Preskočite na glavni sadržaj

Stanislav Habjan i Danijel Žeželj: Dućan metafora u Poreču

Stanislav Habjan i Danijel Žeželj: Dućan metafora u Poreču
Od 3. rujna, od 20 sati, u Galeriji Zuccato u Poreču gostuje Dućan metafora radionice Petikat. Autori projekta su Stanislav Habjan i Danijel Žeželj. Kao domaćini postava autori će svakodnevno boraviti u Galeriji tijekom trajanja izložbe. Zamišljen kao mjesto stvaranja, druženja i razmjene, Dućan metafora ujedno je i radionica čiji će završni rezultat biti predstavljen na zatvaranju izložbe, 17. rujna, u 20 sati.
vrijeme: 03.09.2012. 20,00
mjesto: ST.Erme, France
url: http://www.pa-f.net/
Poslije predstavljanja na prošlogodišnjem pulskom Sajmu knjiga te cjelomjesečnog zimskog gostovanja u zagrebačkoj Kući Lauba, porečka je palača Zuccato 'treća povijesna adresa' Dućana metafora.  Za građane i goste Poreča pripremljen je vrlo osobit ambijent pod nazivom Post Adria.


Stanislav Habjan, multimedijski umjetnik; autor knjiga kratkih priča Nemoguća varijanta i Interkonfidental, osnivač je i član Greiner & Kropilak Mailart Officea (1983-2003), Slipe konfidence (1993-2003) i Petikata, 2001. Izlagao i nastupao u Hrvatskoj, Francuskoj, Sloveniji, Italiji, Danskoj, Švicarskoj, Njemačkoj, Indiji... G. 1993. konstruirao Human Weight Printer, unikatni tip grafičke preše za dvije osobe kojom je ostvaren niz performansa, otisaka grafika uživo. Kao dizajner autor je brojnih vizualnih identiteta za domaće i međunarodne umjetničke projekte, filmske i glazbene festivale, izložbe i predstave. Oblikovao za nastupe hrvatskih umjetnika na venecijanskom bijenalu (1997, 2003 i 2005), plakati su mu uvršteni u Graphis poster books (1994, 1995, 2004); bio je art direktor novina za kulturu Homo volans (1995/7) i glazbenog magazina Nomad (br.1-18,1998/9). U suradnji s Danijelom Žeželjom ostvario je niz grafičkih mapa i slikovnica (Petikat Exp, 2005; Becycled Quotes, 2006; Be Fair to Dog!, 2007., Lun, 2009, Život mimo, 2010, 12P, 2011, Dućan metafora, 2011.) kao i multimedijskih projekata i performansa izvedenih u Hrvatskoj i Italiji (Homo volans,1996; Osmijeh Majakovskog, 2001; Stazione Topolo, 2003;Reflex, 2006; My Home is Your Home, 2009; Simetrija kvadrata, 2011). Za grafički dizajn nagrada na 34. Zagrebačkom salonu (Slipa konfidenca), 1999; za autorski projekt Becycled! nagrada na 40. Zagrebačkom salonu, 2006.
 
Danijel Žeželj autor je stripova i animiranih filmova, slikar, grafičar, ilustrator, scenarist. Likovnu akademiju završio je u Zagrebu, živio je u Engleskoj i Italiji, danas u Brooklynu. Radove je objavljivao u Hrvatskoj, Sloveniji, Engleskoj, Švicarskoj, Francuskoj, Italiji, Španjolskoj, Švedskoj, Njemačkoj, Argentini i SAD. Radio s izdavačimaMarvel, DC Comics/Vertigo, Grifo Edizioni, Hazard, Dargaud, objavljivao u The New York Times Book Review, Harper’s Magazine, San Francisco Guardian, itd. Objavio je dvadeset autorskih strip albuma. Od 1997. s Jessicom Lurie ostvaruje performanse koji sjedinjuju glazbu i slikanje uživo, a izvođeni su u mnogim  gradovima Europe i Amerike, u kazalištima, klubovima, galerijama, crkvama i skvotovima. Prvi je svjetski autor stripa čiji je rad predstavljen samostalnom izložbom u Isabella Stewart Gardner Muzeju u Bostonu, 2005. Tijekom 2010/11 njegov kratki animirani film A Different Bunny bio je prikazan na nekoliko festivala u Americi i Europi, a u studenom 2011. na Next Wave Festivalu predstavljen je multimedijski projekt Brooklyn Babylon, jednosatna predstava koja uključuje animirani film, glazbu i slikanje uživo, a u kojoj je po vlastitoj priči naslikao i montirao oko 25 minuta animacije; glazbu je napisao Darcy James Argue, a izvodio bigband Secret Society. Jedan je od osnivača umjetničke radionice Petikat u čijem je izdanju objavljen njegov posljednji strip album 'Industrijski'.

Petikat je prostor igre, oblikovanja i kreativne razmjene. Kao umjetnička radionica uknjižen je na Ministarstvu kulture RH 2001. Dosad ostvareno uključuje izložbe i akcije, performanse i grafite, knjige i grafičke mape, filmove i dizajnerske proizvode, korisne i nekorisne igračke i izume. Kao nakladnik, Petikat je ostvario više od dvadeset autorskih izdanja. Kao studio za dizajn, Petikat oblikuje identitete kulturnih i umjetničkih događanja, obiteljskih i prijateljskih pothvata, plakate i znakove, knjige i kataloge, pisma i koverte, osobne bilježnice i osobite darove. Kao pekar iz filma Fibonaccijev kruh, Petikat slijedi spiralnu krivulju jednaku obliku kruščića koje mijesi, peče i dostavlja.