U Kratkoj priči /A short story pripovjedač prepričava niz događaja koji su se zbili u nedavnoj prošlosti i nekih nagovještaja budućnosti, posredovanih usmenom predajom. Čin pripovijedanja i performativni monolog pripovjedača predstavljaju referentan okvir i središnje mjesto oko kojeg se formira narativ rada, dok cikličko ponavljanje mitologiziranih elemenata otkriva obrasce koju sudjeluju u formiranju i reguliranju društvenog i prirodnog poretka, kodova upisanih u kolektivnu memoriju.

U Piccolo Greenland ponovno nailazimo na odnos čovjeka i prirode, gdje poetični prizori hladnog ledenog krajolika romantičarskog duha predstavljaju okvir za individualnu borbu i angažman pojedinca usmjeren ka postizanju određenog cilja, dok u binarnom paru prirode i kulture prepoznajemo melankoličan prizor.

Posljednji film, Spectre jedini je koji je lišen ljudske prisutnosti. Formira se putovanjem kamere unutrašnjim prostorima vojnog broda Galeb, usidrenog u riječkoj luci. “Duhovi” Galeba kao sablasti sustava zauzimaju ispražnjeno društveno i ideološko mjesto kao referencijalno polje.
 
Ibro Hasanović (1981) živi i radi u Bruxellesu. Studirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu i na Le Fresnoy - Studio national des arts contemporains u Francuskoj. Središnje teme njegovih radova - filmova, videa, fotografija i instalacija su individualna i kolektivna memorija. Izlagao je u Turku Art Museum, Finska (2012); Open Space - Zentrum für Kunstprojekte, Beč; SPACE Gallery, Bratislava; Galleria A+A, Venecija; 52 Oktobarski salon, Beograd; Panorama 13, Le Fresnoy; Brot Kunsthall, Beč; Mestna Galerija Ljubljana, Ljubljana; Galerija P74,Ljubljana (2010), Galleria d'Arte Moderna Palazzo Forti, Verona; Galerija Galženica, Velika Gorica (2009), SPAPORT Banja Luka (2008), te Busan Metropolitan Art Museum, Južna Koreja (2006).