Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Ljubomira Levačića u Galeriji Karas

Izložba Ljubomira Levačića u Galeriji Karas
Od petka 15. veljače, u zagrebačkoj Galeriji Karas, otvara se izložba slikara i kipara Ljubomira Levačića pod nazivom 'Parovi'. Radovi se mogu razgledati do 22. veljače.
vrijeme: 15.02.2013.
mjesto: Zagreb; Galerija Karas, Praška 4
url: http://www.hdlu.hr
Na Levačićevim objektima predmetni je svijet posve reduciran, forma je svedena na geometrijsku mjeru, rukopis je (naizgled) deindividualiziran, a izbor boja sveden na nekoliko ohlađenih kromatskih jedinica. Škrtost, gotovo posnost materijala, tehnike i izvedbenog postupka svjedoče o nastojanju da se dosegne ona razina slike kada su tišina i šutnja rječitije od gromoglasne objave.

Načelno, vrijednost i umjetnički integritet djela ne zavisi od praznine ili punoće forme niti od toga dominira li jaka izvanjska gesta ili unutarnji monolog: svaki autor, iz odnosa prema svojim preferencijama, formira karakter svoga govora. Levačić se opredijelio za zgušnjavanje, zatvaranje i orijentaciju prema formi koja više upućuje na misao nego na materiju, više govori onime 'između' nego jasnim znakovima. Iako je nedvojbeno da njegov rad pripada onom dijelu suvremene umjetnosti koja se utječe prema mentalnim preferencijama umjetničkog djela, ipak je nemoguće izuzeti onaj udjel energije koji nastaje u postupku izvedbe.

Time se u Levačićevom djelu ukrštavaju vrijednosti kontemplacije i vrijednosti ekspresije, uz pažljivo i dozirano interveniranje koje ne dopušta nikakvo iskakanje izvan usvojenih gabarita. Poput svoga učitelja sa sarajevske Likovne akademije, slikara Ljubomira Perčinlića, i njemu je u postupku formiranja slike bitna ona preliminarna faza u kojoj dominira duhovni napor da se dosegne primarna vrijednost umjetničkog postupka. Ta faza nije izdvojena cjelina sa svojim zakonitostima, nego se začinje i završava sa cjelokupnim postupkom oblikovanja. Opišemo li taj postupak svjedočit ćemo polagani, metodičan, suspregnuti rad, građenje u nekoliko slojeva meke, utišane i transparentne boje.

Racionalni okvir koji je prvotno postavljen, definiran u obliku geometrijske mreže horizontalnih i vertikalnih, na momente posve olabavljenih linija ispunjava se sitnim i gustim vezom. Tako postavljeni okvir ne propušta ikoničke reference, osim što u nekim ranim radovima dopušta asocijacije ili čak izravno citiranje Maljevičevih paradigmatskih znakova križa ili kvadrata. Ako je o utjecajima i uzorima riječ, onda se one ne mogu zaustaviti samo na ideatoru suprematizma, već se mogu protegnuti daleko u naše vrijeme, sve do primarnog slikarstva i svih aktualnih minimalističkih derivata. iz teksta Marijana Špoljara

Ljubomir Levačić rođen je u Čakovcu. Završio je školu Primijenjenih umjetnosti u Zagrebu. Diplomirao slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu te magistrirao na poslijediplomskom umjetničkom studiju slikarstva na istoj akademiji. Apsolvirao je poslijediplomski doktorski studij hrvatske kulture na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Izlagao na više samostalnih i skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu . Autor nekoliko javnih plastika u Hrvatskoj i Austriji te više scenografija, kostimografija i likovnih koncepcija za kazalište i TV. Nagrađivan za likovne radove. Član Hrvatskog društva likovnih umjetnika u Zagrebu.